Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Amsterdam

Startet av Ebbe, søndag 26. juli 2015, klokken 11:06

« forrige - neste »

Ebbe

Det er satt opp 4 type 2 mode 3 plasser (må ha egen type 2 kabel) hos Wilhelmsen House AS, Halfdan Wilhelmsens Allé 22, 3112 Tønsberg
To punkter med 11 kW og to punkter med 3,6 kW
Innkjøring følg skilting til legevakt, inn ved legevakten og mellom de to parkeringshusene så finner man parkeringen til Wilhelmsen House. Koster kr. 30,- pr. time eller kr. 150,- for døgnet! Kan betales med kort i betaligsautomat!
P39240

olegregert

Der kan det bli kø igjennom sommeren med alle som kommer med El-bil til Tønsberg
De har fortsatt ikke fått opp DC lading

Ludvig

Har hytte på Veierland, Nøtterøy, og sleit med å finne lademuligheter i Tønsberg i sommer. Farmandstredet kjøpesenter har fjernet de 5-6 stikkene jeg har brukt hvert år. Ingen lademuligheter på parkeringsplassene i sentrum. Den ene Chademoladeren utenfor Tønsberg var flyttet, fant den til slutt, LadeNå appen var ikke oppdatert...
Kona plugget inn i en stikkontakt som var til "ladebar motorvogn", og fikk bot, fordi hun hadde oversett bildet av en campingbil på samme skilt.

Er det flere enn meg som synes ladetilbudet i Tønsberg suger balle?
Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

Svein R. Marthinsen

ChaDeMo lader ved Vestfold Bil, Esso-stasjonen ved Jarlsberg travbane og Meny. Bruker kreditt-kort! Jeg bruker denne når jeg er en tur i Vestfold.

emil

Det er ca et år siden denne ble flyttet, og alle ladekart på nett jeg har sjekket har den nye plasseringen.

Svein R. Marthinsen

Ja, den ble flyttet til den plassen jeg beskriver for cirka 1år siden.

Barskog

Det er jo et AC type 2 punkt tilgjengelig hos Nøtterøy Elektriske, Kirkeveien 214 Nøtterøy (rett ved siden av Rema 1000).
Husker ikke om det er 11 eller 22 kW her. Har benyttet oss av denne av og til. En gang flyttet de firmabilen sin for at vi skulle få lade.
http://www.ladestasjoner.no/preview/?csid=NOR_02023
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

MortenRA

Det burde helt klart vært en til Chademo/CSS-lader i Tønsberg-området, og da helst fra en av de store som Fortum eller Grønn kontakt som er minuttbasert. Er veldig glad for laderen ved Vestfold Bil, men er bare tullete at man må forhåndsbetale for et bestemt antall minutter... De to nærmeste hurtigladerne er vel Kiwi Holmestrand og Kiwi Moveien (Sandefjord). Skulle også gjerne sett at Horten fikk seg en hurtiglader.
Tesla Model S 75D - Soon to come

hsa77

Sitat fra: MortenRA på tirsdag 01. september 2015, klokken 21:11
Det burde helt klart vært en til Chademo/CSS-lader i Tønsberg-området, og da helst fra en av de store som Fortum eller Grønn kontakt som er minuttbasert. Er veldig glad for laderen ved Vestfold Bil, men er bare tullete at man må forhåndsbetale for et bestemt antall minutter... De to nærmeste hurtigladerne er vel Kiwi Holmestrand og Kiwi Moveien (Sandefjord). Skulle også gjerne sett at Horten fikk seg en hurtiglader.
Vestfold er dessverre et uland når det gjelder ladestasjoner. Med tanke på den enorme trafikken langs E-18 og høy befolkningsetthet burde det jo ha vært ørten ladestasjoner i fylket. På den andre siden av fjorden, i Østfold,  bygges det ut nye ladestasjoner javnt og trutt, mange med støtte fra fylkeskommunen. I disse valgtider er det jo verdt å merke seg at Vestfold er styrt av Høyre/FrP - Østfold av Ap/SV/Sp/KrF...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

MortenRA

Sitat fra: hsa77 på onsdag 02. september 2015, klokken 20:28
Sitat fra: MortenRA på tirsdag 01. september 2015, klokken 21:11
Det burde helt klart vært en til Chademo/CSS-lader i Tønsberg-området, og da helst fra en av de store som Fortum eller Grønn kontakt som er minuttbasert. Er veldig glad for laderen ved Vestfold Bil, men er bare tullete at man må forhåndsbetale for et bestemt antall minutter... De to nærmeste hurtigladerne er vel Kiwi Holmestrand og Kiwi Moveien (Sandefjord). Skulle også gjerne sett at Horten fikk seg en hurtiglader.
Vestfold er dessverre et uland når det gjelder ladestasjoner. Med tanke på den enorme trafikken langs E-18 og høy befolkningsetthet burde det jo ha vært ørten ladestasjoner i fylket. På den andre siden av fjorden, i Østfold,  bygges det ut nye ladestasjoner javnt og trutt, mange med støtte fra fylkeskommunen. I disse valgtider er det jo verdt å merke seg at Vestfold er styrt av Høyre/FrP - Østfold av Ap/SV/Sp/KrF...
Ja, det er ingen tvil om at tettheten av hurtigladere i vestfold er betraktelig mindre enn på andre siden av fjorden. En kjapp telling av ladestasjoner i disse to fylkene sier følgende:

Østfold - 11stk
- Moss Ladetorg
- Kiwi Melløs
- Brennes Auto Moss
- Rygge Vest
- Kiwi Halmstad
- Apenesfjellet
- Fredrikstad sentrum
- McDonalds Råbekken
- Brennes Auto Sarpsborg
- McDonalds Sarpsborg
- Svinesundparken (Halden)

Vestfold - 4stk
- Kiwi Sandefjord
- Vestfold Auto
- Kiwi Holmestrand
- Statoil Grelland

Så ja, man kan få rekkeviddeangst av mindre, men at det må komme flere ladere her er helt klart. Per i dag er det en vond sirkel, da politikerne ikke vil bidra til flere ladepunkter før det er et visst antall el-biler i området. Men færre vil jo kjøpe el-bil her når det er såpass få ladepunkter... Og her kan det se ut til at det blir stående om ingen private aktører pusher mer på. Så mitt håp er at Fortum/Grønn Kontakt har nok muskler til å kunne gjøre noe.
Tesla Model S 75D - Soon to come

v-i-c

#10
Hei

Du må ikke glemme flykaffen som ligger langs E18 rett ved Tønsberg

Her er det lademulighet med en hastighet som f.eks Grønn Kontakt installerer på sine nye "hutiglader punkter"
disse ladene drives av Fortum

Fortum Flyplasskafeen, Tønsberg
Åshaugveien 153 , 3157
Ant ladepunkt: 2

http://www.ladestasjoner.no/preview/?csid=NOR_02120
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

v-i-c

Sitat fra: MortenRA på tirsdag 01. september 2015, klokken 21:11
Det burde helt klart vært en til Chademo/CSS-lader i Tønsberg-området, og da helst fra en av de store som Fortum eller Grønn kontakt som er minuttbasert. Er veldig glad for laderen ved Vestfold Bil, men er bare tullete at man må forhåndsbetale for et bestemt antall minutter... De to nærmeste hurtigladerne er vel Kiwi Holmestrand og Kiwi Moveien (Sandefjord). Skulle også gjerne sett at Horten fikk seg en hurtiglader.

Etter det jeg har forstått så er "Chademo/CSS-ladere" svært dyre fordi de er DC-baserte.

Hurtigladning med AC er vesentlig billigere. En AC 43kw lader koster under 20.000,- pluss MVA.
Vurderer å få satt opp en i min egen garasje.

Ja vi alle ønsker vel at det skal være en hurtiglader av "rette" type til "min" bil plassert der "jeg" har behov for.
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

Horsenose

Sitat fra: v-i-c på fredag 04. september 2015, klokken 06:56
Etter det jeg har forstått så er "Chademo/CSS-ladere" svært dyre fordi de er DC-baserte.
Men krever desto mindre utstyr i bilen som lades, sånn for å nyansere bildet litt.
Strømmen må uansett konverteres til DC ett eller annet sted på veien til batteriet.
Model X reservasjon

v-i-c

Sitat fra: Horsenose på fredag 04. september 2015, klokken 07:39
Sitat fra: v-i-c på fredag 04. september 2015, klokken 06:56
Etter det jeg har forstått så er "Chademo/CSS-ladere" svært dyre fordi de er DC-baserte.
Men krever desto mindre utstyr i bilen som lades, sånn for å nyansere bildet litt.
Strømmen må uansett konverteres til DC ett eller annet sted på veien til batteriet.

Anbefaler deg å studere hvordan Renault har gjort det på f.eks den modellen jeg har kjøpt.

Her benyttes allerede eksierende komponenter i Mortoren.

Ekstra kostnaden til og implementere ladefunksjonen når mortor og drivverk er på plass er ca 150 Euro er det blitt opplyst.

(Dette temaet er blitt dekket i en annen tråd http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23318.0.html med navnet "Lading av Renault ZOE" anbefaler at diskusjonen om tekniske aspekter ved ladning av Renault ZOE holdes i den tråden)

I Denne tråden er temaet rask lading i området rundt Tønsberg.
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

v-i-c

Jeg har også funnet relative raske ladepunkter dog ikke hurtigladning i nærheten av Torp Flyplass som ligger like ved E18
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA