Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gode eller dårlige batteriblokker?

Startet av BMW850, torsdag 23. juli 2015, klokken 17:42

« forrige - neste »

nortrahof

Skal dette ha noe for seg, tror jeg at nettselskapene setter en "brems" på hvor mye strøm en husholdning maksimalt kan få lov til å bruke ut fra nettløsninger? Det har lenge vært en regel i flere nettselskaper at 230V 3-fase kan max. sikres med 63A. Dette er dimensjonerende for husets inntak. Leiligheter har ofte mindre, så leilighetskompleks vil ha større problemer med tilsvarende forbruk.

Da har man ca. 25 kW tilgjengelig til både lading av bil og forbruk elles - så burde 12,8kW til lading med standard dobbeltlader (dersom man kan bruke 400V fasespenning) burde være nok? På vinterstid vil det være svært lite nytte i en større lader, dessverre.

Trenger man mer strøm, tror jeg mange nettselskaper krever et ekstra abonnement bare for laderen?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

sigurdi

Zaptec sin digitale transformator for 3fas 230v 32 inn og 400V 16A ut er nå utsatt til 2016.
Har og byttet navn til Zaptec Booster.
(Mye info på hjemmesidene deres)

ZapCharger Portable (høst 2015) (Renault samarbeid) og ZapCharger Smart (22kW Type 2 -Sept 2015)
Smart virker som den er myntet på kommersielle/Boretslag løsninger med rfid og betalings støtte.

Så Tesla sin Type2 lader kan nok bli en av de rimeligere på det norske markedet om de følger opp Type2 kabel pris settingen sin. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

vegardbr

HØYSPENNINGSLADING (KOMMER VÅREN 2016)
https://www.teslamotors.com/no_NO/models-charging#/highpower

Det virker som om de utsetter dette med 6 måneder hver 6. måned.
Det hadde kanskje vært bedre å skrevet; UNDER UTVIKLING, slik at kunder som venter på dette (les meg) ikke river seg i håret hvert halvår..  ::)
Jeg synes boksen ser veldig stilren ut, så derfor fortsetter jeg å vente i spenning:P
P85 2014 - Trondheim

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA