Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fikk støt under lading

Startet av Lars1, søndag 26. juli 2015, klokken 11:55

« forrige - neste »

Lars1

Jeg har fått et eller annet slags problem med oppvarmingen inne i bilen i løpet av de siste dagene. Jeg kommer til en kald bil som trolig holder ca. 12 grader, da dette er temperaturen inne i garasjen hvor den har stått urørt i flere dager. Klimaanlegget er stilt inn på 19,5 grader. Like vel kommer det kun kaldluft ut av varmeanlegget på bilen. En kjapp sjekk av tesla-appen viser at bilen selv tror den holder ca. 24 grader. Først når jeg stiller temperaturen helt opp til max kommer det noe som ligner varmluft ut av apparatet.

Har noen vært borti noe lignende? Finnes det noen kjapp fix jeg kan gjøre, eller må jeg inn på servicesenter for dette?

Tuxedo

Høres ut som en temperatursensor som er defekt.  Dette må fikses på servicecenter. (Du kan jo allltids prøve en restart av skjermen, men i dette tilfellet tviler jeg på om det vil hjelpe).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

felix

Min temp sensor går noen ganger opp til 39 grader når jeg lader, noe som resulterer i meget kjølig luft. Går ned til reel utetemp etter 4 min kjøring.

Flaago

Står aircondition på?  Dvs at det lyser blått?  Ellers blåser det bare kald luft.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA