Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oppstartslyd på Leaf

Startet av GoProne, tirsdag 14. juli 2015, klokken 21:44

« forrige - neste »

arnkl

Sitat fra: amund på lørdag 13. juni 2015, klokken 23:33
Jeg har også tenkt tanken. alle biler må bytte støtdempere etter en stund. En stund = 100.000 km max tenker jeg, hvis man vil ha sånt i orden. 4x støtdemper integrert med luftfjær, hva koster det? Dørhåndtak, takluke, feilsøking på startsperre, hva koster 12v-batteri-havari inkl feilsøking og inntauing når bilen først er død?

Bjørn Nylands bil har no passert 155 000 km (i følge bilde han la ut på facebook i dag). Har han hatt nokre store reperasjonar på sin bil, bortsett frå garantisakene bytte ay batteri (kontaktorfeil) og DU?
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

cirys1

Sitat fra: arnkl på søndag 14. juni 2015, klokken 14:01
Bjørn Nylands bil har no passert 155 000 km (i følge bilde han la ut på facebook i dag). Har han hatt nokre store reperasjonar på sin bil, bortsett frå garantisakene bytte ay batteri (kontaktorfeil) og DU?

Jeg vet ikke, derfor hadde det vært fint om han og andre kunne fulgt opp med litt priser på "ditt og datt", når ting går i stykker utenfor garantitiden, det er da man får et pekepinn på hvilke kostnader som venter.

timingbeltkiller

BN har kjørt 55K km etter at fri veihjelp gikk ut og er nå uten med mindre .......?
Til sammenligning har VW med flere fri veihjelp i hele bilens levetid.
Den fornyes ved hver periodeservice til neste service.

TM har også en 80km avstandsbegrensing som kan bli dyr siden servicesentrene ligger langt fra hverandre.

I følge redningselskapene har de siste bilmodellene øket behovet for tjenestene deres.
Særlig gjelder dette punktering som nå er blitt en av de hyppigste årsakene til veistopp.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

amund

Nå er alle bilene under garanti. Cirka 70 000 stk. Tror dere ikke at om 5-6 år, så dukker det opp ett og annet firma, verksted, ebay-kanal, nettbutikk, scan-tool, can-bus-debuggere, verkstedmanualer osv for alle disse bilene uten garanti?

Bosch-deler får man kjøpt, Brembo-deler får man kjøpt, til og med Mercedes-deler pleier man å få kjøpt rundt om kring i verden til nesten akkurat den pris og kvalitet man måtte ønske seg. Tesla har jo ikke funnet opp hjulet på nytt (bare motoren :) )

For ikke å snakke om at når den tid kommer så burde ettermarkedet ha våknet - bare noen får ut fingern er det som regel både billigere og bedre med ettermarkeds fjærer og støtdempere spesielt, sannsynligvis bremser og opphengskuler, drivaksler, luftkompressorer osv også.

Jeg for min del gleder meg litt til den dagen garantien er gått ut og jeg må lære meg å forstå canbus  :)
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

ToWalkOrDrive

Sitat fra: amund på søndag 14. juni 2015, klokken 20:36
Nå er alle bilene under garanti. Cirka 70 000 stk. Tror dere ikke at om 5-6 år, så dukker det opp ett og annet firma, verksted, ebay-kanal, nettbutikk, scan-tool, can-bus-debuggere, verkstedmanualer osv for alle disse bilene uten garanti?

Bosch-deler får man kjøpt, Brembo-deler får man kjøpt, til og med Mercedes-deler pleier man å få kjøpt rundt om kring i verden til nesten akkurat den pris og kvalitet man måtte ønske seg. Tesla har jo ikke funnet opp hjulet på nytt (bare motoren :) )

For ikke å snakke om at når den tid kommer så burde ettermarkedet ha våknet - bare noen får ut fingern er det som regel både billigere og bedre med ettermarkeds fjærer og støtdempere spesielt, sannsynligvis bremser og opphengskuler, drivaksler, luftkompressorer osv også.

Jeg for min del gleder meg litt til den dagen garantien er gått ut og jeg må lære meg å forstå canbus  :)

Om 4 år vil nok forumet endre seg til:

- Hvordan silikonere baklyktene selv
- Hvordan tette takluken selv
- Hvordan skifte 4 elektriske vinduer selv
- Disse tyske verkstedene skifter ut Tesla-deler med forbedrede uorginale deler til 30% av Tesla Norways priser
- Hvordan skaffe penger når verkstedsregningen ble 150.000.
- Når lønner det seg å selge Teslaen i deler?
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA