Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilket utstyr er "må ha" på e-Golf?

Startet av tkjoerlaug, onsdag 22. juli 2015, klokken 10:13

« forrige - neste »

Muffinman

Mål deg inn og marker endene med tape. Da går det nok greit. Men det er en spennende øvelse siden man helst må treffe på første forsøk.

mj

Er nok lurt med litt sikaflex eller liknende på endene. Min har løftet seg litt på ene siden. Skal prøve å få inn noe lim og legge på noe vekt tenkte jeg. Bare den ikke da drar av folien :o)
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

cra

PL400 kan brukes hvis du er 110% sikker på at du ikke skal ha den av igjen.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

olaover1

Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

Øyvind.h

Takk for alle tips!

Tror faktisk jeg går for den opprinnelige planen - 3M tapen som sitter på originalt, samt noen punkter med silikon for ekstra styrke. Fordelen med silikon er at det sitter ekstremt bra, men du kan klare å demontere spoileren om du vil.
Resultatet blir ikke ulikt det å bruke mer dobbeltsidig tape, men jeg tror silikonen holder noe bedre, og det har jeg liggende hjemme klar til bruk.

Med litt vekt på hver side frem til silikonen og tapen har satt seg over natten tror jeg dette blir veldig bra!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun

Jeg brukte kun 3M- uten noe mer- med vekter på over natten- spoileren har sittet som støpt gjennom sommeren selv med mye soleksponering og dertil varme- jeg ville ikke brukt noe mer en medfølgende 3M- hvorfor grise når det ikke er nødvendig ::)

Øyvind.h

Får se hvordan det går nå :)
Litt spenn i spoileren for å få den til å ligge flush rundt hele.
La derfor på silikonstripe og litt ekstra i endene.
Med håndkle og noen brostein på over natten blir det nok bra :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

petersv

Ikke mye silikon som tåler uv-bestråling (lys). Så kan hende det blir litt sprøtt etterhvert.

Muffinman

Under spoileren er det ikke mye lys.

Øyvind.h

Lys har jeg ikke tenkt på. Derimot kan det kanskje være silikon endrer egenskaper ved å bli utsatt for -20? Ikke vet jeg (men det finner jeg kanskje ut av).

Silikon er vanlig å bruke som lim. Kanskje ikke utvendig på bil :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

#70
Silikon har ikke allverdens holdekraft, og det hefter ulikt på forskjellig underlag. Dessuten er det svært elastisk etter herding, så det er en god mulighet for at 3M tapen når maks belastning før silikonet holder igjen særlig mye. Avhengig av hvor tykt laget er naturligvis. Nå har jeg ikke allverdens erfaring, men de fleste merker fugesilikon er vel markedsført som UV-bestandig.

OleJA

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 15. september 2016, klokken 12:59
Takk for alle tips!

Tror faktisk jeg går for den opprinnelige planen - 3M tapen som sitter på originalt, samt noen punkter med silikon for ekstra styrke. Fordelen med silikon er at det sitter ekstremt bra, men du kan klare å demontere spoileren om du vil.
Resultatet blir ikke ulikt det å bruke mer dobbeltsidig tape, men jeg tror silikonen holder noe bedre, og det har jeg liggende hjemme klar til bruk.

Med litt vekt på hver side frem til silikonen og tapen har satt seg over natten tror jeg dette blir veldig bra!

Hrm, endel silikonprodukter inneholder eddiksyre, håper du ikke har brukt en slik variant.  *Tror* den etterhvert kan trenge seg igjennom lakken, og noe sier meg at aluminium og eddiksyre ikke går bra sammen.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Øggen

He he, som om Øyvind stakkar, ikkje bli plaga med lite nok søvn i natt, så skal du slenge "eddik" i debatten for å gjer han totalt søvnlaus :P
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

rsomby

Nå har "vinteren" begynt å sige innpå og dere har alle kjørt en stund med disse 3parts spoilerne. Noen dårlige erfaringer å rapportere, noen som har løsnet?

Hvis nei, så blir det en bestilling til fasttech som en liten julepresang fra nissen

Øyvind.h

Min sitter godt. Liten glippe i hver ende på kanskje 1-2mm fordi spoileren har litt spenn og jeg brukte silikon istedenfor lim.

Eneste ulempen jeg merker ift å ikke ha spoiler er at det er mer som samler seg oppå bakluka mellom spoiler og vindu. Uten spoiler skled snø og is lettere av. Med spoileren blir mer snø/is holdt igjen.

Ikke akkurat noe uoverkommelig problem og spoileren var fin estetisk!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA