Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problem med handsfree mikrofon i 2011 C-Zero

Startet av Mippen, torsdag 23. juli 2015, klokken 13:23

« forrige - neste »

Mippen

Så denne annonsen i avisen her om dagen. Skjønner godt at motstanderne blir irritert når de ser annonser som dette. Hva mener dere? "Dere kjøper bare elbiler for å snylte og kjøre i kollektivfeltet...." Noen som kjenner igjen det?
Fremtiden er elektrisk.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Sitat fra: Mippen på onsdag 17. juni 2015, klokken 10:07
Så denne annonsen i avisen her om dagen. Skjønner godt at motstanderne blir irritert når de ser annonser som dette. Hva mener dere? "Dere kjøper bare elbiler for å snylte og kjøre i kollektivfeltet...." Noen som kjenner igjen det?

Hvor mange av de som sier dette kjøper billig sprit på taxfree bare for å snylte? Antakelig de aller fleste.

Er forøvrig enig i at det er "smakløst ordvalg".
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Øyvind.h

Bertel O. Steen selger heldigvis fossilbiler i bøtter og spann. Dvs. da får de solgt den bilen til noen som utelukkende vil kjøre i kollektivfeltet. Og fossilbiler til de som er forbanna på elbilene.
Vinn-vinn. All PR er god PR....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Sølve

Annonsen er hentet fra Bergens Tidende og treffer vel ikke publikum i Hordaland i særlig grad.  Her i fylket har vi jo nesten ikke kollektivfelt, så debatten om kollektivfelt er lite aktuell i Hordaland.

Bergen

AmocoCadiz

Annonsen er avertert flere ganger i Aftenposten også, å kjøre den under debatten om stenging av kollektivfelt i og rundt Oslo var vel en "bjørnetjeneste" av dimensjoner fra BertelOSteen, ufattelig lite smart fra markedsavdelingen der.

Elbilen har virkelig mange flotte og viktige miljøfordeler som kan ramses opp og brukes i markedsføringen, men å poengtere kollektivfeltkjøring/sniking som hovedargument for kjøp blir bare for dumt.

Mippen

Man bør fokusere på å lære folk om alle dw andre fordelene med elbiler i forhold til vanlig bil. Dette er bare tragisk.


Fremtiden er elektrisk.

Rødkleiv

Sitat fra: Mippen på onsdag 17. juni 2015, klokken 10:07
Så denne annonsen i avisen her om dagen. Skjønner godt at motstanderne blir irritert når de ser annonser som dette. Hva mener dere? "Dere kjøper bare elbiler for å snylte og kjøre i kollektivfeltet...." Noen som kjenner igjen det?

Skjønner ikke problemet. Dette realiteter at kjøring kollektivfeltet er den største fordelen for mange. Det er selvsagt BOS klar over.

Er det virkelig noen som tror at dette er en hemmelig fordel som det går an å hysje ned?

jkirkebo

Sitat fra: Rødkleiv på onsdag 17. juni 2015, klokken 16:06
Skjønner ikke problemet. Dette realiteter at kjøring kollektivfeltet er den største fordelen for mange. Det er selvsagt BOS klar over.

Hvis definisjonen din av "mange" er 13-14% eller deromkring så har du rett. Men de aller fleste elbilister har liten eller ingen nytte av kollektivfelttilgang.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rødkleiv

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 17. juni 2015, klokken 17:45
Sitat fra: Rødkleiv på onsdag 17. juni 2015, klokken 16:06
Skjønner ikke problemet. Dette realiteter at kjøring kollektivfeltet er den største fordelen for mange. Det er selvsagt BOS klar over.

Hvis definisjonen din av "mange" er 13-14% eller deromkring så har du rett. Men de aller fleste elbilister har liten eller ingen nytte av kollektivfelttilgang.

Har du en kilde til disse tallen, eller er det noe du har funnet på?

jkirkebo

#10
Sitat fra: Rødkleiv på onsdag 17. juni 2015, klokken 18:07
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 17. juni 2015, klokken 17:45
Sitat fra: Rødkleiv på onsdag 17. juni 2015, klokken 16:06
Skjønner ikke problemet. Dette realiteter at kjøring kollektivfeltet er den største fordelen for mange. Det er selvsagt BOS klar over.

Hvis definisjonen din av "mange" er 13-14% eller deromkring så har du rett. Men de aller fleste elbilister har liten eller ingen nytte av kollektivfelttilgang.

Har du en kilde til disse tallen, eller er det noe du har funnet på?

http://www.dinside.no/921246/de-viktigste-elbilfordelene

http://elbil.no/nyheter/elbilpolitikk/3320-derfor-velger-nordmenn-elbil
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

weld77

Hørte om en fyr i Bærum der Au Pairen satt på inn til Oslo slik at han kunne kjøre i kollektivfeltet til jobben. Au pairen tok toget tilbake. Hjem kjørte han såpass sent at kø ikke var noe særlig problem uansett.

Så for noen er det veldig, veldig viktig...

Mippen

Alle snakker om kollektivfeltet som den viktigste fordelen men det er helt feil. For noen er det kanskje det, men det bor mange folk i Norge som kjører elbil - som ikke har kollektivfelt å benytte seg av.

Elbiltetthet pr kommune. Ikke helt oppdatert nå, men er ikke mange mnd gammel. Selv om det er flest elbiler på østlandet, er det ikke flere biler på østlandet enn i hele resten av Norge til sammen.

http://www.nrk.no/nordland/rana-har-klart-faerrest-elbiler-i-norge-1.12187401
Fremtiden er elektrisk.

Rødkleiv

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 17. juni 2015, klokken 18:59
Sitat fra: Rødkleiv på onsdag 17. juni 2015, klokken 18:07
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 17. juni 2015, klokken 17:45
Sitat fra: Rødkleiv på onsdag 17. juni 2015, klokken 16:06
Skjønner ikke problemet. Dette realiteter at kjøring kollektivfeltet er den største fordelen for mange. Det er selvsagt BOS klar over.

Hvis definisjonen din av "mange" er 13-14% eller deromkring så har du rett. Men de aller fleste elbilister har liten eller ingen nytte av kollektivfelttilgang.

Har du en kilde til disse tallen, eller er det noe du har funnet på?

http://www.dinside.no/921246/de-viktigste-elbilfordelene

http://elbil.no/nyheter/elbilpolitikk/3320-derfor-velger-nordmenn-elbil

Ingen kilde til påstanden din her, så da antar jeg at du bare har funnet på tallene.

Min påstand er at kollektivfeltet er den største fordelen for mange (ikke for alle). Transport Økonomisk Institutt har samme konklusjon (uten å finne på sine egne tall).

Det er uansett helt legitimt å reklamere med tilgang til kollektivfelt. Det er verken dårlig markedsføring eller smakløst.

Det som derimot er smakløst er å si at elbiler er like bra som fossilbiler. Uten subsidier og fordeler er elbilen p.t sjanseløs, så de som ønsker elbiler må også kjempe for å beholde flest mulig fordeler og høyest mulig subsidier lengst mulig. Jeg har på ingen måte dårlig samvittighet for å ha gått over til elbil, og det burde heller ingen andre ha.



Øyvind.h

13,6% ut av et utvalg på 2000 sier at kolleltivfeltet er det viktigste.
Dvs i tråd med det Jens hevdet. Selv gir jeg totalt blanke i kollektivfelt selv om jeg bor i Oslo.

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA