Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Peugot 106 - vil ikke lade

Startet av cra, tirsdag 15. desember 2009, klokken 21:54

« forrige - neste »

Lynet

På min Think 2001 modell lyser ikke parklyset foran på kjørelys.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Caspar

Sitat fra: Lynet på tirsdag 26. januar 2010, klokken 18:24
På min Think 2001 modell lyser ikke parklyset foran på kjørelys.
Da kan vel ikke bilen din ha orginal kobling av kjørelys ? Hva med baklysene, lyser de med kjørelys ?
Det at parklyset lyser sammen med LED foran er jo bare kosmetisk, og ingen stor sak
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

El rayo

#47
Vet at det har vært brukt to forskjellige sikringsholdere, men de fleste bilene har den siste typen. Det har også min, EL10240. Kanskje det er forskjellig kobling også? Har du tidligere reg.nummer enn det, Caspar?

Ifølge koblingsskjemaet, som stemmer med min bil, er parklys foran og nummerskiltlys koblet sammen og styres direkte av lysbryteren. Altså ikke parklys foran og nummerskiltlys sammen med kjørelys.

Strøm til baklysene kommer fra 30 på et rele, 87a på samme rele kommer fra tenningspluss. Altså lyser baklys alltid når tenninga er på. Releets 85 styres av lysbryteren og får spenning både på park- og hoved-lys. 87 på releet kommer fra lysbryteren. I praksis er 85 og 87 koblet sammen.

Flere av releene i Th!nk er "koblet baklengs", noe jeg ikke skjønner poenget med. Hele strømforbruket går da gjennom selve bryteren.

* Har brukt DIN standard på kontaktene over; de har jeg i hodet. På koblingsskjemaet er relekontaktene merket 1 - 5.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Lynet

Stemmer det du skriver El Rayo, det står på side 14 i skjemaet.
Hensikten med å kjøre strømmen "baklengs" er nettop å kun ha baklys ved kjørelys. Ved kjørelys går strømmen fra 87a til 30, og når lysbryter står på fra 87 til 30.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Der kommer flere og flere "gjenstander" en kan montere på ventilen på felgene.

Felles for alle er at de øker vekten og medfører at ventilhuset bøyer seg ut mot felgen under kjøring.

Har hørt rykter om at dette har medført at hele ventilen har sprukket og falt av, og medført raskt trykkfall i dekket.

Etter det demonterte jeg mine lufttrykkindikatorer på felgene på Smart Roadsteren, og satte tilbake gummiproppene. Vektforskjellen var formidabel.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Ser at jeg har glemt å legge ut bilde av vintergrillen. Kom på det igjen da Hens spurte etter et tak til å lage hjulkapsler av. Vintergrillen er skåret ut av et sprekt tak som jeg tok med fra Eriks Bildemontering for et par år siden. Bilene var stablet tre i høyden og taket på de nederste sprakk.

Resten av taket kommer jeg til å bruke til å tette det svære hølet foran på Ginetta'n der radiatoren satt.

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

pagabrie

Noen som vet om det er mulig å skifte seter i bilen? Ryggen min sliter skikkelig med standard setene..

cra

Sitat fra: pagabrie på fredag 26. mars 2010, klokken 08:39
Noen som vet om det er mulig å skifte seter i bilen? Ryggen min sliter skikkelig med standard setene..

Seter selges vel av mange; prøv slike tuning-foretninger, f.eks. Sånn sett skulle vel "hvilket som helst" sete fra en hugger kunne monteres inn også. Hvorvidt det er noen standard for innfesting av seter vet jeg faktisk ikke, men du kan jo evt. ta ut pasasjersetet og ta en tur til en hugger e.l. og se om noe passer?

Alternativt skulle det være noenlynde kurant å få laget en brakett som kan fungere som "adapter" med tanke på plassering av skruer/bolter og slikt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

El rayo

#54
Ja, det er mulig. Justeringsskinnene er festet under setene med bolter så man kan beholde de samme skinnene dersom de nye setene har tilsvarende fester. Det må du sjekke med de setene du tenker å bruke.

Seteputene i Th!nk er usedvanlig lavt montert fordi man sitter oppå batteriet, så man blir sannsynligvis sittende høyere i bilen med andre seter.

Sikkerhetsselen i Th!nk classic er festet på begge sider av selve setet. Det nye setet må også ha disse festene.

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/default.asp?wwwalias=kollevold&subgid=411&gid=409 har et stort utvalg av stoler i forskjellige prisklasser.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

Tok mål på et ekstra Th!nk-sete jeg har. Bredden mellom festehullene både i gulvet og i setet er 406 mm, på lengden er det flere hull som kan brukes, maks lengde mellom festene i gulvet er 316 mm.

Det er sveiset på muttere til å feste justeringsskinnene til setet, avstanden mellom disse er ca 340 mm. Mutterne er ikke brukt i Th!nk, det er gjenger i setet.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Lynet

Jeg prøvde et flott sete fra en Toyota, men jeg ble sittende ca 10 cm høyere i de setene. Meget upraktisk å må bøye seg ned for å se gjennom frontruta  ;D

Det man må være meget obs på hvis man bygger om er at selefestene må være godkjent.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Caspar

Jeg har disse i en Mini Pickup. Den er heller ikke spesielt romslig i kupeen og jeg er 195 høy. De ser høye ut forann, men bak der du sitter er de veldig tynne.
http://forum.autoclassic.no/viewtopic.php?t=6078

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Caspar

Er dette hjemmelaget "pimping" elller har tak og a stolper vært lakkert fra Aurskog noen gang?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

El rayo

Sitat fra: Caspar på onsdag 31. mars 2010, klokken 17:00
Er dette hjemmelaget "pimping" elller har tak og a stolper vært lakkert fra Aurskog noen gang?
Synes det ser ut som om denne er foliert. Alt for skarp rødfarge (kan jo være at fargen ikke blir gjengitt riktig) og strukturen ser mye glattere ut enn bare plasten.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA