Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P90D Ludicrous blir ny toppmodell. Ny batteripakke tilbys

Startet av Trikkern, lørdag 18. juli 2015, klokken 01:10

« forrige - neste »

Trikkern

En oppdatering så langt. Fredag gikk med til testing av e golf. Først småkjøring med hele familien før vi tok en langtur til IKEA (9 mil hver vei). Fin bil, god å kjøre, Men merket at den ikke har mer enn akkurat det man trenger av plass for en familie på fire. Ihvertfall i forhold til hva vi er vandt til  ;) Hurtiglading på vei hjem fungerte også som en drøm. Har levert tilbake Golfen i dag og hentet Mercedes Electric. Stort sett vært småkjøring i hele dag. Merket ganske fort at det var en litt annen sittestilling i mercedesen. Barna hadde en god del mere plass bak og bagasjerommet er stort. Det er jo en større og tyngre bil, men merker godt de ekstra kreftene i motoren. Skal prøve å få til en langtur i morgen hvis tiden strekker til. For ungene sin del er det uavgjort mellom bilene siden begge har den viktigste funksjonen. Speil som går automatisk inn (ikke spør meg om hvorfor)  ;D for våres del merker jeg at vi trekker mer mot mercedesen tross mangel på hurtiglading. Har laget en liste over de 10 mest kjørte strekningene utenom den daglige kjøringen og ser at 8 av dem er oppnåelige uten noe særlig problemer med mercedesen. Største utfordringen er juleselskapet der vi kjører i underkant av 40 mil på en dag. Ofte i -15 og snø noe som ville blitt en utfordring for begge bilene ville jeg tro. Men den dagen i året kan vi alltids få lånt oss en bensin bil  ;)
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

elektrolux

Sitat fra: Trikkern på søndag 14. juni 2015, klokken 00:51
Største utfordringen er juleselskapet der vi kjører i underkant av 40 mil på en dag. Ofte i -15 og snø noe som ville blitt en utfordring for begge bilene ville jeg tro. Men den dagen i året kan vi alltids få lånt oss en bensin bil  ;)

Har du e-Golf eller Mercedes electric drive å byttlåne tipper jeg det blir lett å få til et bytte med enten nabo, venn eller familemedlemmer med mindre attraktive eksosbiler . ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Trikkern

Da er mercedesen levert tilbake til forhandler. fikk kjørt ca 15 mil i dag og må si jeg er imponert over den. Gode kjøreegenskaper, god plass og god sittestilling. Etter helgens kjøreturer er vi vel ikke i tvil lenger. Mercedesen blir nok vårt valg  ;D enig i at hurtiglading er et stort minus, men de andre fordelene er såpass store at vi velger å klare oss uten den muligheten. Og hvem vet. Er jo lov å håpe at det blir mulighet for ettermontering av dobbelt lader  ;)
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

AreLib

Vi valgte og mercedes fordi den har plass og mulighet for lade opptil 11kw hjemme, noe som gjør den mer fleksibel da vi kan lade noen timer hjemme før kveldens aktiviteter.
Med e-golf hadde konemor måtte besokt hurtiglader oftere enn ønskelig.
Begge bilene har sine fordeler og ulemper.
Jeg mener når man skal kjøpe elbil idag så må man ikke se seg blind på hurtiglading, man bør heller se hvilken bil som dekker ens behov best mulig med minst mulig ulemper.
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Mc_Herreington

Har samme problemstillingen som deg bensinhodet. Har en p85 som brukes som nr.1 bil og skal kjøpe en elbil til samboeren. 8 mil kjørelengde hver dag, stopp på jobb, butikk osv. Tenkte først på i3 som vi synes er den kuleste bilen, men kanskje for liten til baby, vogn og hund ?
Da er det enten Mercedes, golf eller en tesla til. Vil helst unngå en tesla til, men usikker på om de andre kan oppfylle krav til kjørelengde på vinteren ?
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA