Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten

Startet av nien, fredag 24. juli 2015, klokken 21:22

« forrige - neste »

nien


Kjelliken

Google translate av den artikkelen.

Our vehicle is a modified VW e-Golf. Most people will agree with us when we take the view that a normal golf is simply a very successful car - Volkswagen, however lodged at the electrification some compromises that lead to restrictions in daily life.


Wulf Gaertner Autoparts AG the problem of lack of coverage has taken and found an innovative solution. By installing the world's first Battery Range Extender (B-REx) for the e-Golf, the range could be increased by 50%. Thus, for everyday realistic reach 230km on a single charge.




In addition to supplying power to the traction drive, the Battery Range Extender can be used as mobile energy storage. The data stored in the battery 10kWh can be used to operate conventional 230V consumers with an output of up to 4kW. In this way you will be independent of the normal power grid. This creates new possibilities, potential applications include:

• storage of electricity from solar or wind power
• energy supply for holiday homes far away from the electricity grid
• fuse for current availability in the event of a power outage
• Charge of stranded electric vehicles due to low batteries

The Battery Range Extender thus enabling the bidirectional charging and is ready for integration into the smart grid, the smart grid.

The e-Golf is preferably loaded on the Type 2 connector biphasic with 7kW. About the standard loader, the main battery is charged while the B-REx is filled on the second phase with 3.3kW with 3.7kW. If a CEE plug used with 16A, as can be done with the external smart charger with integrated GSM control a load with the same power.

If there is no three-phase connection is available, the e-Golf can alternatively be charged via two plug. The charge the main battery is then at 16A performed with 3,7kW that the B-Rex at 2.2kW.

He can also like the production model by DC loaded with CCS plug at 50kW. However, only the main battery is charged.







Specifications of Battery Range Extender

Battery capacity: 10.36 kWh

Input Voltage: 51.8 V

Output voltage: 360 V

E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001


Kjelliken

 ??? Det store spørsmålet er hva vil noe slikt koste?

Neste spørsmål er kommer det flere på markede for å forlenge range på dagnes EL biler som har dårlig Range.

Og hvordan blir brukervenneligheten på slik ?
Montering og Godkjenning?

Tror det vil bli interessante tider i møte. :D
E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

Nickelilltroll

#4
Detta är extremt intressant, MEN tänk garanti här... :(

Om det en dag skulle bli godkänt av vw så är jag fint rädd att då har tiden gått så långt att nästa generation E-golfer redan finns på marknaden. Med ca samma körelängd som med detta paket.

Vill inte verka negativ, men ja...är ju många variabler att ta hänsyn till.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

gamer73

Sitat fra: Nickelilltroll på fredag 19. juni 2015, klokken 12:52
Detta är extremt intressant, MEN tänk garanti här... :(

Om det en dag skulle bli godkänt av vw så är jag fint rädd att då har tiden gått så långt att nästa generation E-golfer redan finns på marknaden. Med ca samma körelängd som med detta paket.

Vill inte verka negativ, men ja...är ju många variabler att ta hänsyn till.

Veldig enig....jeg tror ikek dette er noe å tenke på for oss med E-golf i dag...MEN som du sier..dette er bra mht fremtiden og fremtidens biler:) Som forhåpentligvis alle vi også får oppleve (og kjøpe)

Martin Milling

Ser på
http://eauto.si/metron-shop/?product=electric-range-extender-vw-e-golf
at den koster 10980€.
Der står den ikke optager plads i bagagerummet ("no reduction of trunk volume"), men det må vel være dér det ekstra batteri er placeret.....


vitcho

Jeg tror, de bruger rummet under klappen, hvor subwooferen ligger. Så man kan næppe have begge dele samtidig. Men jeg er enig i, at denne rex ville have været guld værd for 2 år siden. Nu er vi så tæt på det nye batteri fra VW, at det næppe kommer til at blive rentabelt. Men jeg kan faktisk rigtig godt lide tanken om, strømmen kan trækkes ud og bruges til andet end bilen. Det er ikke dumt tænkt!

Astepsy

The Supreme Court hears less than one percent of the petitions that are filed <a href=https://fastpriligy.top/>priligy fda approval</a> 660 27 36; and Maher 1992 Bioassays 14 12 807 15

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA