Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladeeffekt på 60kW batteri

Startet av JIVA, onsdag 22. juli 2015, klokken 20:59

« forrige - neste »

JIVA

Hei

Jeg var innom et verksted i dag og hadde bilen på bukk. De mente at jeg må bytte bakaksel pga slark på venstre side. Det var tydelig slark i akselen når han dro i hjulet. Er det andre løsninger enn å bytte ? Hvor får jeg tak i bakaksel ? Er det andre tinge jeg bør fikse samtidig ? Bilen var foresten på NAF test 19/2-15 kjørt ca 2600 km siden det. Burde de ha sett noe da ?
EL 10973  2001 modell 101000 km

Hilsen nyfrelst elbileier ( 26/2-15 )

Jim Valle
Ammerud

elektrolux

Vi har rekondisjonerte bakakslinger for 6000 kr
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Det skrotes jo en del slike bilr for tiden, mest pga batteriproblemer.
Så du kan eventuelt satse på en brukt bakaksel for en billig penge, og håpe på at den holder bilens (batterienes) levetid ?

Jeg demonterer for tiden en 1997 Saxo som har gått ca 60.000km. Bakakselen er tilsynelatende OK, men jeg kan ikke garantere noe. 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

JIVA

Takk for svar Electrolux,  jeg satser på at Elmo sin holder en stund til og kjøper den.
Dette forumet er det med kjappest responstid jeg har brukt, fantastisk gjeng de som brenner for dette :-)

-Jim

Elmo

Sitat fra: JIVA på torsdag 18. juni 2015, klokken 22:57
jeg satser på at Elmo sin holder en stund til og kjøper den.
Dette forumet er det med kjappest responstid jeg har brukt, fantastisk gjeng de som brenner for dette :-)

Da er bakakselen avlevert. Takk for hyggelig elbil-prat JIVA
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

JIVA

Elmo

Tusen takk for EL-bil praten, det var mye nyttig å få med seg. Jeg satser på å montere selv,under veiledning av en kopis, istedenfor å betale 3000,- som jeg fikk tilbud om av verkstedet.
Du burde avholde kurs :-)
Og takk for bakakselen, den ser jo ny ut sammenlignet med min.
En veldig god handel for meg.

Hilsen Jiva

elektrolux

Lurt å dra armen ut og sjekke for rust før en fester akslingen. Vi hadde en fint brukt på lager og sjekket for sikkerhets skyld.

Akslingen ble kassert.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på onsdag 24. juni 2015, klokken 18:10
Lurt å dra armen ut og sjekke for rust før en fester akslingen.

Kan du utdype, gjerne med bilde(r) ?
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

JIVA

Sitat fra: elektrolux på onsdag 24. juni 2015, klokken 18:10
Lurt å dra armen ut og sjekke for rust før en fester akslingen. Vi hadde en fint brukt på lager og sjekket for sikkerhets skyld.

Akslingen ble kassert.

Takk for innspill Eletrolux

elektrolux

Som bildene viser er skruen til torsjonsstaven løsnet, den exentriske låseskiven er fjernet, og bærearmen dradd/hamret ut.

Her ses gravrust der det skulle vært godt innfettet lagertapp.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

JIVA

Da har jeg endelig fått montert bakakselen.
Er det noe jeg trenger å gjøre/sjekke med tanke på batterivann?
Kjølevæske er det bare å fylle på ? Lot det renne fritt når vi demoterte slangene til batterikassa bak.
Noe annet jeg bør sjekke ?
-Jim

Elmo

Batterivann (elektrolytten) behøver du ikke tenke på. Du hadde vel nylig vannservice ?!
Kjølevæske er det bare å fylle på i beholderen ved venstre forskjerm. Vanlig bil-frostvæske.

Annet: du har vel luftet bremser både bak og foran etter at du monterte bakaskelen ? 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

JIVA

Har luftet bremsene ja. Vi hadde vaakumsug så det gikk lett, så lett at vi nok skiftet all bremsevæske.
Skal kjølevæska blø på noen måte ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA