Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P90D Ludicrous blir ny toppmodell. Ny batteripakke tilbys

Startet av Aladdin Oil, mandag 20. juli 2015, klokken 19:51

« forrige - neste »

Aladdin Oil

ChaDemo-adapter kan lånes gratis på Shell / 7-Eleven for bruk av laderen på området mot å legge førerkort som depositum.
Ladefart med adapter er 200-260 km i timen. (120A)

Aladdin Oil

mariowing

Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Epleskreller

Herlig, da kan jeg bruke Teslaen til hytta..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

peik

Kan man ikke bruke type 2 kabel der? Tar det lenger tid med type 2 kabel? Noen erfaringer med denne ladestasjonen? Ofte opptatt eller god kapasitet?
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

TR

Du kan bruke type 2 der men det er vel omtrent halv hastighet selv med dobbeltlader(?) En veldig fin ting med type 2 er at da kan andre lade Chademo i tillegg..

Bra ladestasjon, har alltid virket og aldri opplevd kø. Jeg har sett andre biler der bare de gangene jeg selv ikke har trengt å lade og det er jo en god trend  :D

peik

Hva er den greieste betalingsmåten på Fortum-laderne, ladebrikke fra Elbilforeningen eller med sms?
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

jkirkebo

Sitat fra: peik på onsdag 28. oktober 2015, klokken 18:35
Hva er den greieste betalingsmåten på Fortum-laderne, ladebrikke fra Elbilforeningen eller med sms?

Ladebrikke, helt klart. SMS er noe knot og har mye mer nedetid. Ladebrikke virker ofte selv om kommunikasjonen er nede.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

v-i-c

Denne ladestasjonen har tilgang på nok strøm. Trefase 250 A 400V og meget kort vei til høyspent trafo slik at det ikke er spenningsfall p.g..a avtsnad, samt at det er en universiell hurtiglader.

Denne kan vel faktisk lade 3 biler samtidig med "full kapasitet (50kw + 50kw + 43kw = 143kw)
Husk 43kw=400V 64A og det er vel noe effekt tap for å lage DC ac AC'en

Her skal man koble seg til med engang uten å vente på bilen forand.

Dette er vel i praksis den beste ,ladestasjonen jeg har vært på
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

jkirkebo

Sitat fra: v-i-c på lørdag 31. oktober 2015, klokken 06:36
Denne ladestasjonen har tilgang på nok strøm. Trefase 250 A 400V og meget kort vei til høyspent trafo slik at det ikke er spenningsfall p.g..a avtsnad, samt at det er en universiell hurtiglader.

Denne kan vel faktisk lade 3 biler samtidig med "full kapasitet (50kw + 50kw + 43kw = 143kw)
Husk 43kw=400V 64A og det er vel noe effekt tap for å lage DC ac AC'en

Er du sikker? Jeg har aldri vært borti en ladestasjon der du kan benytte CCS og CHAdeMO samtidig. DC og AC, ja, men ikke DC og DC.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA