Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Autopilot lane keeping i v7 bedre enn hos Mercedes S klasse ifølge Tesla ansatt

Startet av Muffinman, mandag 20. juli 2015, klokken 22:41

« forrige - neste »

Dag A.

Nå blir det sjekk på min bil også etter neste vask, men inntil da så kan jo de som er interessert ta en titt hos disse karene som legger på transparent FILM, ikke folie.

http://www.signmaker.no/sign-protect/

Filmen skal være fra 3-10 ganger tykkere enn folie, og den vil være synlig for det trente øye, men ikke for lekfolk.

Jeg skrinla tanken da bilen var ny, men dersom det viser seg skader allerede etter kjørte 7000km så blir det nok en tur til Tigerstaden for å legge på transparent film.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Tai

Noes som vet pris for å foliere nedre halvdel av bilen?

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Klaus_M

Sitat fra: jazzwheel på mandag 15. juni 2015, klokken 11:45
Er det noen norske utsalgssteder for XPEL? Er det enkelt å legge på selv om jeg kjøper saken til $250 eller vil det se ut som om jeg har kasta gladpack på bilen i fylla?

Nordic Wrapping på Fyrstikkalleen. Har sendt de mail for å høre om de selger det og til hvilken pris.

det ligger noen Youtub video'er som viser hvordan det kan gjøres, men vet ikke om det er lurt å gi seg i kast med det selv.
Tesla Model S -70D

Muffinman

Fint om du deler pris og detaljer her.

For øvrig kan jeg fint ta sjansen på å legge en beskyttende folie på bakfangeren som uansett skal av når barnevogna er historie, men på sidene? Aldri i verden, så hendt er jeg ikke :)

Longice

Hei Muffinman, bare en ting som slo meg. Har du originale felger? Syns det ser ut som du har felger som går ganske så flukt med skjerm. Tenkte med en gang at dette må være et større problem med de som har custom felger som har mindre innpress enn originalfelgene.

Muffinman

Har kjørt 48.000km med originale Cyclone felger og Hakka R2, 24000 med originale 21"turbin og nå ca. 3000 med 19" PH Turbin II med riktig innpress og standard dimensjon. Dermed er ikke avvikende felgdimensjon eller innpress en faktor i mitt tilfelle.

Klaus_M

Sitat fra: Muffinman på mandag 15. juni 2015, klokken 23:15
Fint om du deler pris og detaljer her.

For øvrig kan jeg fint ta sjansen på å legge en beskyttende folie på bakfangeren som uansett skal av når barnevogna er historie, men på sidene? Aldri i verden, så hendt er jeg ikke :)
Will do!

Min tanke var å evt kjøpe fra USA, og få et hvilken som helst profileringsfirma, med erfaring med reklame/foliering av biler, til å montere folien. Det kan ikke koste en formue.
Tesla Model S -70D

ctr46

Det beste hadde vært om noen "taleføre" hadde tatt kontakt med et firma sentralt på østlandet og bedt de om å komme med en knallpris.. Da med tanke på at dette potensielt kan generere masse medlemmer fra elbilforumet som ønsker å få lagt beskyttelse på bilen sin.

Jeg anser ikke meg selv som veldig flink til å fremforhandle gode avtaler...  :)
85D

Havebigfun

RonnyØ

Hva med Scandinano? Jeg var der i dag og fikk lagt solfilm. Ser bra ut! De har utstyret og folkene for dette.
Husqvarna Automower 320

Bjørn Tore Vibeto

Opticoat.no i Stokke, leverer og legger på XPEL folie. De bestiller ferdige tilskjærte foliestykker.
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

BMW850

Sitat fra: Bjørn Tore Vibeto på onsdag 17. juni 2015, klokken 13:00
Opticoat.no i Stokke, leverer og legger på XPEL folie. De bestiller ferdige tilskjærte foliestykker.

Jeg skal bruke Opticoat.no i Stokke for å legge XPEL på utsatte steder. Har utført OCP behandling av bilen der og ble  fornøyd :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

cairnz

Fikk ikke lagt til bilder som vedlegg, så her er bilder fra dropbox.. (åpne bilde i ny fane for stor størrelse)

Etter 90.000km - sort bil. bare tørket av med våt mikrofiber og så tørr mikrofiber.
De to første er bak bakdør venstre side, det siste er bak bakdør høyre side.

Elbilist

Goku

Men går det an å legge folie på nedre del av bilen uten at det ser dumt ut? Vil det ikke bli en kant der hvor folien slutter der skit og sånn vil samles, eller er folien så tynn at det ikke skal syns?
Grå s85d

cairnz

Sitat fra: Goku på onsdag 17. juni 2015, klokken 15:35
Men går det an å legge folie på nedre del av bilen uten at det ser dumt ut? Vil det ikke bli en kant der hvor folien slutter der skit og sånn vil samles, eller er folien så tynn at det ikke skal syns?
Det vil synes, uansett hvor tynn den er, hvis den ikke dekker hele panelet.
Elbilist

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA