Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trenger hjelp til oppsett av ladepunkt

Startet av Råde, onsdag 22. juli 2015, klokken 13:44

« forrige - neste »

Råde

I vinter opplevde jeg tidvis at varmen ikke kom. En oppdatering av klimaanlegget fikset det (tror jeg, for det har jo ikke vært riktig kaldt etterpå).

Nå opplever jeg at AC ikke slår seg på. Dette var helt tydelig i dag. Jeg gjorde en del testing av AC på/av, Auto på/av og MaxAC på/av samt forskjellig innstilling av ønsket kupetemperatur.
e-Golf | X75D

BRB

Jeg har akkurat samme problem som deg. I vinter virket ikke varmen. Det ble fikset med en oppdatering tror jeg (ikke vert skikkelig kaldt etterpå).
Nå virker ikke ACen.

Har du fått fikset problemet?

Råde

Inn til diagnose i morgen. Kjører foreløpig old style med åpne vinduer i sommervarmen. Har sin sjarm det også. Bringer frem minner
e-Golf | X75D

janegils

No som vi endeleg har fått litt sol i Trøndelag, så har eg merka meg at det er veldig lite kjøleeffekt frå A/C.
Kanskje noko feil her og...
Varme har funka greit i vår.

SteinarSun

Jeg synes kjøling fungerer vesentlig bedre enn oppvarming.
Nå har vi ikke hatt veldig mange dager med kjølebehov, men ac funker utmerket på kjøling på min golf.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

grorudklovnen

Sitat fra: SteinarSun på onsdag 24. juni 2015, klokken 11:44
Jeg synes kjøling fungerer vesentlig bedre enn oppvarming.
Nå har vi ikke hatt veldig mange dager med kjølebehov, men ac funker utmerket på kjøling på min golf.
Jeg synes nesten AC'en er for effektiv. Med standard 22'c så blir det fort kaldt i bilen.

Råde

Feilen lå i en sperreventil. Løser seg med en SW oppdatering og noe justering av grunninnstillinger. Par timers jobb.
e-Golf | X75D

janegils

Sitat fra: grorudklovnen på onsdag 24. juni 2015, klokken 12:27
Jeg synes nesten AC'en er for effektiv. Med standard 22'c så blir det fort kaldt i bilen.

Da er det stor forskjell på enten oss eller bilane  ::)
Eg stiller klimaanlegget på 18 grader, og det blir ikkje spesielt kaldt nei...

Elnix

Vet ikke om dette er omtalt før, og med fare for å kuppe tråden litt: Har man noe indikasjon på at varmepumpe er på eller ikke? Vil varmpepumpe fortsatt brukes når AC-knappen er av?
2015 VW e-Golf

Råde

Ingen indikasjon annet enn at vifta begynner å gå når du nærmer deg 0 grader. Den går også med AC knappen av.
e-Golf | X75D

cbi

Har akkurat samme problemet og oppdaget ikke at AC ikke fungerer før varmen endelig slo til i forrige uke (har hatt bilen siden slutten av Januar :-)  Har bestilt time hos Møller imorgen, og regner med at det er samme greie som Råde opplevde: "Feilen lå i en sperreventil. Løser seg med en SW oppdatering og noe justering av grunninnstillinger. Par timers jobb. "

Til andre brukere: enkleste sjekk er å sette AC på maks (egen knapp som automatisk setter på "low") og sjekke om luften som kommer inn er kaldere enn når AC slås helt av.

janegils

Da funker AC på min bil også  :)
Hadde den inne på verkstad for SW oppgradering og det hjalp ja. No blir det for kaldt med klimaanlegg på 18 grader.

Det einaste som ikkje funkar på bilen no er tidsforskyvd lading. Avventer for å sjå om nokon andre får det fiksa...

jensjacob

Hvis man er presset på strøm og går i Eco+ mode, kan man så stadig have varme i forruden så den kan koldes dugfri eller bliver den funktion også slået fra i Eco+ ?

(kunne ikke lige finde et bedre topic til dette spm. sorry..)
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Ohm

Sitat fra: jensjacob på mandag 10. august 2015, klokken 21:29
Hvis man er presset på strøm og går i Eco+ mode, kan man så stadig have varme i forruden så den kan koldes dugfri eller bliver den funktion også slået fra i Eco+ ?

(kunne ikke lige finde et bedre topic til dette spm. sorry..)
Ruta virker i Eco+.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

gamer73

jeg har ikke problemer med AC...men har bare hatt bilen siden torsdag...både varme og kulde fungerer like bra som i min Mazda 6 foreløpig i hvert fall. Jeg har ikke kjørt den i noe annet enn normal foreløpig da men;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA