Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Peugot 106 - vil ikke lade

Startet av Elars, tirsdag 15. desember 2009, klokken 20:21

« forrige - neste »

Elars

Min kjære Think begynner å dra å åra og trenger av og til noen nye deler. Mitt faste verksted her i Trondheim (Kvernland) har fortalt meg at de holder på å gå tom for deler og at "nye" snart bare er å skaffe fra kollisjonsskadede biler. I min kjøpskontrakt fra 2003 garanteres det for at Ford skal ha deler i minst 10 år! Er det noen som sitter på mer informasjon om hvordan framtiden vil se ut? Jeg er ny i dette forumet - og beklager hvis det jeg spør om er gammelt nytt for dere veteraner.
Think 2002 mod. kjørt 68000.

Ken

Det er høyst aktuell. Jeg tar imot en bil snart som Ford klarte ikke å reparere feilen pga mangel på batterier/ kompetanse/ vilje.  
Mange av oss velger å unngå Ford så mye som mulig, men å skaffe reservdeler er noe de er forpliktet til.
De må tas til retten er jeg redd.
Noen deler som lader er ikke tilgjengelig lenger og må repareres.
Sjekk ElbilWiki for reservedeler.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Ellers kan jeg forsikre deg om at så godt som ingen biler blir vraket uten at aktuelle deler blir tatt vare på.

Sitter selv f.eks på komplett delelager til Think, og mye til PSA. Andre entusiaster har sitt eget delelager.

Er det noe du trenger er det bare å spør her.

Når det gjelder ladere, er dyktige folk på saken. Gamle ladere blir reparert, og erstattningsladere blir forsøkt laget.

Det er viktig at jungeltelegrafen går om noen skulle observere en Think eller annen elbil som ser miserabel ut. Har selv kjørt landet rundt for å plukke slike biler.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA