Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Autopilot lane keeping i v7 bedre enn hos Mercedes S klasse ifølge Tesla ansatt

Startet av Muffinman, mandag 20. juli 2015, klokken 22:41

« forrige - neste »

petersv

Brun og blå, ikke noen antydninger på mine. Kjørt hovedsakelig på Østlandet.

GOS

Sitat fra: petersv på torsdag 24. desember 2015, klokken 23:53
Brun og blå, ikke noen antydninger på mine. Kjørt hovedsakelig på Østlandet.

Min blå fra juni 2014 og 22' km ser også fin ut.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Mao

Kan det være at dekktype spiller inn her? Byttet nettopp fra Sottozero til Conto CVC6 og merker at CVC6 kaster opp mye mindre strøsand enn Sotto. Det ble plutselig slutt på lyden av strøsand mot innerskjermene da jeg byttet dekk.
Og uoriginale felger med lavere innpress er helt sikkert ikke noen fordel...
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Muffinman

#63
På P85``en oppdaget jeg ikke skadene før bilen hadde rullet mellom 30-40.000km, og det forverret seg gradvis etterhvert som bilen ble kjørt mer. Originale Cyclone + 21" turbin på den. Og det forverret seg både sommer og vinter tilsynelatende uavhengig av hvilken dekktype som stod på bilen. Nybilen er kjørt størsteparten på Cyclone-felger, så dette skjer nok like fullt med originale hjul. Det finnes en tråd til på dette som har poll:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,22755.0.html

Her har gode 37% svart at de enten har store skader eller skader som ikke er alvorlige langs sidene. I denne tråden skriver "Dennis" som er identisk med Cookie Monster dette:

SitatHar sjekket litt på andre Teslaer når jeg har ladet på SC og alle sammen har masse skader fra småstein der.

Det samsvarer godt med mine observasjoner.

Muffinman

Endelig en bilvask i skikkelig dagslys @ 11.000km på 85D, og den ser nå verre ut enn P85``en som har rundet 100.000. Veldig skuffende, og jeg lurer på om det er drift på framhjulene som utgjør forskjellen eller om lakken er av dårligere kvalitet. Om dette hadde vært på et stålkarosseri ville det vært en katastrofe.

Salvesen

Sitat fra: Muffinman på søndag 21. februar 2016, klokken 09:42
Endelig en bilvask i skikkelig dagslys @ 11.000km på 85D, og den ser nå verre ut enn P85``en som har rundet 100.000. Veldig skuffende, og jeg lurer på om det er drift på framhjulene som utgjør forskjellen eller om lakken er av dårligere kvalitet. Om dette hadde vært på et stålkarosseri ville det vært en katastrofe.

Jeg fikk iallefall beskjed om at min(desember) hadde langt mer lakk i den nedre delen enn tidligere biler. Her var vist tykkelsen veldig liten på gamle biler.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Muffinman

Må vel ta det Tesla-ansatte sier med en klype salt tror jeg. Når jeg hentet bil i slutten av november ble jeg fortalt at karosseritilpasningene var blitt veldig bra etter at jeg hadde gått en runde og funnet flere steder hvor det ikke var bra. Når jeg stilte den nye bilen ved siden av den gamle fant jeg i tillegg en rekke steder hvor den gamle var bedre. Kanskje har de fått orden på de store avvikene, men presisjonen framstår ikke å være helt bra enda.

lunitiks

Sitat fra: Muffinman på søndag 21. februar 2016, klokken 09:42
Endelig en bilvask i skikkelig dagslys @ 11.000km på 85D, og den ser nå verre ut enn P85``en som har rundet 100.000. Veldig skuffende, og jeg lurer på om det er drift på framhjulene som utgjør forskjellen eller om lakken er av dårligere kvalitet. Om dette hadde vært på et stålkarosseri ville det vært en katastrofe.

Kom nettopp inn døra fra månedens første håndvask selv, også i skikkelig dagslys  :) 

Fy f*** vinteren har IKKE vært snill med Titanium Metallic'en. Fant bittesmå skader på alle sider av bilen. Verst i front, og da spesielt under grillen (radaren).

Stort sett hvite/sorte striper i overflaten som enkelt bør kunne poleres bort. Et par steinsprut-"innhogg" her og der også.

Avslutter alltid vask med Autoglym Rapid Aqua Wax (latmannsvoks). Vet ikke hvor mye det har hjulpet, men steike lakken ser fortsatt nydelig ut for øvrig (tak, panser, dørblad)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Salvesen

Sitat fra: Muffinman på søndag 21. februar 2016, klokken 11:13
Må vel ta det Tesla-ansatte sier med en klype salt tror jeg. Når jeg hentet bil i slutten av november ble jeg fortalt at karosseritilpasningene var blitt veldig bra etter at jeg hadde gått en runde og funnet flere steder hvor det ikke var bra. Når jeg stilte den nye bilen ved siden av den gamle fant jeg i tillegg en rekke steder hvor den gamle var bedre. Kanskje har de fått orden på de store avvikene, men presisjonen framstår ikke å være helt bra enda.

Dette ble jeg fortalt av detailere som ikke har noe med Tesla å gjøre :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Muffinman

Sitat fra: Mao på fredag 25. desember 2015, klokken 00:32
Kan det være at dekktype spiller inn her? Byttet nettopp fra Sottozero til Conto CVC6 og merker at CVC6 kaster opp mye mindre strøsand enn Sotto. Det ble plutselig slutt på lyden av strøsand mot innerskjermene da jeg byttet dekk.
Og uoriginale felger med lavere innpress er helt sikkert ikke noen fordel...
Da har jeg byttet fra Sottozero til Hakka 8, og jeg det slår meg at jeg ikke lenger hører lyden av sand/grus som hagler (og det er ikke pga piggstøy ;) ).  Det er faktisk godt mulig at disse dekkene er en stor del av problemet.

plvr

#70
Har lite problemer med sandblåsing langs sidene og har forundret meg over at det er så stor forskjell på ulike biler. Imidlertid er bakkanten i bakre hjulbue snart fri for lakk nederst. Har hakkadekk.
Sitat fra: lunitiks på søndag 21. februar 2016, klokken 11:33

Avslutter alltid vask med Autoglym Rapid Aqua Wax (latmannsvoks). Vet ikke hvor mye det har hjulpet, men steike lakken ser fortsatt nydelig ut for øvrig (tak, panser, dørblad)

OT, sorry: Lunitiks, om du har lyst på et tips til enda latere voks kan jeg anbefaler Gyeon Wet Coat. Spray på, spyl av. Veldig hydrofobt! Bruker det mellom rundene med ordentlig polering (unngå frontruten)


P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

BjørnP85

Helfolierte Model S P85 i 2013 - solgte bil til Nederland for noen dager siden.  Ikke en eneste skade eller steinsprut på bil. Front var dekket med dobbel folie. Det kostet en del kroner med folie, men har hatt et svært enkelt renhold av bilen - kun polering i døråpninger og på lister. Hadde ikke feil på folie - ingen plasser det løsnet. Kommer til å helfoliere ny bil også.
P85 2013 - solgt
90 D 28.12.2016
TM3 reservert

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA