Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen andre som blir nervøse av å parkere utendørs?

Startet av Hazle, lørdag 25. juli 2015, klokken 18:37

« forrige - neste »

Hazle

Er det noen som har kjørt denne strekningen, evt gjør det daglig? (Ca. 70 km tilsammen tur/retur)
Hvis du kjører tur/retur uten å lade, hvor mye har du igjen av batterikappasitet?
2016 VW e-Golf
2016 VW Passat Alltrack

Morti_s

Jeg har ikke kjørt strekningen eller fått min E-Golf ennå, men denne strekningen bør den vel fint klare på sommeren om du kjører effektivt og pent ;)
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

Hazle

#2
Sitat fra: Morti_s på fredag 19. juni 2015, klokken 09:49
Jeg har ikke kjørt strekningen eller fått min E-Golf ennå, men denne strekningen bør den vel fint klare på sommeren om du kjører effektivt og pent ;)

Ja jeg regner med å klare hele strekningen om jeg kjører normalt også. Med VP/AC og ACC.
Kanskje også på vinteren. Fartsgrense 70 -90 hele veien.
Er veldig interessert i å høre fra de som har prøvd ,og hvor mye kapasitet som er igjen etterpå. Får ikke min e-Golf før i august. Kjører denne strekningen nesten hver dag.
Stjeler forresten stereoanlegget mye strøm?
2016 VW e-Golf
2016 VW Passat Alltrack

Morti_s

#3
Sitat fra: Hazle på fredag 19. juni 2015, klokken 09:56
Sitat fra: Morti_s på fredag 19. juni 2015, klokken 09:49
Jeg har ikke kjørt strekningen eller fått min E-Golf ennå, men denne strekningen bør den vel fint klare på sommeren om du kjører effektivt og pent ;)

Ja jeg regner med å klare hele strekningen om jeg kjører normalt også. Med AC og ACC.
Kanskje også på vinteren.
Er veldig interessert i å høre fra de som har prøvd. Får ikke min e-Golf før i august. Kjører denne strekningen nesten hver dag.
Stjeler forresten stereoanlegget mye strøm?

Jeg var innom en tråd på forumet her i går, der skrev de og mente ACC stjal veldig mye strøm, men om det er reelt aner jeg ikke.. stereo tar nok ikke så mye.

På vinteren tror jeg ikke du klarer det, de fleste tror ikke jeg klarer mine 12mil uten lading heller på vinter. men det var jo flust av ladere der du kjører da :D
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

Hazle

Det er 70 km tur/retur. 35 km hver vei.
2016 VW e-Golf
2016 VW Passat Alltrack

jonste

Kjører deler av denne strekningen nå og da. (vikhammer - Stjørdal).
Motorveien er det som stjeler mest strøm. Stereo bruker nærmest ingenting.
Kjører jeg motorveien (Leistad - Stjørdal) Har jeg et forbruk på ca 16, gamle e6 så er jeg nede på 12 (dette med 18" og 225 dekk).
Her som andre steder rundt Trondheim er det topografien som avgjør mest.
Jobbpendler Vikhammer - Heimdal hver dag. det er ca 55km t/r. klarer 2 dager uten å lade i normal modus.

Morti_s

Sitat fra: Hazle på fredag 19. juni 2015, klokken 10:02
Det er 70 km tur/retur. 35 km hver vei.

Beklager :D jeg leste 70km en vei :P da kan du se bort i fra mine svar :D heheh..
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

Sonus

Kjørte den strekningen i 6mnd med e-up og deg gikk fint også på vinteren tur retur.
Egolf vil ikke ha noe problem selv med full komfort og ganske tung gasspedal.
Med e-up gikk det fint å ligge en del over fargsgrensene om sommeren. På de kaldesge dagene om vinteren måtte jeg moderere meg litt.

autostadt

Kjører strekningen daglig. Har litt lengre distanse (40km en vei). Bruker så vidt over 1/2 kapasitet tur/retur på tørt føre.

janegils

#9
Kjører også der daglig. Kan kjøre nesten to dagar utan lading.
Noen påstår at ACC sluker mykje straum, men ser ikkje sånn ut for meg. Eg bruker alltid ACC på motorvegen, og i går var forbruket på 11,6kWh/100km frå Grilstad til Stjørdal (Eco modus).
Tørt og fint føre.

Hazle

Høres bra ut.
Håpet er å kjøre i normal modus og full komfort hele året.
Skal lage en liten oversikt der jeg prøver i forskjellig modus, utstyr og værforhold.
Men først må jeg få bilen :)
2016 VW e-Golf
2016 VW Passat Alltrack

Jostein_87

Sitat fra: janegils på tirsdag 23. juni 2015, klokken 10:06
Kjører også der daglig. Kan kjøre nesten to dagar utan lading.
Noen påstår at ACC sluker mykje straum, men ser ikkje sånn ut for meg. Eg bruker alltid ACC på motorvegen, og i går var forbruket på 11,6kWh/100km frå Grilstad til Stjørdal (Eco modus).
Tørt og fint føre.

Hva har du normalt acc på når du kjører? Kjører selv denne strekningen hver dag (fra moholt), og det er bare de siste dagene jeg har kommet ned på under 15kWh/100km. I dag var jeg faktisk nede på 13,6kWh/100km, men det tror jeg er rekord.
Kjører med AC på 22, eco og ACC på 90/100kmt.


Hazle

Sitat fra: Jostein_87 på tirsdag 23. juni 2015, klokken 13:52
Sitat fra: janegils på tirsdag 23. juni 2015, klokken 10:06
Kjører også der daglig. Kan kjøre nesten to dagar utan lading.
Noen påstår at ACC sluker mykje straum, men ser ikkje sånn ut for meg. Eg bruker alltid ACC på motorvegen, og i går var forbruket på 11,6kWh/100km frå Grilstad til Stjørdal (Eco modus).
Tørt og fint føre.

Hva har du normalt acc på når du kjører? Kjører selv denne strekningen hver dag (fra moholt), og det er bare de siste dagene jeg har kommet ned på under 15kWh/100km. I dag var jeg faktisk nede på 13,6kWh/100km, men det tror jeg er rekord.
Kjører med AC på 22, eco og ACC på 90/100kmt.

Har du tall fra vinterkjøring?
2016 VW e-Golf
2016 VW Passat Alltrack

tomrh

Kjører Lade - Skatval med 2012 Leaf. Tur-retur uten lading går det bra vår, sommer og høst. Med rundt 0 grader utetemp går det bare med et nødskrik, kjører da helst gammelveien for å dempe rekkeviddeangsten. Jeg bor 10 km fra Stjørdal sentrum.

En kollega med 2014 Leaf Acenta (m/varmepumpe) kjører Kvithammar - Lade om vinteren. Det går såvidt. Hun bor 5 km fra Stjørdal sentrum.

Kommer an på hvor i Stjørdal og hvor i Trondheim man skal kjøre, men fra Stjørdal sentrum til Trondheim sentrum/Buran/Lade etc burdte det imo gå med e-Golf m/varmepumpe.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

janegils

Sitat fra: Jostein_87 på tirsdag 23. juni 2015, klokken 13:52
Hva har du normalt acc på når du kjører? Kjører selv denne strekningen hver dag (fra moholt), og det er bare de siste dagene jeg har kommet ned på under 15kWh/100km. I dag var jeg faktisk nede på 13,6kWh/100km, men det tror jeg er rekord.
Kjører med AC på 22, eco og ACC på 90/100kmt.

Ligg på fartsgrensa (dvs ACC på 94 i 90-sone). A/C har eg på 18 grader.
Mandag var første gongen på 11-talet, men har vore på 12-talet fleire gongar i det siste.
Kan nesten sjå ut som om høgare temperatur gir mindre forbruk (mindre forbruk frå A/C?).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA