Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: D eller ikke

Startet av ChroniX, lørdag 18. juli 2015, klokken 11:59

« forrige - neste »

ChroniX

Da har jeg bestilt meg Kia Soul, sort/rød Exclusive. Gleder meg intenst!

Har noen spørsmål i den forbindelse:

Har kjøpt bil på Østlandet, og skal kjøre den hjem (Vestlandet). Ser det er et hav av ladestasjoner, men må/bør jeg ha Type2 ladekabel for å kjøre den hjem, og kunne lade den med et akseptabelt tidsbruk?

Hvilke felger leveres på vinterhjul? Er de kule? Ser av pristilbud jeg har mottatt at felgpakken (vinterdekk) koster 13 000,-. Har noen trukket ut dette, og kjøpt eksternt?

Kan jeg spør hva dere andre har betalt, som har kjøpt ny nå nylig?

OlavEmil

Du ladar med Chademo hurtigladarar langs ruta, desse har kabel som du stikk rett i bilen. Skal du overnatte på vegen, sjekk med hotellet at du kan låne stikkontakt, så kan du bruke ladaren som følgjer med.

Veit ikkje ang vinterfelgar.

Betalte 259 000 for ein tyskimportert svart / raud med 1200km på tellaren for ein månad sidan (levert på dagen), utan vinterdekk.

Har ein til i bestilling, bestilt i oktober i fjor, for 249 000,-, Exclusive med vinterdekk. Ikkje fått enno.

Gratulerer med ein nydeleg bil :D .
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Chilli

Hei...

Bestilte samme her, sist i April..
Spurte da om vinterdekk etc..
Men utseende på dekka kunne endre seg før levering, fikk jeg beskjed om. Ønsket da om mulig å oppgradere pga at jeg har lest at vinter dekka ikke var så fine å se på..
Men var ikke noen alternativ å velge på..

Jeg synes også den svarte å røde er den tøffeste... Men har ikke sett den i "live"
Fikk du noen ca leverings tid?

Chilli

Sele

Sitat fra: OlavEmil på torsdag 11. juni 2015, klokken 23:12
Du ladar med Chademo hurtigladarar langs ruta, desse har kabel som du stikk rett i bilen. Skal du overnatte på vegen, sjekk med hotellet at du kan låne stikkontakt, så kan du bruke ladaren som følgjer med.

Veit ikkje ang vinterfelgar.

Betalte 259 000 for ein tyskimportert svart / raud med 1200km på tellaren for ein månad sidan (levert på dagen), utan vinterdekk.

Har ein til i bestilling, bestilt i oktober i fjor, for 249 000,-, Exclusive med vinterdekk. Ikkje fått enno.

Gratulerer med ein nydeleg bil :D .
Over 8 måneders leveringstid hadde vært totalt uakseptabelt for meg.

ChroniX

Skal betale 259 000 for min, Exclusive, med vinterdekk, sort/rød, levering i august/september. Kjøpte en "avbestillingsbil", den går i produksjon nå i juni. Har fått opplyst 8 uker leveringstid etter produksjon.

Zyntax

Slike "avbestillingsbiler" burde flyttet ventende folk frem i køen, men slik er det dessverre ikke >:(
Kia Soul Exclusive, blå med hvitt tak, bestilt i september 2014, kommer i August 2015.

Aryd

Sitat fra: ChroniX på tirsdag 16. juni 2015, klokken 15:31
Skal betale 259 000 for min, Exclusive, med vinterdekk, sort/rød, levering i august/september. Kjøpte en "avbestillingsbil", den går i produksjon nå i juni. Har fått opplyst 8 uker leveringstid etter produksjon.

Hvor kjøpte du den?
Kona 2019, kønummer 6109 10/10-17, bestilt ordre 10/7-18 Levert 31/5-19 Tangerine comet, skinn og soltak
*Solgt*Kia Soul EV Exclusive Titanium Silver 2016
Bestilt Februar, levert 20 August 2015
Bor i Skedsmo

ChroniX

På Østlandet et sted. Men jeg har lokalisert en rød/sort utgave til, som kan leveres i September. PM meg for nærmere info. :)

ChroniX

Prisene på finn er jo helt latterlige. Nybil-prisen er rimeligere, om man har is i magen å klarer å vente med levering til september.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA