Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: El Scooter

Startet av Hazle, lørdag 25. juli 2015, klokken 22:55

« forrige - neste »

torgrand

Maks takvekt står vel i vognkortet, tror jeg.

Originalt VW tak-utstyr er oftest thule, med eller uten logo, men (nesten) alltid til høyere pris.
Dette gjør også at alt dette passer om hverandre.
Takbokser passer vel også de fleste stativ, evt velger man ett adapter for din boks/stativ.

Gordon Retriever

Jeg trodde instruksjonsboken sa 50 kilo taklast, men vognkortet sier faktisk 75....

Jeg hadde planlagt å skrive en vurdering av lastestativ på Golf.  Jeg anskaffet mitt for å kjøre  bygningsmaterialer og slikt....lange lekter, kledning og dører osv. Men etter en første prøvemontering har lastebøylene blitt stående i et hjørne av garasjen.

Problemet er at siden Golf ikke er noen lang bil, blir fremre og bakre bøyle stående for tett, slik at man får en svømmende bevegelse i lange gjenstander som fraktes på taket. Jeg vil derfor kvie meg mot å frakte noe som er særlig mye lengre enn et par ski. Dører bør være ok.

Det bør være mulig å legge noen 2-2,5 meter lange to-tom-fire under lange lister og stive av lasten på denne måten, men vekten av to-firene begrenser hvor mye man kan laste totalt.
Større stabler med 4,5+ meter lange kledningsbord eller panel vil jeg neppe basere meg på å frakte på Golf-taket.

Inntil videre fraktes bygningsmaterialer til Villa Gordon på tilhenger bak dieselbilen. 

gamer73

oki takk for svar:)

Ja skal huske på det med kledning...nå er det meste jeg skal frakte maks 2.4m lang (sånne veggplater) og lekter kan jeg kappe til 2.5 meter eller noe før jeg laster på.

Jeg ser jo at golfen ikke akkurat er håndtverkerbil;) men lagunaen jeg brukte til slikt er nå heldigvis blitt spiker;)

Og skiboksen hadde jeg tenkt til bagger med klær når familien på 4 reiser på hytten:) 2 vokse og to små barn...2 år og 0 år...SATAN det skal bli trangt hehehe

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA