Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Peugot 106 - vil ikke lade

Startet av cra, tirsdag 15. desember 2009, klokken 21:54

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: Elmo på onsdag 09. desember 2009, klokken 09:55
Kanskje ikke så mye med saken å gjøre, men det er jammen ikke mange Classic Think'er der ut som ikke blender på minst ett nærlys.

Dette vil man vel få merknad på på EU-kontrollen? Og det er fortsatt uendelig mer blendende med tåkelys (eller bare xenon-lys for så vidt) synes nå jeg.

Sitat fra: Elmo på onsdag 09. desember 2009, klokken 09:55
Men Think førere har kanskje noen lapper liggende på lur just in case ??

Joda, vi sparer skit-mye penger på å kjøre el-bil, så en lapp eller to for uvettig lysbruk er ikke noe problem.  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Caspar

Det så jo dødskult ut ! Jeg klarte ikke å vente og har bygget LED kjørelys inn i de vanlige hovedlampene mine etter modell av fosilbilen min (Audi A4) Det ble ganske kult det også, og med 0,5 A i forbruk i forhold til over 8 A med H4. Skal laste opp noen bilder når jeg kommer hjem.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

cra

Sitat fra: Caspar på onsdag 09. desember 2009, klokken 11:08
Det så jo dødskult ut ! Jeg klarte ikke å vente og har bygget LED kjørelys inn i de vanlige hovedlampene mine etter modell av fosilbilen min (Audi A4) Det ble ganske kult det også, og med 0,5 A i forbruk i forhold til over 8 A med H4. Skal laste opp noen bilder når jeg kommer hjem.

Har vært inne på tanken om det samme. Har du evt. også linker til hvor du kjøpte deler mm? :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

Kom i kontakt med Ralph fra Tyskland i går. Han har de lyktene fra Thunderteam og. Lagt ut bilde på ElbilWiki.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

hens

#19
En bil med kort akselavstand vil blende med det samme det legges bagasje i lasterommet.
På Think sitter lyktene i mykplast, som kan gi seg etter en tid.
Derfor er det viktig å justere lyset litt lavt, slik at lys/mørkgrensen treffer bakken på omkring 50 meter foran bilen.
Dette gir tilstrekkelig med kjørelys for 90 km/t.

Festene for dekselet er en annen årsak til hodebry. Blinklyktene løsner, og det er vanskelig å montere etter at de er demontert. Jeg har limt blinklyktene i dekselet med sikaflex, og satt inn en rustfri skrue som feste øverst.
Pent? Nei, men det virker.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

El rayo

Sitat fra: hens på onsdag 09. desember 2009, klokken 21:18
Festene for dekselet er en annen årsak til hodebry. Blinklyktene løsner, og det er vanskelig å montere etter at de er demontert. Jeg har limt blinklyktene i dekselet med sikaflex, og satt inn en rustfri skrue som feste øverst.
Dette problemet kjenner jeg ikke. Kun på én bil har jeg hatt problem med det S-formete klipset øverst på dekselet og det var fordi klipset var montert opp-ned slik at mothakene kom mot dekselet. Blinklykta tas ut før dekselet monteres slik at man kan stikke en finger inn og utvide S-klipset mens dekselet tres inn på klipset.

Blinklyktene tres inn med toppen først og det nederste klipset går lett på plass.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

Sitat fra: Caspar på onsdag 09. desember 2009, klokken 11:08
har bygget LED kjørelys inn i de vanlige hovedlampene mine etter modell av fosilbilen min (Audi A4)
Genialt! Hvorfor tenkte ikke jeg på det? Hva er prisen for delene man trenger?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Caspar

Jeg brukte 9 dioder i hver lampe, forsøkte først noen 5mm fra Elfa på10500lcm men de ble litt for puslete. (se testlampe ) Fant deretter noen på 10mm på Clas Ohlson uten oppgitt styrke, men de ble veldig mye bedre. (se forskjell fra h og v side i testlampen. Jeg koblet 3 og 3 i serie med 100 ohm og det lyser veldig fint. Fargen er veldig hvit og klar, jeg vil tippe ca.6000K
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

cra

Kanonbra!  :D  Hvordan er det å møte deg? De ser riktig kraftige ut. Antar dette bare er i bruk på dagtid uansett, så det er kanskje ikke noe problem? Har du brukt noen gummiforinger a'la den originale, eller limer du bare led'ene på plass?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Caspar

#24
Jeg freste et ovalt hull slik at dioden fikk riktig retning, og brukte en limpistol. Loddet alt ferdig bakk på lampen og støpte ledninger og beina på diodene inn i lim tilslutt. Deretter koblet jeg dette over kjørelyset, slik at dette tennes automatiskt, og så må jeg slå på lyset manuelt hvis jeg vil ha vanlig lys. Tenkte å lage en løsning som gjør dette automatisk i forhold til lys/mørke ute, ved hjelp av en fotocelle. Diodene har ikke noe lysutkast så det er ikke noe problem med blending. I mørket ser det ut som helt vanlige lys, bortsett fra at de ikke lyser opp noe i det hele tatt.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

cra

Ah... Som *kjørelys* selvfølgelig, ja.... Tenkte parklys jeg nå. :)  Spørs om det ikke må bli noen "Caspar-lys" her på Sunnmøre også etterhvert, ja.  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lynet

Litt problemer med E-merkingen her da Caspar......
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Caspar

Sitat fra: Lynet på fredag 11. desember 2009, klokken 09:48
Litt problemer med E-merkingen her da Caspar......
Liten tvil om det, men har ikke sheriffen annet å henge seg opp i så er det liten tvil om at vi bor i et trygt og godt land ! En enkelt stikker under dashbordet returnerer alt til "Aurskogstandard"
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

El rayo

Sitat fra: Caspar på torsdag 10. desember 2009, klokken 10:45
Fant deretter noen på 10mm på Clas Ohlson Fargen er veldig hvit og klar, jeg vil tippe ca.6000K
Jeg forsøkte 1 stk ClasO #36-1683 10 mm ultrahvit 20mA/3,2V til parklys med 470 ohm i serie, men det ble veldig blått lys. Kanskje jeg ikke turte å la strømmen bli høy nok?

Hva er delenummeret på de du brukte?

På de LED-pærene til parklys som man får kjøpt ferdig står det at de ikke må brukes dersom park- og hoved-lys er i samme lykta fordi LED ikke tåler temperaturen fra halogenpæra.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

Ser at ClasO #36-1683 10 mm ultrahvit 20mA/3,2V er gått ut av den nyeste katalogen, i stedet har # 36-3845 kommet inn i sortimentet. Den hadde de kke fått til lager enda på Alnasenteret.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA