Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: El Scooter

Startet av Hazle, lørdag 25. juli 2015, klokken 22:55

« forrige - neste »

Hazle

Hvilket skistativ anbefales til e-Golf?
Det må vel klemmes rundt dørkarmen på en måte, kan det bli merker i lakken av stativet?
2016 VW e-Golf
2016 VW Passat Alltrack

Nickelilltroll

Monterade Thules med dubbla stativ som man tar av framhjulet på-mycket nöjd!  :) Följer med en vinyltape som du har på under fötterna och ner under dörrlisten.

Det enda negativa jag har erfart efter ett år med körning är att det blir lite tråkiga märken i dörrlisten. Har inte märkt nåt läckage av detta. Men blir lite utbuktning av listen.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Hazle

Takk for svar, flott at du la ved bilde :)
Hvor er de kjøpt, og hva betalte du?
Er det de samme som passer til Golf VII?
2016 VW e-Golf
2016 VW Passat Alltrack

gamer73

Gud bedre...golfen passet IKKE akkurat takstativ lol;)

Nickelilltroll

Sitat fra: Hazle på fredag 19. juni 2015, klokken 13:02

Köpt hos Bilxtra. Jag gav 4500kr totalt. Då är det fötter med wingbars, monteringskit, två cykelstativ och en adapter för 15mm aksling.

Heter: Thule 754-fotsats, 1710-monteringskit rapid, 969-wingbar 127cm, 2 st 561-sykkelstativ och 561-1-adapter.

Ser uansett bättre ut än en Leaf alla dagar utan eller med  ;) Slutar inte med cykling för att det inte "ser bra ut" på biltaket alltså  ;D
Smaken är som baken...jag tycker bilen ser "naken" ut med stativ avmonterat. Kanske jag är mer praktisk än fåfäng?  ;D ;)
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

gamer73

DEt er veldig mange nordmenn (og svensker ) som er altfor praktiske i tankemåte;) men men det er jo egentlig ikke noe galt med det sånn sett;)

Men joda...LEAF er bestemor duck bil....kanskje den styggeste bilen mine øyne har sett hehe...

Og golf UTEN takstativ har alltid vært en ganske ok bil rent utseendemessig:)

Hazle

Sitat fra: Nickelilltroll på fredag 19. juni 2015, klokken 13:36
Sitat fra: Hazle på fredag 19. juni 2015, klokken 13:02

Köpt hos Bilxtra. Jag gav 4500kr totalt. Då är det fötter med wingbars, monteringskit, två cykelstativ och en adapter för 15mm aksling.

Heter: Thule 754-fotsats, 1710-monteringskit rapid, 969-wingbar 127cm, 2 st 561-sykkelstativ och 561-1-adapter.

Ser uansett bättre ut än en Leaf alla dagar utan eller med  ;) Slutar inte med cykling för att det inte "ser bra ut" på biltaket alltså  ;D
Smaken är som baken...jag tycker bilen ser "naken" ut med stativ avmonterat. Kanske jag är mer praktisk än fåfäng?  ;D ;)
Syns ikke den så ille ut i det hele tatt, ikke noe negativt med sportsutstyr på taket :) Kommer til å bruke det til ski på vinteren.
Fin bil, samme farge som min og med mørke ruter. Også skinnende ren, vakkert :) Lite pent med uflidde nye biler.
2016 VW e-Golf
2016 VW Passat Alltrack

Gordon Retriever

Kampanje på takstativ hos Volkswagen:  Link.

Eller man kan slå seg løs med Thule Wingbar eller Whispbar Flush i nettbutikken til Autoload.

Hdloop

Anbefaller å se på dette takstativet fra Whispbar: http://www.whispbar.no/produkter/4/flush-bar
Jeg hadde VW originalt til å begynne med, men dette laget så mye støy at jeg ikke orket det mer.
Whispbar er helt lydløst og bygger mye lavere på bilen. Jeg bruker endel takboks på vinteren og denne kommer mye nærmere biltaket. Også her ble det mye mindre støy (og det ser bedre ut for de som er opptatt av det).

krist10an

Er original VW takstativet det som er vist på bildet på side 8 her?
http://wip.volkswagen.no/photoalbum/view2/P3NpemU9b3JnJmlkPTI3OTczJnR5cGU9MQ

Syns det så litt småstygt ut på bildet. Hvordan er det i virkeligheten?

Gordon Retriever

Brosjyren viser vel stativet for Golf V og VI.

Originalstativet for  Golf VII er det en del bilder av i denne tråden:  оригинальных поперечин

For hyppig bruk eller montering av takboks ville jeg nok valgt noe med "flush", "wing" eller "aero" i navnet, og som la taklasten nærmere takflaten.  Det jeg imidlertid liker ved originalbøylene er at selve metallbjelken ikke stikker ut på sidene:

krist10an

Takk for informasjonen, det så litt penere ut enn den brosjyren jeg fant iallefall :-)
Spørs nok om det kanskje er like greit å se etter en av lavprofil-alternativene.
Enig i at det ser finere ut at du ikke har bjelker som stikker ut dog. (Er kanskje mulig å kutte de som stikker ut).

Strengt tatt bør jeg vel egentlig vente til jeg har hatt bilen en stund for å se om jeg faktisk har bruk for det.. Bilen bør komme om to uker :-D

Gordon Retriever

Noen bilder av VWs eget takstativ på side 7-8 i pdf-vedlegget. (Tilsvarer side 14-17 i tilbehørsbrosjyren.)

Hazle

Sitat fra: Hdloop på lørdag 20. juni 2015, klokken 09:29
Anbefaller å se på dette takstativet fra Whispbar: http://www.whispbar.no/produkter/4/flush-bar
Jeg hadde VW originalt til å begynne med, men dette laget så mye støy at jeg ikke orket det mer.
Whispbar er helt lydløst og bygger mye lavere på bilen. Jeg bruker endel takboks på vinteren og denne kommer mye nærmere biltaket. Også her ble det mye mindre støy (og det ser bedre ut for de som er opptatt av det).

Er det såpass mye støy at det er verdt de eksta par tusenlappene?
Så jo ganske greit ut det med VW logo på.
2016 VW e-Golf
2016 VW Passat Alltrack

gamer73

jeg blåser liv i denen tråden litt:)

Det ser ut som om E-golfen blir eneste bil vi kommer til å ha i 1-2 år, så da trenger jeg takstativ og kanskje også takboks.

Stativet skal stort sett holde byggningsmaterialer og slikt....lange lekter, kledning og dører etc.

Hva er max vekt på taket? 60kg?

Og er det så at om man velger orginalt takstativ så må man også velge orginal takboks? Eller er takbokser omtrent kompatibel med alle merker?

Det er vel kanskje bare snakk om enten orginal eller thule sitt?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA