Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: iMIEV - Hva trenger jeg for å lade på denne?

Startet av mandresen, onsdag 15. juli 2015, klokken 20:28

« forrige - neste »

mandresen

Heisan
Sommerferien vår går nedover Europa og vi skal ha 2 dager i Legoland før vi kjører videre til DisneyWorld Paris.
Så mitt spørsmål er hvilken vei dere anbefaler mellom disse 2 stedene. Det begynner å bli mange SC å velge mellom, men det er sikkert noen som er mer belastet enn andre SC'er.
Ser det er en del snakk om Chademo adapter, hvor får jeg tak i et slikt? Og har jeg egentlig brukt for det? Vi skal kjøre videre nedover til Barcelona etter Disneyworld.
Jeg tenker egentlig utelukkende å bruke SC til å lade, men hadde vært greit å fått ladet der en overnatter også.

Takker for svar

Mvh
Martin
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

tonl

Har du sett på denne? Den gir deg en viss pekepinner hvor lenger du bør lader på hver enkelte SC. Spørsmålet blir da om du skal rett til Disneyland fra Legoland. Eller om det er par dager opphold imellom.

mandresen

Ja, den var kjekk. Har ikke brukt den, men sett på supercharge.info.
Så nå ser jeg jo med EV Trip Planner hvor jeg bør kjøre og hvor jeg bør lade.
Neste spørsmål er om det er mye kø på disse laderne og om en bør velge en annen rute?
Vi tenker at det blir transportetappe mellom Legoland og Disneyworld med et overnattingsstopp.

Martin
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

aness

Sitat fra: mandresen på onsdag 10. juni 2015, klokken 13:00
Neste spørsmål er om det er mye kø på disse laderne og om en bør velge en annen rute?
Vi tenker at det blir transportetappe mellom Legoland og Disneyworld med et overnattingsstopp.

Martin

Jeg var innom de fleste av de der på en tur i påsken, eneste stedet som var i nærheten av å være fullt på den turen var i Amsterdam, som du ikke trenger å kjøre innom.

Lite tips når du skal nedover er å sjekke vindretningen, jeg hadde 10-15 m/s midt imot på noen strekninger og trengte betydelig mer strøm enn jeg hadde forutsett. Men pass på at du har en plan B og følg med på hvor mye du har igjen, så går det nok mye mer smertefritt enn du tror.

FroggyKermit

Sitat fra: mandresen på onsdag 10. juni 2015, klokken 08:06
Ser det er en del snakk om Chademo adapter, hvor får jeg tak i et slikt?

Jeg skal også til Frankrike i sommer, og lurer veldig på hvilke adaptere jeg bør få med meg. Er Chademo noe man burde ha? Siden det er så mange kommentarer om kø på SC spesielt i Frankrike kan det jo være greit å ha en backup plan med lading på andre ladestasjoner. Og da trenger man kanskje også Type3?
S85D juni 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA