Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P85d ludacris blir ny toppmodell. Ny batteripakke tilbys

Startet av Bjoris, fredag 17. juli 2015, klokken 21:45

« forrige - neste »

Bjoris

Jeg trenger litt lading fredagskveld ca kl 00, parkerte på Sola, men selvsagt stod det noen egoistiske elbileiere på ladeplassene, uten i plugget kabel:(

Jeg lander 9 timer før start i Nordsjørittet så jeg var ikke helt klar for lading også på disse timene....

Jeg har strøm så jeg kommer meg ned, men ser det er dårlig med ladere nedover mot og i området Egersund og med 13.000 på start tenker jeg det blir tøft å få tilgang til type 2 etter målgang, ved henting av bilen, sikkert ikke bare meg som kjører elektrisk så det er nok best å få fylt opp på natta så jeg rekker Aksdal lørdag kveld...

Men er det bare ett punkt hos Tesla? Spm 2, kan jeg lade der på natta eller er det stengt?

Evt steder nedover en kan overnatte (i bilen) og saktelade samtidig?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

MortenSVG

Hei
Tesla Stavanger har mange ladepunkt -ta en tlf til dem og avtal at du kommer innom der etter ankomst rundt midnatt- ladet der i går og fikk ut ca. 80km i timen med dobbellader på punktet lengst vekk fra inngangsdøren

bb

Sitat fra: MortenSVG på torsdag 11. juni 2015, klokken 12:46
Hei
Tesla Stavanger har mange ladepunkt -ta en tlf til dem og avtal at du kommer innom der etter ankomst rundt midnatt- ladet der i går og fikk ut ca. 80km i timen med dobbellader på punktet lengst vekk fra inngangsdøren
Hadde du ikke fått 32 A-fiksen? Hvis du bare ladet på 26 A så får du ca. 80 km/t. Men de fleste burde ha fått fikset dette og får 100 km/t (typical).
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

sturle

Sitat fra: bjoris på torsdag 11. juni 2015, klokken 12:36
Jeg trenger litt lading fredagskveld ca kl 00, parkerte på Sola, men selvsagt stod det noen egoistiske elbileiere på ladeplassene, uten i plugget kabel:(
I slike tilfelle pleier eg å stille meg framfor ein eller fleire av dei feilparkerte bilane og trekkje kabelen over.  Med 7 meter Type2-kabel går det som regel akkurat.  Det hender idiotane vert sinte – somme påstår til og med at den skitne kabelen lagar riper i lakken deira – men dei har då seg sjølve å takke når dei parkerer so vanskapt.

afitch80

Det er bare å lade i vei hos Tesla på Forus. Men du må ha egen Type 2-kabel etter stengetid.

Ellers er der både Chademo og Type 2 på en bensinstasjon ved E39 rett etter avkjøringen til Egersund. Grønnkontakt sin.

http://www.ladestasjoner.no/preview/?csid=NOR_02818
Før amerikansk, nå tysk.

felix

Du kan lade med 11kw eller 22kw på Eikunda Egersund, men de har ikke ladeboks, bare 63 amp 400v 3fase rød plugg.

Bjoris

#6
Takk for tips, tenkte det var greit å ikke være avhengig av lading i Egersund da det nok er veldig mange Tesla som skal hjem lørdag, men satser på Tesla Stv nedover så får vi se hvordan det går. Burde vel ikke nevne dobbeltlader, men den kommer veldig godt med i kveld;)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA