Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Beste banklån for Model S?

Startet av ksandal, torsdag 23. juli 2015, klokken 22:28

« forrige - neste »

ksandal

Jeg har reservert en slik flott bil :-)  men kom plutsleig på et reelt problem kanskje?

Hvordan får en med seg kajakk? er det mulig? og låse bakdører så en ikke komemr ut og ha takgrind tro?  eller ender jeg opp med tilhenger?
:o
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Teslanewbie

Musk har oppfunnet et leviterende takfeste til X ....
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

sigurdi

Er ikke noe offesiell informasjon om falcon dørene kan låses til å bare gå utover, eller ikke åpnes.
(Altså gi mulighet for takstativ)

Bilder som har lekt ut så går front ruten helt frem til bakdørene, så om det blir praktisk mulig å få noe fester for takstativ er vel også et sprøsmål.

En liten Kajakk henger, så er det jo enkelt å legge den på, ta av sammenlignet med å ha den på taket.
(X blir nesten like høy eller like høy som X5. :-), jeg målte ca høyden på prototypen med meg selv.
Nyeste Beta bildene ser ut som de er litt høyere.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Norx

Kjør med dørene halveis opp; kajakken oppi.
Stropp rundt dørene.
Funker knall det.

Har holdt igjen tilhengerkjøpet pga. lansering av denne bilen. Spenningen stiger.

M@Do

Blir nok henger på deg ja, slipper å løfte kayakken så høyt da.

ksandal

Sitat fra: M@Do på torsdag 18. juni 2015, klokken 14:37
Blir nok henger på deg ja, slipper å løfte kayakken så høyt da.

link?  byggesett henger?  må jo kunne kjøpes i teslashop og følge med i bilen ved levering?  he he
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Vind

Det er helt uproblematisk.  Denne frakter du fint i en Tesla Model X, faktisk 7 stykker får du plass til - en til hver passasjer.

http://www.orukayak.com/

BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

ToWalkOrDrive

Så ikke dum ut den kajakkhengeren. Til bedriftsidrettslaget på jobben min kjøpte vi en strippet Tysse båthenger ny fra Gulv og Parkett i Sandnes, og bygget en 2-etasjers trekasse/kiste, slik at vi fikk både garasje og henger i ett. Bare hekte på og kjøre. Jeg sjekket og med Statens Vegvesen om det var lovlig. Det var det pga båthengerens klassifisering er lik en vanlig tilhenger...så kassen blir lasten. Kan gi mer detaljer om noen er interessert i å vite mer om byggingen. Ble forøvrig bygget med forskalingsplater (brune/glatte), men kunne med fordel blitt bygget med tynnere og dermed lettere kryssfiner og malt lyst så det ikke blir for varmt. Låsbar luke bak, og "sidelommer" (siderom) for årer og utstyr. Henger kostet ca 5000. Materialer koster 7000 (med overdimensjonerte plater). Tot 12000. Kunne sikkert kostet 8000.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Vind

Et annet alternativ, som er bedre enn den sammenleggbare kajakken er jo SeaSucker.

Har skistativet til min BMW i3, og det vil jo fungere utmerket på en Tesla X.  Enten setter man begge holderne på den ene falkevingen - og passer på å bare åpne en av gangen - eller ikke åpne den høyre.

Her er kajak stativet: https://www.seasucker.com/product-category/board-kayak/

Her er skistativet på min BMW i3

Og at den sitter bra er det ingen tvil om - her får sykkelstativet "kjørt seg"

BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA