Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware 6.2

Startet av mwawe, mandag 20. juli 2015, klokken 18:58

« forrige - neste »

mwawe

Hallo i luken,

Nå har jeg hatt min P85D i 2 måneder og er veldig fornøyd med mye, MEN......

Er det bare jeg som synes at RDIO er totalt tragisk? Kan være at jeg gjør noe feil, men det er ikke noe som tilsier det enda :-)

Kan ikke lage spillelister og må søke en og en sang for å høre noe en liker som tar tid og er trafikkfarlig. Og så er det det med stations da. Ok la oss si at jeg velger Kygo med Stole the show og jeg får sangen og det er vel og bra. Når sangen er over så kommer det musikk som er i samme sjangeren og ideen er jo god. Men det er jo bare drittmusikk som kommer opp av grupper som jeg aldri har hørt om. Er ikke akkurat listepop som kommer opp :-) Så tenker jeg at la meg høre Kygo og samme sang en gang til, men går det? Nope for knappen for tilbake er selvsagt ikke i funksjon. Hvorfor i alle dager har de den knappen der når det ikke går ann å bruke den. Neida her må vi søke opp sangen en gang til for å høre sangen.

Tenkte jeg kunne gå inn på Playlists og se om jeg fant noe bra der. Og joda jeg fant VG lista og strålende fornøyd trykket jeg på den og så at det ble VG lista Station. Er litt usikker på om noe av den musikken har vært på vg lista for det var mye rart og ukjent der.

Når jeg en sjelden gang får en sang som er bra kan jeg trykke på tommel opp. Tommel opp for hva da? Jeg er usikker på hva jeg trykker for.

Kunne fortsatt med kritiske punkter angående RDIO men lar det være. Er det bare meg som synes at tjenesten kunne vært vannvittig mye bedre? Har Elon valgt billigste løsning istedenfor kvalitet og beste løsning?

Eller er det bare meg som sliter?

Måtte bare få det ut......puh :-)

Alfa Bergen

Helt enig med deg!

Rdio er helt tragisk i bilen. Har hatt bilen siden nov 2013, og aldri helt skjønt hensikten med Rdio. Ok, jeg kan søke opp 1 sang, men ikke noe mer.  En Spotify App hadde vært supert.

Noen som har hørt rykter om det?
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

krister461

Tror man må begynne med en forståelse av hva denne RDIO er i denne sammenhengen. Den RDIO-funksjonaliteten som er implementert i Tesla er ikke(!) noen spotify-konkurrent. Det er funksjonalitet for å lage dynamiske radiokanaler. Du velger en artist eller sang som utgangspunkt og så vil RDIO lage spillelisten for deg fortløpende. Denne kan så tunes med tomler opp og ned.

Jeg for min del synes dette fungerer bra da den er sånn passe treffsikker samtidig som jeg innimellom oppdager litt ny musikk.

Selvsagt hadde det vært kjekt med full Spotify-funksjonalitet, men om man prøver å bruke RDIO som Spotify så er det klart det oppleves som tragisk. Det å prøve å få RDIO til å bare spille Kygo blir litt som å prøve å få DAB-radion til å bare spille Kygo...

Cobos

Jeg er helt enig med første poster, for min smak er det i praksis ubrukelig.
Jeg liker mye tettere kontroll med musikksmaken. Det betyr at jeg normalt bare bruker min egen samling på USB stick eller vanlig DAB. Av og til bruker jeg RDIO for å høre en spesifikk sang jeg vil høre.
Jeg ville sett på internett radiokanalene, mistenker med litt leting der finner du nok noe som er bedre. Ellers er det jo å BT streame spotify fra mobil, det funker også fint.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

RaBalder

Litt mer bensin på bålet.

Jeg liker RDIO.
Har hørt på mye ny musikk som jeg aldri har hørt før.

Og hvis jeg vil høre det jeg alltid hører på, så har jeg en liten USB-pinne med stor kapasitet med hele musikksamlinga i høy kvalitet.

Elbil fundamentalist

Sitat fra: mwawe på søndag 14. juni 2015, klokken 10:09
Hallo i luken,

Nå har jeg hatt min P85D i 2 måneder og er veldig fornøyd med mye, MEN......

Er det bare jeg som synes at RDIO er totalt tragisk? Kan være at jeg gjør noe feil, men det er ikke noe som tilsier det enda :-)

Kan ikke lage spillelister og må søke en og en sang for å høre noe en liker som tar tid og er trafikkfarlig. Og så er det det med stations da. Ok la oss si at jeg velger Kygo med Stole the show og jeg får sangen og det er vel og bra. Når sangen er over så kommer det musikk som er i samme sjangeren og ideen er jo god. Men det er jo bare drittmusikk som kommer opp av grupper som jeg aldri har hørt om. Er ikke akkurat listepop som kommer opp :-) Så tenker jeg at la meg høre Kygo og samme sang en gang til, men går det? Nope for knappen for tilbake er selvsagt ikke i funksjon. Hvorfor i alle dager har de den knappen der når det ikke går ann å bruke den. Neida her må vi søke opp sangen en gang til for å høre sangen.

Tenkte jeg kunne gå inn på Playlists og se om jeg fant noe bra der. Og joda jeg fant VG lista og strålende fornøyd trykket jeg på den og så at det ble VG lista Station. Er litt usikker på om noe av den musikken har vært på vg lista for det var mye rart og ukjent der.

Når jeg en sjelden gang får en sang som er bra kan jeg trykke på tommel opp. Tommel opp for hva da? Jeg er usikker på hva jeg trykker for.

Kunne fortsatt med kritiske punkter angående RDIO men lar det være. Er det bare meg som synes at tjenesten kunne vært vannvittig mye bedre? Har Elon valgt billigste løsning istedenfor kvalitet og beste løsning?

Eller er det bare meg som sliter?

Måtte bare få det ut......puh :-)
Det er da bare å koble inn mobilen din med Spotify? Jeg synes det er veldig bra med Rdio inkludert i bilen og hører på mye musikk som jeg ellers ikke hadde hørt på. Konkurrentene har CD spiller, Tesla har Rdio. Ikke tvil om hva jeg synes er best.
Enig i at det forbedringsmuligheter på Rdio sin funksjonalitet, men "totalt tragisk" er det ikke.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Tyldums

Jeg synes også Rdio er ok. Men hadde vært kjekt om det hadde vært mulig å bruke egen konto, da hadde det blitt Spotify konkurrent. Vi kan ikke forvente at tesla skal betale dette for oss.

aness

Sitat fra: Tyldums på søndag 14. juni 2015, klokken 22:45
Jeg synes også Rdio er ok. Men hadde vært kjekt om det hadde vært mulig å bruke egen konto, da hadde det blitt Spotify konkurrent. Vi kan ikke forvente at tesla skal betale dette for oss.

Er det ikke mulig? Er jo noe logingreier i settings?

krister461

Sitat fra: aness på søndag 14. juni 2015, klokken 23:42
Sitat fra: Tyldums på søndag 14. juni 2015, klokken 22:45

Er det ikke mulig? Er jo noe logingreier i settings?
Funksjonaliteten er den samme selv om du logger inn med egen konto.

o.b.lix

Sitat fra: krister461 på mandag 15. juni 2015, klokken 06:01
Funksjonaliteten er den samme selv om du logger inn med egen konto.

Jepp, det har også jeg testet. Har nå spotify via Bluetooth som alternativet.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Pompel

Kan godt nevnes at Musk & Co tilsynelatende forsøkte å få Spotify med, men svenskene ville ikke. Rdio svarte ja og dermed ble det de som ble lagt til for biler i Europa

http://www.technobuffalo.com/2014/02/06/rdio-teams-with-tesla-after-spotify-gives-carmaker-the-cold-shoulder/
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

aness

fredag

Spotify har et åpent API. Det hadde ikke vært noe problem for Tesla å koble til det.

Det er ikke noe godt alternativ med Spotify på mobilen, fordi det blir mye vanskeligere og farligere (og dessuten bittelitt ulovlig) å endre spilleliste, søke opp sanger, osv mens man kjører med den lille mobilskjermen.

RDIO plages med buffering i begynnelsen av sangene når man har dårlig dekning (feks ved kjøring i Sverige), og den irriterende greia med at den logger seg ut hele tiden.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Tuxedo

Sitat fra: fredag på mandag 15. juni 2015, klokken 17:06
Spotify har et åpent API. Det hadde ikke vært noe problem for Tesla å koble til det.
At Spotify har et åpent API kan jo endre seg.  Her er det vel en typisk situasjon hvor Tesla vil ha motparten med på laget, gjennom et formalisert samarbeid og gjensidige forpliktelser.

Men at bilen har et stort forbedringspotensiale på storskjermen er det ingen tvil om.  Til å være i en bil føles det litt avansert.  Sammenlignet med en iPad eller et Android-brett føles det rett og slett tilbakestående.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

krister461

Sitat fra: fredag på mandag 15. juni 2015, klokken 17:06
RDIO plages med buffering i begynnelsen av sangene når man har dårlig dekning (feks ved kjøring i Sverige), og den irriterende greia med at den logger seg ut hele tiden.
Utlogging har jeg aldri opplevd. Og, jeg liker RDIO godt fordi den buffrer så mye av sangen man hører på. Men ja, den kunne godt startet buffring av neste sang før den er ferdig med forrige.

Når det gjelder "Spotify"-funksjonalitet så er det fullt mulig å få dette på plass med RDIO, det er vel bare en prioriterings/kostnadssak for Tesla.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA