Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Autopilot lane keeping i v7 bedre enn hos Mercedes S klasse ifølge Tesla ansatt

Startet av Muffinman, mandag 20. juli 2015, klokken 22:41

« forrige - neste »

Bjørn Tore Vibeto

Sitat fra: ctr46 på fredag 19. juni 2015, klokken 13:26
Sitat fra: Bjørn Tore Vibeto på fredag 19. juni 2015, klokken 07:57
Jeg har kun lagt på Opti-Coat pro, men vet at de også leverer XPEL. Er meget fornøyd forseglings jobben, som ble gjort der. Jeg vurdere ennå, om jeg skal legge på XPEL. Du finner bruker "Resistes" her inne, send han en PM. Det er han som driver opticoat.no

Ok. Hva betalte du?

Jeg tror det var 5800,- for lakkforseglingen.
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

HåkonE

Tipper det blir forvirrende for enkelte om det skal diskuteres Opticoat/coating i en tråd der stensprut er problemet. Kan like greit begynne å diskutere hvilken vaskesåpe som er best.  ;)

Dette er et vanlig problem på biler som er brede bak, spesielt når de ikke har skvettlapper.

Eneste som effektivt beskytter mot slitasje som er beskrevet i denne tråden er film alà XPEL, Suntek, 3M eller tilsvarende.

HeJo

Sitat fra: ctr46 på torsdag 18. juni 2015, klokken 18:08
Jeg tenker å dra innom Opticoat.no i Stokke i morra. Jeg tenkte å undersøke hva slags tilbud/pakke de kan gi på Tesla med opticoat behandling samt xpel eller lignende beskyttelse til sidene (evt andre utsatte steder?)

Spørsmålet er hvor mange som evt er interessert i et sånt tilbud?

Tipper det er greit å kunne si at det er så eller så mange interesserte fra elbilforumet dersom tilbudet blir bra nok.

ˍ

Flott om du kunne få fram et bra tilbud. Henter min S70D neste fredag og er meeeget interessert!
S70D Alt utom interiør/komfortbaksete/barn
Juli levering (Tesla-time?)
100715 Utleveres Drammen
200515 In Transit
100515 Tildelt VIN 5YJSA...
070515 Bekreftet & Skaffer deler
290415 Bestilt

ctr46

Sitat fra: HeJo på torsdag 02. juli 2015, klokken 14:29
Sitat fra: ctr46 på torsdag 18. juni 2015, klokken 18:08
Jeg tenker å dra innom Opticoat.no i Stokke i morra. Jeg tenkte å undersøke hva slags tilbud/pakke de kan gi på Tesla med opticoat behandling samt xpel eller lignende beskyttelse til sidene (evt andre utsatte steder?)

Spørsmålet er hvor mange som evt er interessert i et sånt tilbud?

Tipper det er greit å kunne si at det er så eller så mange interesserte fra elbilforumet dersom tilbudet blir bra nok.

ˍ

Flott om du kunne få fram et bra tilbud. Henter min S70D neste fredag og er meeeget interessert!

Var lite respons herfra så endte opp med å lage en pakke for meg selv basert på at han tok min bil og en annen som skulle ha litt annet gjort. Har ikke avtalt en endelig pris enda men de prisene han opererer med virker til å være litt bedre enn konkurrerende bedrifter.

Bare å ringe og avtale så ordner han nok en pris du kan leve med:)

Mangler bare bilen min så jeg kan få avtalt et tidspunkt. Håper den kommer snart!!! ;D :o
85D

Muffinman

Mange biler som har beskyttelse på utsatte områder. Her fra en Kia, har også sett at Toyota monterer slik.

GOS

Sitat fra: Muffinman på onsdag 09. september 2015, klokken 08:10
Mange biler som har beskyttelse på utsatte områder. Her fra en Kia, har også sett at Toyota monterer slik.

Audi A1 har også slik folie. Den er ikke mer synlig enn at det sikkert gikk 1-2 år før jeg oppdaget den. (Nå skal det sis at den ikke vaskes så ofte og heller ikke for hånd noe som bidrog at det tok tid før jeg oppdaget det.)
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Muffinman

Ny bil, 3500 km.

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Bildet er misvisende. Passformen er bra.

Edit: ikke helt likt tilpasset på begge sidene, men likevel innafor i forhold til det man tradisjonelt forventer av amerikanske biler.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Teslanewbie

Sitat fra: Muffinman på torsdag 24. desember 2015, klokken 12:53
Bildet er misvisende. Passformen er bra.

Edit: ikke helt likt tilpasset på begge sidene, men likevel innafor i forhold til det man tradisjonelt forventer av amerikanske biler.

Ja , kan ikke si at jeg er imponert over justering av panser, lister og dører på TMS ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Var vel gått de to-tre milene fabrikken testkjører + fra Lade til Tempe før montering av skvettiser. Virker som det skjer ting raskere på denne enn på P85``en. Ca 2600 av kjørelengden er gjort med originale felger, resten med Polar 19". Sottozero 2.

Nå er denne bilen mørkere slik at det vises  bedre enn på den andre. Samtidig er den helt nyvokset slik at sårene er voksfylte og vises enda tydeligere. Har en ørliten tanke om at drift på forhjulene forverrer dette da de vil strekke gummien og akselererer eventuelle partikler i motsetning til rwd hvor forhjulene bare ruller.

Men uansett veldig skuffet over at det er blitt slik allerede. Tenkte å legge klar film, men trodde virkelig det skulle holde til våren. Så gikk altså toget før bilen er måneden gammel. Føkk.

Thor2014

petersv

Heller ikke noen av mine. Hvor du kjører har nok mye å si, kanskje hvordan og, men det er vel vanskelig å verifisere med mindre det er mer slitasje på f.eks. kun ene siden av bilen.

Muffinman

Denne er i hovedsak gått mellom Molde, Kristiansund og Trondheim i fartsgrense +5/10 på speedometeret. Jevn fart og knapt noen forbikjøringer. Kjører egentlig som ei bestemor.. Ikke mye strødd vei heller. Tror kanskje det er en og annen her inne som blir overrasket når de ser grundig etter? Dette ble ikke synlig før sårene ble fylt med lyse voksrester her. Har man lys farge skal det sikkert mye til for å se det i det hele tatt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA