Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Peugot 106 - vil ikke lade

Startet av Griffel, fredag 18. desember 2009, klokken 12:52

« forrige - neste »

Griffel

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19891320

Tekster i annonsen:
"Bilen bygges om i norge og vi vil starte levering allerede i Januar."
"Hel-elktrisk Mercedes A-klasse med kraftig el-motor!" "120 hk"
"Batteripakke som holder 160 km på en lading og kan lades på 1 time. Man kan i utgangspunktet kjøre 500 km på en dag med to ladinger!" (forutsetter jo at en finner en trefas 60A kontakt og har en passende lader med kabel).

Er det noen som kjenner til denne?

Søk på 180.no gir tre(3) treff på dette nummeret.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

daghb

Er nok Arnulf Larsgård det er snakk om. Virker nokså seriøst - finner ikke noe negativt på det navnet. Driver bemanningsselskap.
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

elektrolux

Ser veldig spennende ut. Klarer de å holde den prisen har de en vinneroppskrift.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

PLUTO

De må jo også bety at statens vegvesen endelig går med på å registrere ombygde kjøretøyer. Det er temmelig gode nyheter. :)
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

cra

Sitat fra: PLUTO på tirsdag 17. november 2009, klokken 21:51
De må jo også bety at statens vegvesen endelig går med på å registrere ombygde kjøretøyer. Det er temmelig gode nyheter. :)

Indeed! Så programmet Electric Garage igjen i går. Ser ganske artig ut å bygge om til elektrisk. :) Kunne godt tenke meg å prøve det selv. I mitt hode burde det ikke være noe i veien for det, så lenge man holder seg innenfor bilens tillatte totalvekt, og det ikke blir flere hestekrefter enn det var før, men så enkelt er det vistnok ikke.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Focus

Det ble helt stilt i denne tråden. Er det noen som har vært å sett bilen eller prøvekjørt. Hadde vært fin å høre noe mer fra noen som bor i området.
Jeg kunne godt tenke meg en slik, men det det er litt langt å reise uten å vite noe på forhånd.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

Elmo

#6
Det stod "1370 Asker" hvor jeg også bor, så jeg skrev en mail og sa jeg var interessert, stillte noen spørsmål og sa jeg gjerne ville se på den.   Fikk aldri noe svar.   Jeg har ikke purret eller ringt.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Sitat fra: PLUTO på tirsdag 17. november 2009, klokken 21:51
De må jo også bety at statens vegvesen endelig går med på å registrere ombygde kjøretøyer. Det er temmelig gode nyheter. :)

Elpelle er blitt godkjent, så der er håp.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

Foretaket skal kjøpe inn brukte emner fra Tyskland for de som vil ha konvertert en nyere brukt bil, eller nye biler de kjøper inn fra Danmark. Konverteringsjobben gjøres i Norge.

Foretaket virker seriøst, og har hentet inn ekspertise fra "elbilmiljøet i Norge", og det virker som om de vet hva de driver med.

Tekniske detaljer vet jeg ikke nok om, men skal be dem om å komme med mer info.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Lynet

Jeg har også vist min interesse pr epost, men ikke noe svar. Har de fått hjelp fra noen hos salgsavdelingen til Think mon tro!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Focus

Noe av det som hadde vært interesant å vite er jo hvem som har garanti ansvaret både på bilen som er importert og på den elektriske delen samt selfølgelig bateriene som ofte er det springene pungt.
Det er jo ikke særlig kjekt å investere 250 til 300 tusen uten å vite hva man har garanti på.

Dersom det slik det høres ut ikke blir svart på eposter med spørsmål og forespørsel så virker jo ikke dette særlig seriøst.
Jeg kunne svært gjerne ønske meg en slik, men ikke uten å vite hvilen sikkerhet jeg har.

Kanskje de har gått for tidlig ut med annonsen slik at de ikke har noe å vise fremm enda, men da kunne de jo svar fordet.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

Lars C. Krogenæs

Arnulf Larsgård har nå sendt ut følgende mail, til de som har kontaktet dem:

Sitat
Hei,

Takker for interessen for elektrisk Mercedes A-klasse.

Så langt har responsen på annonsen vært overveldende, og vi ber om at fortsatt interesse varsles ved å svare på denne mailen.

Testing er i gang og vi håper å kunne levere biler fra februar måned.
Foreløpig er det planlagt at de første bilene skal leveres med følgende to spesifikasjoner:

Batterialternativ 1
Lithium Ion batteri med 21 kWh
Rekkevidde ca 140 km pr lading

Batterialternativ 2
Lithium Ion batteri med 30 kWh
Rekkevidde ca 200 km pr lading

Forventet levetid minimum 3000 ladinger (tilsvarer 8-10 år ved normal bruk)

Motor

Vi jobber med to ulike motoralternativer og begge er kraftige nok til at du vil oppleve minst like gode kjøreegenskaper som med en bensindrevet motor.

Garantier

3 års garanti på batteri
3 års garanti på motor

Pris for 2008 MB A-klasse med ovennevnte konfigurasjon vil ligge fra kr 279.000,-.
Vi kan selvfølgelig også levere både nybil, sterkere motoralternativer og utvidet rekkevidde.
Fargevalg og utstyrsnivå vil tilpasses hver enkelt kunde.

Demobil vil være tilgjengelig for testing i begynnelsen av januar.

Miljøfinansiering med lavere rente enn ved tradisjonelt billån, kan tilbys gjennom samarbeidspartnere.

Vi opererer for tiden med en interesseliste hvor deltakerne løpende vil motta oppdatert informasjon.
Vi vil også i løpet av kort tid ta i mot bestillinger på de første bilene.

Alle på interesselisten vil få registrere bestilling etter når de meldte sin interesse, og vil på denne måten være prioritert før bilene markedsføres.

I første omgang tar vi sikte på levering av ca 1.000 biler i løpet av 2010.

Vi er redd det kan bli tøft å mette etterspørselen, men vil utvide kapasiteten så godt vi kan i takt med pågangen.

Med oss har vi kunnskap bygget opp gjennom mange års levering av elbiler i både Norge og USA.

Mer informasjon kommer i løpet av et par uker.

Håper å høre fra deg!

Mvh

Arnulf Larsgård

De som er interesser kan mao melde seg på interesseliste til: andy@larsgaard.no

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Kristian

> I første omgang tar vi sikte på levering av ca 1.000 biler i løpet av 2010.

:o Dette blir for useriøst.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Focus

Er tilbøyelig til å være enig med kristian.

Jeg vet ikke hvor mange elbiler det er i Norge totalt, men det er vel ikke mer enn et par tusen.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

Elmo

#14
Ja, der er vel noe over 2000 elbiler i Norge så langt.

Jeg syns også dette høres vel usannsynlig ut, men vi bør jo være positive til alle forsøk.
Stille meg tvilende til bBåde prisen og antallet. Antallet ville jo kreve en stor/effektiv "fabrikk". Når det gjelder prisen så tror jeg det kan bli vanskelig å slippe avgifter og moms på bil-emnene og iallefall delene som skal til for elektrifiseringen når de skal om-bygges i Norge.
Og så har vi utfordringene med registrering av ombygde biler.

MEN ..... hvis de lykkes med alt dette så bør det sette en standard hos myndighetene som vil være en fordel for oss alle. Både når det gjelder ombygging og bytte av batteritype på eksisterende elbiler.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA