Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilket utstyr er "må ha" på e-Golf?

Startet av tkjoerlaug, onsdag 22. juli 2015, klokken 10:13

« forrige - neste »

rmr

Noen her som har kjøpt "Kina" spoiler? Fint om vedkommende vil del sin erfaring om så :)

På TeslaMotorsClub er det flere som har handlet , virker som om de er fornøyd.

Jeg vurderer det sterkt , også plastidippe den , vil ikke ha carbon som original , men matt sort :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

rmr

Sitat fra: rmr på fredag 03. juli 2015, klokken 22:07
Noen her som har kjøpt "Kina" spoiler? Fint om vedkommende vil del sin erfaring om så :)

På TeslaMotorsClub er det flere som har handlet , virker som om de er fornøyd.

Jeg vurderer det sterkt , også plastidippe den , vil ikke ha carbon som original , men matt sort :)

Ingen??
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

FrederikC@Teslafied.eu

Jeg har netop bestilt en fra "kina", der kommer test på Teslafied.eu når den kommer hjem.

rmr

Har fått min fra "china" , fikk først en i karbon ,der jeg klaget på finishen , fikk så tilsendt ny i matt sort (ønsket sort).

Spoileren ser helt ok ut , passform ser og bra ut , vurderer å få den lakket. Forslag til Lakkeringsverksted sør i Bergen?

Vil ha den sort , har ingenting annet carbon på min bil , så vil ikke ha det heller :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Jærbuen

Jeg har kjøpt og installert matt sort kinaspoiler. Ser helt grei ut, men passformen var ikke helt 100, så måtte legge press på den fra taket i garasjen for å få den til å sitte ordentlig.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

rmr

Sitat fra: Jærbuen på tirsdag 25. august 2015, klokken 12:58
Jeg har kjøpt og installert matt sort kinaspoiler. Ser helt grei ut, men passformen var ikke helt 100, så måtte legge press på den fra taket i garasjen for å få den til å sitte ordentlig.

Brukte du noe lim i tillegg til 3M tape som var på spoiler? Eller bare satte du den i press slik den var? Var det endene som var problem å feste?

Jeg skal levere min spoiler til lakkering , synes ikke finishen er fin nok slik den var rett fra Kina..... monterer den etterpå , vurderer å legge litt rutelim i endene , så den sitter skikkelig.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Jærbuen

Brukte litt lim i endene ja, den sprikte litt på venstre side
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Morten1969

Personlig syntes jeg ikke den matte spoileren passer på bilen, så jeg bestilte min P85D uten, for så og montere en blank carbon spoiler kjøpt fra finn.no (kar fra Stavanger). Denne ble montert med Tec7 lim i tillegg til 3M tapen som lå rundt kanten. Spoileren er identisk med originalen med unntak av at den er blank.

petersv

Pent. Fikk du vite hvilket land den er produsert i?

rmr

Det er nok en "China" spoiler vil jeg tro.

Morten1969 : Serv veldig bra ut, tommel opp!

Kan du komme med litt tips/detaljer rundt montering? Har min liggende i bagasjerommet , skal få den lakkert , så montering , men er svært usikker til monteringen. Noen som kan hjelpe i Bergen , så er jeg takknemlig :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

rsomby

Sitat fra: rmr på fredag 21. august 2015, klokken 08:15
Har fått min fra "china" , fikk først en i karbon ,der jeg klaget på finishen , fikk så tilsendt ny i matt sort (ønsket sort).

Spoileren ser helt ok ut , passform ser og bra ut , vurderer å få den lakket. Forslag til Lakkeringsverksted sør i Bergen?

Vil ha den sort , har ingenting annet carbon på min bil , så vil ikke ha det heller :)

Kokstad lakkering og bilpleie over Rema1000 på kokstad. Har brukt dem før og de er veldig bra og rimelig

Morten1969

Jeg tok masse bilder av spoileren på min gamle P85 for å kunne få den plassert helt riktig.
-Plasserte så spoileren på bilen uten å ta av folien på 3M.
-Markerte ytterkantene til spoileren på bilen med maskeringstape.
-La på i Tec7 i bølgemønster langs hele spoileren. (Valgte Tec7 da denne også tåler vann, og herder selv om det blir vått)
-Når jeg hadde plassert spoileren spente jeg den opp mot taket i garasjen med lister for å sikre at den ikke skulle komme ut av posisjon under herdingen.
-La stå å herde i 24t.
PS. ville ikke stolt på kun 3M tapen. Husk hvilke krefter den utsettes for i store hastigheter.

Min spoiler er produsert i Kina. Jeg var tilfeldigvis i Stavanger så fikk sett den før jeg kjøpte. Sammenlignet den med originalen, og den var dønn lik bortsett fra at den er blank carbon.

rmr

Da var min på plass. Veldig fornøyd :)

Den er lakket sort matt, 2 strøk , samt 2 strøk klar lakk oppå der igjen.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

RonnyØ

Sitat fra: rmr på fredag 18. september 2015, klokken 17:26
Da var min på plass. Veldig fornøyd :)

Den er lakket sort matt, 2 strøk , samt 2 strøk klar lakk oppå der igjen.

Takk for sist, rmr.. :) Ble fint med spoiler, ser ut som originalt (-carbon)
Husqvarna Automower 320

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA