Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bil i transitt, hvilket skip?

Startet av jomo, fredag 17. juli 2015, klokken 16:54

« forrige - neste »

GelpMan

Er det noen som har mulighet å legge kartet opp til nedlastning? Eller har en link til NEXT 2016-1.

Har kode selv...

GelpMan

Sitat fra: GelpMan på onsdag 10. februar 2016, klokken 16:03
Er det noen som har mulighet å legge kartet opp til nedlastning? Eller har en link til NEXT 2016-1.

Har kode selv...
Fant den: http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1195617 Torrent download for de som lurer ;)

Demented_Genius

Da var kartet oppdatert med meg:) Gikk smurt det:)
BMW X5 2011
BMW I3 2016

scopas

2017 Model X 75D AP2,0 bestilt 8/8-17
2017 BMW i3 bestilt
2016 BMW I3 solgt

pkhamre

Er oppdaterte kart helt oppdatert med virkeligheten? Tenker f.eks. i Oslo sentrum, rundt ved operaen osv.
2018 Tesla Model X75D - Uglen

bromm

Sitat fra: pkhamre på fredag 12. februar 2016, klokken 10:41
Er oppdaterte kart helt oppdatert med virkeligheten? Tenker f.eks. i Oslo sentrum, rundt ved operaen osv.
Det var veldig bra oppdatert da jeg oppdaterte til 2015-2 på august i allefall, rett før vi la ut på ferietur til Gøteborg med bl.a. en god del farting rundt i Oslo sentrum. Men på Svensk side (de nyeste motorveiene) var det regelrett tragisk hvor dårlig oppdatert det var. Det kan se ut som svenskene er mye dårligere på å holde kartleverandørene oppdatert på nye vei-trasséer...

TM

Det gikk problemfritt for meg også. Jeg fikk ikke spørsmål om aktiveringskode, men det er vel fordi den koden som stod på nettet var den samme som fulgte med bilen da den var ny i oktober 2015 ?

bromm

I IFTTT-tråden så har det vist seg at man får tilgang til alle services ved å flytte bilen til engelsk CD-konto (.co.uk), men dette gjelder dessvere ikke kartoppdateringer fra portalen. Se link: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,26403.msg454904.html#msg454904

Sungrazer

Da eg var innom forhandleren sist tok jeg meg tid til å spørre om kartoppdatering til min bil produsert april 2015. Det var noe man måtte kjøpe, og det var fire once oppdatering. Altså ikke et abonnement. Jeg sjekket prisen på delelageret og det kostet ca. NOK 1600,- for oppdatering av kartene. Hvordan oppdateringen foregikk spurte jeg ikke så nøye om, men regner med det "åpner" en link på connected drive.
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

TM

Ser at nye biler fra BMW (eks. 2-serie) har 3 års gratis kartoppdatering. Det gjelder også for Navi business. Jeg håper dette også vil gjelde for i3 fra 2017 modell.

leitom

Da har jeg oppdatert min 2016 modell smertefritt, men langsomt!!!!
Dette burde vært sendt over lufta natterstid...
2016 - BMW i3 - Arravani Grey
2012 - BMW 320d xdrive - E91 - Safir black

esv

Sitat fra: brukeri3 på mandag 08. februar 2016, klokken 15:25
Via ConnectedDrive portal/Mine tjenester/Kartoppdatering er Map Europe Next 2016-1 lastet ned og installert i bilen. Fikk oppgitt aktiveringskode, men fikk aldri spørsmål om inntasting ved oppdatering i bilen. Sjekket versjon i Nav etter oppdatering og den viser ny versjon (2016-1).
Hvordan fikk du lagret dette til USB. Kommer ikke lenger i Update Manager enn til å velge USB enhet.

vh ESV

Jalla

Sitat fra: esv på fredag 15. april 2016, klokken 14:34
Sitat fra: brukeri3 på mandag 08. februar 2016, klokken 15:25
Via ConnectedDrive portal/Mine tjenester/Kartoppdatering er Map Europe Next 2016-1 lastet ned og installert i bilen. Fikk oppgitt aktiveringskode, men fikk aldri spørsmål om inntasting ved oppdatering i bilen. Sjekket versjon i Nav etter oppdatering og den viser ny versjon (2016-1).
Hvordan fikk du lagret dette til USB. Kommer ikke lenger i Update Manager enn til å velge USB enhet.

vh ESV
Har du formatert USB til FAT32?

esv

Sitat fra: Jalla på fredag 15. april 2016, klokken 19:37
Sitat fra: esv på fredag 15. april 2016, klokken 14:34
Sitat fra: brukeri3 på mandag 08. februar 2016, klokken 15:25
Via ConnectedDrive portal/Mine tjenester/Kartoppdatering er Map Europe Next 2016-1 lastet ned og installert i bilen. Fikk oppgitt aktiveringskode, men fikk aldri spørsmål om inntasting ved oppdatering i bilen. Sjekket versjon i Nav etter oppdatering og den viser ny versjon (2016-1).
Hvordan fikk du lagret dette til USB. Kommer ikke lenger i Update Manager enn til å velge USB enhet.

vh ESV
Har du formatert USB til FAT32?

USB minne er FAT32.
Ser at bilen har nyeste versjon, så det betyr ikke så mye akkurat nå. Men hadde jo vært fint å få dette til å virke ved en senere anledning, men kan prøve på en annen PC.

fyfasan

Ser ut som om Next 2016-2 allerede er kommet, men den dukker ikke opp i ConnectedDrive portalen slik som Next 2016-1 gjorde :(
Noen som vet om man kun får en gratis kartoppdatering?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA