Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Autopilot lane keeping i v7 bedre enn hos Mercedes S klasse ifølge Tesla ansatt

Startet av Muffinman, mandag 20. juli 2015, klokken 22:41

« forrige - neste »

Muffinman

Plukket opp voks med grått pigment i dag for å se hvordan det gjorde seg. Hjalp litt, dvs gjorde skadene litt mindre synlige, men ser fremdeles horribelt ut når man kommer <halvannen meter innpå. Mye av området er i tillegg til hakkene  helt matt.

Dennis

Forstår ikke hvordan cairnz sin sorte kan ha så lite merker etter 90 000km. Min ser helt jævlig ut etter bare 6500km.
Så ille at det blir lakkering snart før så å legge på folie. Har aldri kjørt på en grusvei med bilen en gang og er det småstein på veien kjører jeg veldig forsiktig.

Muffinman

Har en mistanke om at det ser verre ut i virkeligheten enn på bildene. Det gjør det ihvertfall på min. MYE verre.

Dennis

Det kan være, må få fokusert bilde skikkelig for å kunne få det med på bildet. Har vært å sett på en del Teslaer på nært hold og uansett om den er svart, rød, blå osv blir det fort like stygt der. Så de andre lakktypene tåler ikke noe mer.

cairnz

Sitat fra: Muffinman på onsdag 17. juni 2015, klokken 21:16
Har en mistanke om at det ser verre ut i virkeligheten enn på bildene. Det gjør det ihvertfall på min. MYE verre.

det er ikke på langt nær så ille som du/dere har. jeg skal dra fram stativ og utløser neste gang jeg vasker den ordentlig, og ta bilde før voks. brukte bare ei linse som stod på, må se om jeg har noen andre som kan vise mer detaljert.

hvis noen vil inspisere så bor jeg ikke langt fra sc solli og kan møtes der :-)
Elbilist

Muffinman

67 mil blir litt i overkant  :)

Men lurer veldig på hva som er variabelen her.

Dennis

Variabler er nok dekk, hvilke veier og hastighet man kjører i.

De fleste sommerdekk kaster mer småstein enn mykere vinterdekk når de ikke er varme. Tipper de 19 GY dekkene kaster mindre stein siden de er et helårsdekk.
Man hører det ganske godt når det er kaldt i været når man akkurat har byttet til sommerdekk hvor lett småstein fester seg og blir kastet opp langs siden på bilen. Er det varmt ute og varme dekk så kaster de nesten ikke stein.

Spesielt høy ytelses dekk som Pilot Sport 2, Pilot Super Sport osv virker å kaste mye små stein når de er kalde. Erfaring med gateslicks tidligere er at det fester seg så mye småstein som blir slengt opp i innerskjermene at det høres ut som man kjører på grusvei på en vanlig norsk vei til tider før de blir varm :P

Muffinman

Jeg har kjørt nesten 2/3 av 75.000 på 19" med Hakka R2. Kjører gjerne opptil 25.000 på en vinter, og strødde veier er vanlig. Vil tro det er en faktor.

Dennis

Det er nok helt klart også en faktor, i mitt tilfelle har ikke bilen sett noe vinter eller grusveier enda og ser likevel ut som en bil som man skulle trodde hadde gått 150 000km minst :(

Havebigfun

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 17. juni 2015, klokken 22:39
Variabler er nok dekk, hvilke veier og hastighet man kjører i.
Disse faktorene + kjørestil (insanemode, Cookie ;)) -mulig det er en korrelasjon mellom forbruk og lakkslitasje om de andre faktorene er like..
Er det mer skade i flankene på D- versjonene som (muligens) spruter mer fra forhjulene.
Ellers må vinterstrøing være svært relevant- en del steder er det mindre salt og mer steinbaserte midler- det betyr antakelig mest- muffinman kjører antakelig mye i slike områder (?).

ctr46

Jeg tenker å dra innom Opticoat.no i Stokke i morra. Jeg tenkte å undersøke hva slags tilbud/pakke de kan gi på Tesla med opticoat behandling samt xpel eller lignende beskyttelse til sidene (evt andre utsatte steder?)

Spørsmålet er hvor mange som evt er interessert i et sånt tilbud?

Tipper det er greit å kunne si at det er så eller så mange interesserte fra elbilforumet dersom tilbudet blir bra nok.
85D

ctr46

Sitat fra: Bjørn Tore Vibeto på onsdag 17. juni 2015, klokken 13:00
Opticoat.no i Stokke, leverer og legger på XPEL folie. De bestiller ferdige tilskjærte foliestykker.

Har du fått gjort noe der? Hva og til hvilken pris evt?
85D

Bjørn Tore Vibeto

Jeg har kun lagt på Opti-Coat pro, men vet at de også leverer XPEL. Er meget fornøyd forseglings jobben, som ble gjort der. Jeg vurdere ennå, om jeg skal legge på XPEL. Du finner bruker "Resistes" her inne, send han en PM. Det er han som driver opticoat.no
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

ctr46

Sitat fra: Bjørn Tore Vibeto på fredag 19. juni 2015, klokken 07:57
Jeg har kun lagt på Opti-Coat pro, men vet at de også leverer XPEL. Er meget fornøyd forseglings jobben, som ble gjort der. Jeg vurdere ennå, om jeg skal legge på XPEL. Du finner bruker "Resistes" her inne, send han en PM. Det er han som driver opticoat.no

Ok. Hva betalte du?
85D

Goku

Noen som vet om det finnes firma/personer som utfører slik behandling på vestlandet? Langt for meg å kjøre fra Karmøy til stokke.
Grå s85d

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA