Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeplikt

Startet av K S, søndag 19. juli 2015, klokken 09:13

« forrige - neste »

grorudklovnen

Jeg kjørte igår på Østre Aker vei da jeg så en brun Tesla som prøvde å hisse opp flere til å kjøre rally  mot Stovner. Det var både sikk-sakkjøring, sperring og andre provoseringsteknikker i bruk fra Tesla-sjåføren. Jeg anbefaler imidlertid ikke andre Tesla folk ikke gjøre det samme da politiet står her ofte nå.

http://www.osloby.no/nyheter/Her-var-det-flere-rakjorere-enn-politiet-rakk-a-stoppe-8029576.html
http://www.osloby.no/nyheter/Farten-har-gatt-litt-ned_-men-politiet-fortsetter-kontrollene-8036467.html

tonl

Sånne sjåfører burde ikke hatt lappen. Og attpåtil ikke hatt bil/Tesla... Ødelegger rykter for oss andre Tesla eier.

HåkonE

Har jeg blitt litt mer bevisst på hvordan jeg kjører.

1. Alt for mye Tesla-hat der ute. Mange forventer en tulling bak rattet. Svarer på kritkken med pen kjøring og et smil. Slipper folk frem, råkjører ikke i kollektivfelt osv.

2. Stadig flere har dash-kamera. Også de bitre menneskene nevnt i punkt 1. Venter bare på overskriften i VG: "Du vil ikke tro hvordan Tesla-sjåføren kjører!".

3. Hadde nok gledet også en del politifolk å ta førerkortet til en Tesla-eier.

4. Sivilbiler er ikke lenger synlige (alt fra RAV4 til eldre BMW uten kjennetegn). Og du kan banne på at om du mister førerkortet, så kommer det en nyhetsartikkel med bilde fra noen som kjørte forbi: "Her må Tesla-sjåføren ta beina fatt, etter å ha blitt tatt".

5. Trenger vi dyrere forsikring?

6. Ypper noen opp (har opplevd 2 på kort tid) så trenger jeg ikke bevise noe uansett. Det er jo ikke slik at det er noen tvil om hvem som skal vinne. ;D

Men selvsagt bruker jeg kreftene, men da opp til ~fartsgrensen/på steder der jeg ikke setter andre i fare (påkjøringsramper, tomme veier etc.).

dotten

Det er min bil, og mitt førerkort, jeg kjører sli kdet passer meg, og driter generelt i hva andre teslaeiere mener om det.

Det som er viktig for meg er å ha kontroll i den grad at det ikke går utover liv og helse.

Hilsen snart førerkortløs teslaeier..
S85

P85D fra mars 2015

tonl

Sitat fra: dotten på mandag 15. juni 2015, klokken 11:41
Det er min bil, og mitt førerkort, jeg kjører sli kdet passer meg, og driter generelt i hva andre teslaeiere mener om det.

Det som er viktig for meg er å ha kontroll i den grad at det ikke går utover liv og helse.

Har du kontroll hvordan veidekken er? Eller momenter rundt der du kjører som kan påvirker liv og helse?

RuneW

Du høres ut som en flott ambassadør...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Elbil fundamentalist

Det er mange som er ute å prøvekjører Tesla fra Teslastore Alnabru. Blir nok en del grisekjøring av det. Synes Teslaeiere kjører stort sett veldig pent.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Martinius

Har inntrykk av at en del vil kappkjøre mot en Tesla. Etter å ha gitt på i påkjøringsrampe fra Sinsen rundkjøring østover på Ring 3 (Økerntunnelen osv) ble jeg rett og slett "omringet av" to stk blodtrimma BMW'er med dertil gullkjedete blodharry sjåfører, som åpenbart ville kjøre om kapp. En del annen trafikk gjorde det uansett umulig, men det hindret ikke dem i å kjøre forbi andre trafikanter på innsiden der det er tre felt i tunnelen, for så legge seg ut mellom andre biler med millimeterpresisjon, deretter ut i forbikjøringsfelt og bremse farten for alle som lå der.. Tydelig at Tesla provoserer noen, men de blir vel provosert uansett hvem som kjører forbi dem... Lurer på om jeg må kjøpe en bumpersticker det står familiebil, baby onboard eller lignende på for å få være i fred, hehe.

dundun

Får håpe lappen og bilen ryker snart og uten at andre blir skadelidende.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

cra

Sitat fra: tonl på mandag 15. juni 2015, klokken 13:25
rerkortløs teslaeier..

Har du kontroll hvordan veidekken er? Eller momenter rundt der du kjører som kan påvirker liv og helse?

Sikkert flott å ha stålkontroll så egen bil så man kan kjøre så fort man vil og bare drite i alle andre, eller hur? Bare synd det er andre som ferdes i trafikken.   :P
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

grorudklovnen

Har du vurdert å få profesjonell hjelp?

dosmont

Dette er bare en som erter litt :)
Og han fikk det som han ville ;D
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

dotten

Sitat fra: dosmont på tirsdag 16. juni 2015, klokken 08:09

Aww.. og jeg som hadde det så gøy.. :)
S85

P85D fra mars 2015

hstad

Sitat fra: dotten på lørdag 18. juli 2015, klokken 11:31

Dotten, slik som du kjørte mellom Jaren og Lunner i dag er det jo rimelig klart at du ikkje erter ovenfor. Med slik kjøring er det søren ikkje rart folk misliker Teslaeiere.
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

dotten

Sitat fra: hstad på mandag 31. august 2015, klokken 06:31
Sitat fra: dotten på lørdag 18. juli 2015, klokken 11:31

Dotten, slik som du kjørte mellom Jaren og Lunner i dag er det jo rimelig klart at du ikkje erter ovenfor. Med slik kjøring er det søren ikkje rart folk misliker Teslaeiere.

Det er godt du vet hvem som kjører bilen min da..
Slik bilen ble kjørt i dag, utifra det jeg har sett på dashcammen så gikk det 10 under fartsgrensa, og da skjønner jeg at personen som skulle levere bilen min til meg kjørte slik. Hadde jeg selv kjørt hadde jeg tatt enda flere biler, for dette er jo meeeeget godt innafor.

Det at du ikke tar en spøk får du stå for, men jo, det er erting fra min side.

PS. Hvis du ser bilen min så godt har jeg et råd til deg; Sving til siden.. Eller start og hold fartsgrensene :)
S85

P85D fra mars 2015

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA