Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prosjekt 2EL "en 2cv som skal bli elektrisk"

Startet av mutriakis, fredag 11. desember 2009, klokken 00:42

« forrige - neste »

mutriakis

Noen som vet om det går an å ettermontere tilhengerfeste på en 2006 modell? Og hva dette i såfall koster?

El rayo

Klart det går! Vet ikke hvor i verden du holder til, mutriakis, fabrikken på Økern i Oslo oppgir pris på - Hengerfeste kr 3.900, men andre verksteder som ikke har montert på Kewet før har kanskje en litt høyere pris?
http://www.elbilnorge.no/classicbuddy/ekstrautstyr
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

mutriakis

Hei du. Takk for svar. Jeg bor noen hundre meter fra Buddy-fabrikken, så da burde det være et greit alternativ.:)

mohpet

Vær obs på pakkepris kr 4000 for hengerfeste samt Thule sykkelstativ for 3 sykler hos ElbilNorge!  :)
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

mohpet

Pluss mva på alle disse prisene, ekstrautstyr som monteres på elbiler i ettertid er momsbelagt  >:(
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Steinung

#5
Sitat fra: mutriakis på fredag 13. november 2009, klokken 23:23
Noen som vet om det går an å ettermontere tilhengerfeste på en 2006 modell? Og hva dette i såfall koster?

Et ettermontert tilhengerfeste er ikke nødvendigvis lov til å bruke..  Sjekk for sikkerhets skyld at maks tilhengervekt er merket av i vognkortet.  Om ikke, kan tilhengerfestet stort sett bare brukes til å frakte sykler etc på.

Det er ikke alltid like lett å følge tankegangen til myndighetene:
Min Kewet Citi Jet 5 fra 2002 er registrert som 2 seters bil, men kan ikke ha tilhenger (i følge vognkortet).
Senere modeller, fortsatt Kewet Citi Jet, er gjerne registrert som 3 seters motorsykkel med max tilhengervekt på noen hundrede kilo - hmm.
Kewet CitiJet 5 - 2003

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hens

En liten hake ved originale tilhengerfeste på buddy, bilen blir 2,60 lang, og egentlig ikke lovlig å parkere på tvers....

Jeg har laget et "sykkelstativfeste" på mine Kewet'er, en plate som rekker mellom festepunktene og har en knekk utover hvor kulen festes.
dette kommer ikke nevneverdig utenfor bilen, og er heller ikke farlig for fotgjengere som passerer på fortauet når bilen rygges inn.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Elmo

#8
Denne er jo kjent, og høyst sansynlig lovlig.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Rav4_EV

SitatMin Kewet Citi Jet 5 fra 2002 er registrert som 2 seters bil, men kan ikke ha tilhenger (i følge vognkortet).

Kewet som er bilregistrert er godkjent for tilhenger med aktuell vekt max. 300kg.

Buddy med motorsykkelregistrering er godkjent for tilhenger med aktuell vekt max. 200kg.

En tur til tilsynet med rette papirer vil rette opp problemet.

AM
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA