Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Konvertering av fjernlys til xenon

Startet av Djance, fredag 17. juli 2015, klokken 02:35

« forrige - neste »

Djance

Hei, har en Kunde på jobben som driver og Impoterer biler fra US, han sa i dag att eg måtte sende laderen eg får med bilen til statene også få den bygget om slik den lader med 240V og 16 amp. da var det noe av beste laderen eg kunne ha, ellers måtte eg legge opp 32A og lade på 6.6 kw.

Noen som har ide med hvor eg sender den til for og gjøre dette ? ellers får eg høre med han igjend, det kostet ca 1000 kr sa han.

emil

Kjøper du USA Leaf fra norsk forhandler vile jeg krevd å få med en ladekladd som fungerer her i landet.

Sjekk ellers ut http://evseupgrade.com/ hvis du tenker på å modifisere USA-kladd.

Electric

Sitat fra: Djance på onsdag 10. juni 2015, klokken 21:15
Hei, har en Kunde på jobben som driver og Impoterer biler fra US, han sa i dag att eg måtte sende laderen eg får med bilen til statene også få den bygget om slik den lader med 240V og 16 amp. da var det noe av beste laderen eg kunne ha, ellers måtte eg legge opp 32A og lade på 6.6 kw.

Noen som har ide med hvor eg sender den til for og gjøre dette ? ellers får eg høre med han igjend, det kostet ca 1000 kr sa han.

Vel - er laderen (og bil) i Norge uten å ha oppgradert kladden til 240 - så blir 1000 nok knapt. EVSE tar vel et par hundre dollar for oppgradering....dog må du sende dem laderen. Er laderen i USA er det relativt billig, men er den her så blir nok totalen mer enn 1000 nok. Dessuten tar det vel fort 3-5 uker tur/retur.

TorC

Hvis du ikke får med 240v kladd så kan det fort bli en ganske dyr affære å sende den til USA for ombygging. Du må regne med fort vekk 2500,- bare for ombyggingen fra evseugrade. Deretter shipping begge veier, samt mva på oppgraderingen, diverse gebyrer osv osv. At du ender på rundt 4000,- er ikke usannsynlig.

Da kan det jo hende du like gjerne kan investere i en ChargeAmp lander til under 6000,-. Da slipper du kladden, og du kan justere ladefarten. Og det er jo ikke helt umulig at du kan få solgt den gamle kladd på ebay for noen kroner.

Den gamle typen kladd (som fulgte med frem til 2013) kunne man få oppgradert for en tusenlapp. Eller gjøre det selv hvis man er litt handy, for 100,- kroner.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Djance

vet Han kunden impoterer kun biler fra før 2013. (prelift)

Men med Facelift kom det ny lader ?

Electric

Sitat fra: Djance på torsdag 11. juni 2015, klokken 17:52
vet Han kunden impoterer kun biler fra før 2013. (prelift)

Men med Facelift kom det ny lader ?

Mindre kladd i 2013, samme ulla....må oppgraderes de også (hvis laderen kommer fra US). Sjekk på finn.no - kanskje noen selger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA