Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forbruk Typical

Startet av NegativeElectrode, fredag 24. juli 2015, klokken 15:49

« forrige - neste »

NegativeElectrode

... og stillegående biler.

Jeg hører hjulstøy godt selv i lave hastigheter, men om det er flere biler (med forbrenningsmotor) i nærheten, drukner hjulstøy i lyden av motor. Unntaket er kanskje på ny asfalt, der det nesten ikke blir noe hjulstøy.
http://www.moss-avis.no/nyheter/trafikk/blir-usikre-av-elbil/s/5-67-98774

Skal tro om om man kunne ha på seg (eller innebygd i hvit stokk) en liten radiosender som sier i fra at det er en person i neærheten som krever ekstra oppmerksomhet. Kunne også trigget lyd på elbil/hybrider og biler som går svært stille.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

goggo

Når jeg flyttet til USA i 2009 så syntes jeg det var så deilig å gå i byene der på grunn av de stillegående bensinbilene i trafikken, sammenlignet med diesel knatringen i bybildet i Oslo.  Nå derimot har de fleste nye småbiler i Norge stillegående bensinmotor og i bytrafikken er det dekkstøy som er mer dominerende enn motorstøy, akkurat som på en elbil.
 
Så denne artikkelen/rapporten tror jeg er nok et eksempel på at elbilen får skylda for både det ene og det andre....     Artikkelen i Moss Avis sier jo selv:
     Endringer i trafikkbildet med elbiler og stillegående biler har ført til ...

Det er jeg som har uthevet og stillegående biler her men det virker jo nesten som om det ikke foreligger noe tallmateriale som setter elbiler opp mot andre biler. Artikkelen omhandler derimot stillegående biler opp mot støyende biler.


Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

Amoss

Dette er vel samme artikkel som sto i VG for litt siden, og som ble diskutert her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21811.0.html
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA