Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model X i norske og utenlandske medier

Startet av ElJohn, fredag 24. juli 2015, klokken 16:03

« forrige - neste »

ElJohn

Skal kjøpe meg en brukt eGolf (maks 6k km på klokka) og lurer på spesifikke ting man må passe på.

Har alle 2015 eGolf varmepumpe, eller er dette ekstrautstyr (vinterpakke)?
Selges alle stort sett med "vanlig" lader OG hurtiglader?

Er det andre ting man MÅ sjekke mtp utstyr?
e-Golf u/VP, ny juni 2015.
Brukes primært til/fra jobb, Flateby - Oslo (8 mil t/r)
Volkswagen Passat GTE 2016

iGolf

Sitat fra: ElJohn på torsdag 18. juni 2015, klokken 09:27
Skal kjøpe meg en brukt eGolf (maks 6k km på klokka) og lurer på spesifikke ting man må passe på.

Har alle 2015 eGolf varmepumpe, eller er dette ekstrautstyr (vinterpakke)?

Er det andre ting man MÅ sjekke mtp utstyr?

Hei 8)

Ikke alle e-Golf har varmepumpe. Dette er noe tilleggsutstyr som en må huke av ved bestilling. Det er vel standard det med ladekablene, for det var ikke noe jeg kunne valgt som ekstra ::)

emil

Alle e-Golf leveres med 3.6kW lader (AC) og kontakt for hurtiglading (DC). Hurtiglader får du ikke med siden disse er på størrelse med kjøleskap, koster noen 100.000 pr stk og står på utvalgte ladeplasser.

elektrolux

Sitat fra: emil på torsdag 18. juni 2015, klokken 18:44
Hurtiglader får du ikke med siden disse er på størrelse med kjøleskap, koster noen 100.000 pr stk og står på utvalgte ladeplasser.

Nå har jo vi en semihurtiglader som er mindre enn et kjøleskap! Mer som en koffert: http://elbilhjelpen.no/htm/dclading.html
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

emil

Sitat fra: elektrolux på torsdag 18. juni 2015, klokken 19:13
Sitat fra: emil på torsdag 18. juni 2015, klokken 18:44
Hurtiglader får du ikke med siden disse er på størrelse med kjøleskap, koster noen 100.000 pr stk og står på utvalgte ladeplasser.

Nå har jo vi en semihurtiglader som er mindre enn et kjøleskap! Mer som en koffert: http://elbilhjelpen.no/htm/dclading.html

Men fortsatt godt utenfor budsjett for den gjennomsnittlige elbilist.

Gordon Retriever

Mulighet for hurtiglading er standard på e-Golfer som selges gjennom offisiell importør i Norge.

Dette er imidlertid ekstrautstyr i enkelte andre land. Noe som kan være greit å huske om man ser på en bruktimportert bil, selv om jeg tviler på at velrenommerte parallellimportører i det hele tatt vurderer å ta inn biler som mangler det mange ser på som vesentlig utstyr.

ElJohn

Takk for alle svar så langt.

Når jeg er inne på Volkswagen, så ser det ut for meg som om DAB+ er standardutstyr. Er dette nå i senere tid, eller er alle "Norsk-solgte" med DAB+?

iGolf

Sitat fra: ElJohn på fredag 19. juni 2015, klokken 09:53
Takk for alle svar så langt.

Når jeg er inne på Volkswagen, så ser det ut for meg som om DAB+ er standardutstyr. Er dette nå i senere tid, eller er alle "Norsk-solgte" med DAB+?

Følger med dab gratis uten å måtte huke av for det 8)

ElJohn

Ringte på en 2015 modell i går hvor jeg spurte om DAB; selger sa at "det hadde den ikke"??? Norsk bil så vidt jeg kan se.

iGolf

Jeg bestilte en fra forhandler, en 2016 modell, kan hende forrige modell ikke hadde det? Håper noen andre som bestilte fra forhandler 2015 modeller kan svare deg snart ;)

Hvis du flytter dette emnet/innlegget til:
Norsk elbilforening:elbilforum.no » Bilmerker » Volkswagen VW  » Golf EL (fra 2014)
Så vil du nok få flere riktige svar :D

ElJohn

Takk for svar, Donya.
Gir meg en fin oversikt over hva jeg kan forvente/spørre om før kjøp.

Det er jo helt tydelig at DAB+ er standard nå, men hva med 2014 og 15 modeller...  :)

iGolf

Sitat fra: ElJohn på fredag 19. juni 2015, klokken 11:13
Takk for svar, Donya.
Gir meg en fin oversikt over hva jeg kan forvente/spørre om før kjøp.

Det er jo helt tydelig at DAB+ er standard nå, men hva med 2014 og 15 modeller...  :)

Bare hyggelig 8)

Hvis du ser denne linken:
http://www.dinside.no/927586/fakta-om-volkswagen-e-golf

Helt nederst står det skrevet at 2014 modellen har standardutstyrt dab :P

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA