Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P90D Ludicrous blir ny toppmodell. Ny batteripakke tilbys

Startet av hc, mandag 20. juli 2015, klokken 00:56

« forrige - neste »

aaa3

Forvarming er ikke avhengig av ladestrøm. Du kan forvarme også uten å lade. Men hvis du er tilkoblet 16 A lader kan du forvarme uten å trekke på bilens batteri. Forvarmer du mens du lader med 10 A vil du få like varm bil, men du har samtidig "spist" av bilens rekkevidde.
Så tydeligere kan jeg nok ikke si det. Valget er ditt.

Finfyr

Sitat fra: asbaas på onsdag 30. september 2015, klokken 13:40
Forvarming er ikke avhengig av ladestrøm. Du kan forvarme også uten å lade. Men hvis du er tilkoblet 16 A lader kan du forvarme uten å trekke på bilens batteri. Forvarmer du mens du lader med 10 A vil du få like varm bil, men du har samtidig "spist" av bilens rekkevidde.
Så tydeligere kan jeg nok ikke si det. Valget er ditt.

Se der ja, da ble det forståelig selv for undertegnede :) Takk for presiseringen.
Jeg velger nok uansett å ha 16A koblet til når jeg forvarmer, fantastisk deilig å sette seg inn i varm bil om morgenen. Så får en heller se på strømutgiftene på sikt:)

Knusse

Jeg har hatt en XC90 i mange år med dieselvarmer. Du og hvor deilig det er å åpne døra og kjenne varmen strømme mot deg :)
Jeg vil tro det er MYE billigere å varme opp Outlander via strømnettet enn å varme opp Volvoen via diesel  ;D
Her er det bare vinn vinn...

Jeg skal sette opp en 16A ladekontakt. Eneste jeg ikke blir klok på er om jeg må ha en ladestasjon til 12.000,- eller om det holder med en CEE?

jkirkebo

Sitat fra: Knusse på onsdag 30. september 2015, klokken 14:37
Jeg har hatt en XC90 i mange år med dieselvarmer. Du og hvor deilig det er å åpne døra og kjenne varmen strømme mot deg :)
Jeg vil tro det er MYE billigere å varme opp Outlander via strømnettet enn å varme opp Volvoen via diesel  ;D
Her er det bare vinn vinn...

Jeg skal sette opp en 16A ladekontakt. Eneste jeg ikke blir klok på er om jeg må ha en ladestasjon til 12.000,- eller om det holder med en CEE?

Du kan sette opp en CEE men da må du kjøpe en uoriginal 16A ladekabel også til 4-6000 kroner.

Evt. selger jeg 16A ladestasjoner med fast Type 1 kabel til 3550,- + porto.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Knusse


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA