Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P90D Ludicrous blir ny toppmodell. Ny batteripakke tilbys

Startet av Morti_s, mandag 20. juli 2015, klokken 14:05

« forrige - neste »

gamer73

Sitat fra: Morti_s på onsdag 17. juni 2015, klokken 13:53
En ting til, visst jeg for eks står på en ladestasjon og lader bilen.. også stikker jeg inn på en butikk, kan det for eks komme en tosk i el bil da å bare nappe ut min lader og sette sin egen bil til lading, om det er bare et lade uttak der??

Tyveri kan vel forekomme der som alle andre steder hehe og det er like ulovlig;)

Nickelilltroll

Det var vi som var först med beställning som drabbades hårdast av förseningen för bil med vp. Nästan alla beställde med, men efter så lång väntetid...gick många över till snabb leverans utan vp. Ångrar inte på det idag.

Nej, när du låser bilen så låser oxå laddkabeln fast i bilen.

Betalade, hmmm....Tror det var 5500-6000kr hos mekonomen. Defa kupevärmare+tidsur. Fort gjort, samma upplägg som i vanlig golf sa mekanikern.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Morti_s

Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 17. juni 2015, klokken 14:19
Det var vi som var först med beställning som drabbades hårdast av förseningen för bil med vp. Nästan alla beställde med, men efter så lång väntetid...gick många över till snabb leverans utan vp. Ångrar inte på det idag.

Nej, när du låser bilen så låser oxå laddkabeln fast i bilen.

Betalade, hmmm....Tror det var 5500-6000kr hos mekonomen. Defa kupevärmare+tidsur. Fort gjort, samma upplägg som i vanlig golf sa mekanikern.

ja i bilen så vet jeg den blir låst, men jeg tenkte på ladepunktet, visst han vil så kan han lade sin bil og jeg kommer ut igjen så er min frakoblet.
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

gamer73

Sitat fra: Morti_s på onsdag 17. juni 2015, klokken 14:55
Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 17. juni 2015, klokken 14:19
Det var vi som var först med beställning som drabbades hårdast av förseningen för bil med vp. Nästan alla beställde med, men efter så lång väntetid...gick många över till snabb leverans utan vp. Ångrar inte på det idag.

Nej, när du låser bilen så låser oxå laddkabeln fast i bilen.

Betalade, hmmm....Tror det var 5500-6000kr hos mekonomen. Defa kupevärmare+tidsur. Fort gjort, samma upplägg som i vanlig golf sa mekanikern.

ja i bilen så vet jeg den blir låst, men jeg tenkte på ladepunktet, visst han vil så kan han lade sin bil og jeg kommer ut igjen så er min frakoblet.

han skrev at ladekabel blir låst fast i bilen når bilen din er låst:)

Morti_s


han skrev at ladekabel blir låst fast i bilen når bilen din er låst:)
[/quote]

hahha :P ja den fortstod jeg, det andre tror jeg vi glemmer å lar ligge for denne gang :P
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

Nickelilltroll

Sitat fra: Morti_s på onsdag 17. juni 2015, klokken 15:19

han skrev at ladekabel blir låst fast i bilen når bilen din er låst:)

hahha :P ja den fortstod jeg, det andre tror jeg vi glemmer å lar ligge for denne gang :P
[/quote]

Sitat fra: gamer73 på onsdag 17. juni 2015, klokken 14:15
Jeg er glad når jeg leser dette (isproblem) at min kommende E-golf skal stå i garasjen (ihvertfall om vinteren)...da blir det jo uansett ikke is på ruten. Fossil mazdaen min får stå utenfor i snøen (den har aldri stått i garasjen uansett da men hehe), der er jo varmeapparatet såpass bra at is..snø..alt forsvinner på 5 min uansett...og 5 liter bensin senere også selvsagt;)

Nå bor jo jeg i Bergen og der er det sjelden under null grader, og veien min til jobb er bare hakket over 1 mil...så jeg satser på at kupevarmer holder i massevis og at ACC på max klarer å holde bilen mer enn varm nok gjennom vinteren :)

Har ikke VP da jeg ikke har behov og det er 6000kr jeg kan bruke på masse øl i stedet:)

Jeg har også et spørsmål....hvordan er ACC om sommeren? Får man kald nok luft om det er varmt? Hvordan fungerer dette? Uten VP selvsagt....

Ser och förstår vad du missförstod och enig...vi låter den ligga. Du kan tryggt hurtiglade Morten  ;)

Du menar nog AC och inte ACC(Automatic cruise control), den fungerar lika fint som på vilken annan bil som helst. Ja, den drar mer ström. Har inte räknat på det men är logiskt  :)
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

gamer73

Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 17. juni 2015, klokken 17:23
Sitat fra: Morti_s på onsdag 17. juni 2015, klokken 15:19

han skrev at ladekabel blir låst fast i bilen når bilen din er låst:)

hahha :P ja den fortstod jeg, det andre tror jeg vi glemmer å lar ligge for denne gang :P

Sitat fra: gamer73 på onsdag 17. juni 2015, klokken 14:15
Jeg er glad når jeg leser dette (isproblem) at min kommende E-golf skal stå i garasjen (ihvertfall om vinteren)...da blir det jo uansett ikke is på ruten. Fossil mazdaen min får stå utenfor i snøen (den har aldri stått i garasjen uansett da men hehe), der er jo varmeapparatet såpass bra at is..snø..alt forsvinner på 5 min uansett...og 5 liter bensin senere også selvsagt;)

Nå bor jo jeg i Bergen og der er det sjelden under null grader, og veien min til jobb er bare hakket over 1 mil...så jeg satser på at kupevarmer holder i massevis og at ACC på max klarer å holde bilen mer enn varm nok gjennom vinteren :)

Har ikke VP da jeg ikke har behov og det er 6000kr jeg kan bruke på masse øl i stedet:)

Jeg har også et spørsmål....hvordan er ACC om sommeren? Får man kald nok luft om det er varmt? Hvordan fungerer dette? Uten VP selvsagt....

Ser och förstår vad du missförstod och enig...vi låter den ligga. Du kan tryggt hurtiglade Morten  ;)

Du menar nog AC och inte ACC(Automatic cruise control), den fungerar lika fint som på vilken annan bil som helst. Ja, den drar mer ström. Har inte räknat på det men är logiskt  :)
[/quote]

ja hehe mener selvsagt AC...har vært så mye snakk om ACC på forumet også så jeg rota det til lol....

men bra mht AC virker som annen bil:)

Morti_s

Snakket med Møller i dag og det gikk fort i svingene :D bilen er bestilt og blir produsert i neste uke :D:D
Måtte bare kutte ut noen små ting fra full oppgradert bil så ble ikke ventetiden så lang.. 2-3 uker kommer til å bli slitsomt å vente  :-[
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

Nickelilltroll

Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Morti_s

2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA