Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VisibleTesla - Login Failed

Startet av ElJohn, lørdag 25. juli 2015, klokken 21:55

« forrige - neste »

ElJohn

Jeg ringte i går på en 2015 modell og forhørte meg om forskjellige ting, blant annet DAB+. Selgeren påstod at den ikke hadde DAB/+. Når jeg titter på Volkswagen sine sider nå, så står DAB+ som standard. Bilen er norsk så langt jeg kan forstå.

Betyr dette at DAB+ ikke var standard på de tidligste modellene? Når evnt ble dette standard?
e-Golf u/VP, ny juni 2015.
Brukes primært til/fra jobb, Flateby - Oslo (8 mil t/r)
Volkswagen Passat GTE 2016

nilskt

DAB+ har vært standard på alle e-Golfer importert av Møller.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

ElJohn

Sjekket opp på nytt nå.
Ble lurt av garantitiden i annonsen (5 år). Gikk dermed ut fra at den var norsk, men da er vel det utvidet garanti fra selger.
Bilen var tyskimport.

jovo

Min E-Golf 2014 er også tysk importert uten DAB+. Er det i hele tatt mulig å sette inn en modul og antenner slik at bilen får seg DAB?
E-Golf 2014

iGolf

Sitat fra: jovo på fredag 19. juni 2015, klokken 22:10
Min E-Golf 2014 er også tysk importert uten DAB+. Er det i hele tatt mulig å sette inn en modul og antenner slik at bilen får seg DAB?

Ja, det er mulig å ettermontere dab i alle biler. Du må sette sånn klistremerke/antenne på frontruta.

vidolsen

Sitat fra: Donya på lørdag 20. juni 2015, klokken 10:19

Ja, det er mulig å ettermontere dab i alle biler. Du må sette sånn klistremerke/antenne på frontruta.

Fullintegrert DAB som er ettermontert har jeg aldri hørt om. Og det tror jeg heller ikke finnes. På min Ford Focus kan merkeverkstedet installere DAB+ for flere tusen kroner, men heller ikke den løsningen er fullintegrert. Når det er sagt, så finnes det masse løsninger som kan fungere greit.
e-Golf levert 18.05.15.

iGolf

Sitat fra: vidolsen på lørdag 20. juni 2015, klokken 10:56

Fullintegrert DAB som er ettermontert har jeg aldri hørt om. Og det tror jeg heller ikke finnes. På min Ford Focus kan merkeverkstedet installere DAB+ for flere tusen kroner, men heller ikke den løsningen er fullintegrert. Når det er sagt, så finnes det masse løsninger som kan fungere greit.

Det var aldri prat om fullintegrert original VW dab+. Jeg har derimot satt inn Pioneer x8500-DAB i min forrige bil Passat stv fra 1998.

jkirkebo

Eller en ordentlig takantenne hvis man vil ha best mulige mottaksforhold.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jovo

Jeg er ute etter fullintegrert VW DAB+. Som original slik at jeg kan bruke rattet og skjermen til å velge radio kanaler osv. Det er altså ikke mulig og man må montere 3 part DAB+?
E-Golf 2014

jkirkebo

Sitat fra: jovo på lørdag 20. juni 2015, klokken 12:39
Jeg er ute etter fullintegrert VW DAB+. Som original slik at jeg kan bruke rattet og skjermen til å velge radio kanaler osv. Det er altså ikke mulig og man må montere 3 part DAB+?

Neida, det går helt sikkert an å oppgradere headunit til en DAB-kapabel modell. Vet mange har gjort det med andre VW-biler tidligere. Men om du gjør det på merkeverksted tipper jeg prisen blir lite hyggelig. Sjekk noen VAG-forum ang. hva som behøves og let på ebay etter delene du evt. trenger så kan det blir en mye hyggeligere pris. Evt. hos bilopphuggerne. Det er sikkert noen som har kondemnert en norsksolgt eGolf allerede.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ElJohn

På min Audi A6 2011 kan jeg få tak i plug-and-play fra Fistune. Dette integreres mot MMI'en.
Vet ikke om det finnes til Golf 7 enda (hvis jeg har skjønt det riktig er den identisk med e-Golf).

bno

Handler om pris i Tyskland. Ingen problem å få tak i bil med DAB+ eller digitaler radio empfang. Bil til norge handles for å maksimere profitt derfor billig innkjøp .....
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

kristoffer

Det må være mulig å få ettermontert, jeg antar det er en boks+ evt antenne. (og den boksen må selvfølgelig kobles inn i datanettverket og dermed også antagelig kodes med VCDS eller hos Møller)

Jeg har ettermontert DAB på A6 4F (originalt) og der er det samme opplegget. Kommer nok til å gjøre det på e-Golf'en også, da min også er uten DAB+  :)
eGolf 2014
ModelX 90D

jovo

E-Golf 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA