Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Update

Startet av rrounin, torsdag 16. juli 2015, klokken 17:43

« forrige - neste »

rrounin

Jeg er usikker på interessen for dette da jeg er ny her på forumet med min 1 uke gamle i3, men fant lite spennende på nettet om dette, og har foreløpig brukt litt tid på å utforske selv - så jeg forsøker meg:

Her kan vi dele og diskutere tips & triks relatert til infotainment i BMW i3 i utvidet forstand. Slik jeg ser det gjør det ikke noe om deler av dette også er diskutert andre steder, fint å få det samlet, men det bør ikke være helt elementært. Jeg kan starte med noen punkter som ikke akkurat er banebrytende, men kanskje spennende for noen:

Operasjonssentralen på Twitter: Jeg har opprettet en twitter-konto der jeg følger Politiet, dvs. operasjonssentralen i Oslo og også i Follo der jeg bor. Videre har jeg lagt til Twitter som en hurtigtast, og når jeg så trykker på denne i bilen (med Connected Drive aktivert) får helt up-to-date informasjon ved ulykker, øvelser etc.

Online mail: I Connected Drive på nett, under settings, set up services og e-mail accounts har jeg lagt til både privatmail og jobbmail gjennom et overraskende enkelt oppsett, det fungerte rett og slett uten noe mer enn brukernavn og passord. Jeg lette meg gjennom menyene på bilen til jeg kom til BMW Online mail, og får da opp en oversikt over begge mailbokser. Lagret dette som hurtigtast, og har da tilgang til mail - også uten at telefonen er koblet til. Fungerer veldig bra, og er kjøre-vennlig - dvs. tar ikke mer oppmerksomhet enn navigasjon, i mine øyne.

Web snapshots: I Connected Drive på nett kan man legge til Web Snapshots. Tanken her er nok et mer kjøre-vennlig alternativ til en nettleser, man velger et (lite) utsnitt av en webside som oppdateres og vises når man henter det fram fra bilen. Jeg har slitt litt med å finne nyttig bruk av denne, det nærmeste jeg kom var et utsnitt av "time-for-time"-grafen på Yr.no for Oslo. Lagret dette også som en hurtigknapp, så når jeg trykker på den får jeg opp tidlinjevisningen av været de neste timene fra Yr.no. Kan leve uten, men litt morsomt..

Glympse: Har aldri brukt dette før, men siden man ikke må registrere seg og siden bilen støtter det ga jeg det et forsøk: Lastet ned appen til iPhone, la inn en favoritt (adressen der jeg bor, konas mailadresse og 2 timers varighet) og koblet opp i bilen. Når jeg nå kjører fra jobb kan jeg hente fram Glympse på skjermen i bilen, velge denne favoritten og trykke - så får kona en link til et kart der bilens posisjon, fart og estimerte ankomsttid vises. Morsomt og kanskje også praktisk, så unngår vi de vanlige "hvor er du nå"-samtalene i bilen.

Ok, det får holde - håper noen andre har noe spennende å komme med!

TM

Jeg har akkurat bestilt bil med pakken Connected Drive Services 6AK.
Er det tilstrekkelig for å få den funksjonaliteten du har beskrevet ?

rrounin

Sitat fra: TM på onsdag 10. juni 2015, klokken 18:00
Jeg har akkurat bestilt bil med pakken Connected Drive Services 6AK.
Er det tilstrekkelig for å få den funksjonaliteten du har beskrevet ?

Som nevnt er jeg litt dårlig på hva som gir hva i de ulike pakkene siden jeg var fast bestemt på å ta alt av infotainment, men så vidt jeg vet er det alt som skal til, ja. Antar at man kanskje må ha Navi prof. i tillegg for å få stor skjerm og slik, men det har du sikkert bestilt. Andre her vet sikkert dette bedre enn meg..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA