Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oppstartslyd på Leaf

Startet av GoProne, tirsdag 14. juli 2015, klokken 21:44

« forrige - neste »

GoProne

Hei!

Jeg har fulgt med på Tesla i mange år, og har lenge ønsket å kjøpe. Jeg vurderer å kjøpe en brukt S85, og ser at prisene på Finn.no er svært varierende selv for biler som er likt utstyrt. Jeg er opptatt av at den har pano, tech, luft, skinn og to sett hjul, hva tror dere er en grei pris for en slikt utstyrt bil?

Et annet spørsmål er hvilket produksjonsår jeg bør satse på? Er det sånn at bare biler etter et visst år har autopilot eller andre oppgraderinger?

Jeg setter stor pris på noen råd og vink! Forøvrig et hyggelig forum, jeg har vært stille observatør i mange år!

GoProne

cirys1

Sitat fra: GoProne på tirsdag 09. juni 2015, klokken 18:10
Hei!

Jeg har fulgt med på Tesla i mange år, og har lenge ønsket å kjøpe. Jeg vurderer å kjøpe en brukt S85, og ser at prisene på Finn.no er svært varierende selv for biler som er likt utstyrt.

Ring Tesla direkte og hør med de, de har mange biler. Så kan du få de til og sende over de i
"riktig" prisklasse. Jeg kjøpte selv bil direkte ifra de, bilen hadde vært registrert i 3 måneder og gått 5000km for en prisreduksjon på 130k.(ifra nypris, den gangen) Biler med AP begynte de og produsere i okt 2014 men tror ikke de første kom til Norge før nov/des 2014. Lykke til..

krister461

"Jeg er opptatt av at den har pano, tech, luft, skinn og to sett hjul". Personlig brydde jeg meg ikke om skinn, men måtte ha lydpakke. Jeg har oppgraderte i vår til en ny Tesla med autopilot og fikk ca samme deal fra Tesla som cirys beskriver.

Når det gjelder pris så får du et godt inntrykk av å sjekke de rimeligste på finn samt høre hva Tesla har å tilby. Jeg solgte min gamle til den prisen jeg lå den for på finn.

Er ikke så viktig å bry seg om årsmodell på Tesla, men autopilot ble levert mot slutten av 2014, og  elektrisk innfellbare speil kom tidlig i 2014 (dog er ettermontert på en del biler). Ellers er det ikke store oppgraderingene som er gjort på standardmodellene.

GoProne

Takk for svar begge to, jeg har sendt mail til Tesla allerede. Er de flinke til å svare på mail?

En annen ting: Er det noen vits å vente på brukte S70D, for å få en billigere pris +4x4?

Ellers ser jeg at jeg kunne spurt spørsmålet i et annet underforum, beklager det.

cirys1

Sitat fra: GoProne på tirsdag 09. juni 2015, klokken 20:35
Takk for svar begge to, jeg har sendt mail til Tesla allerede. Er de flinke til å svare på mail?

En annen ting: Er det noen vits å vente på brukte S70D, for å få en billigere pris +4x4?

Når du har bestemt deg for hva du vill ha så ringer du...  :)

De bilene går fort så så man får ikke akkurat lang tid på og bestemme seg, de har muligens også noen avbestilte 85D og 70D men de er det lite rabatter på, du får de til bestillings pris, så visst de ble bestilt før den litt store prisstigningen før nyttår så er det litt og hente.

glenn.sollid

Tesla hadde pr i dag ikke noen 85D til gammel pris dessverre. Det de derimot har er godt utstyrte 85 m/ autopilot og P85 m/autpilot.

Jeg kjøpte i dag en P85+ des14 med autopilot og den nye gråfargen til 633.000.

85 med autopilot får du for ned mot 550.000

ToWalkOrDrive

Hei!

Jeg har fulgt med på Tesla i mange år, og har lenge ønsket å kjøpe. Jeg vurderer å kjøpe en brukt S85, og ser at prisene på Finn.no er svært varierende selv for biler som er likt utstyrt. Jeg er opptatt av at den har pano, tech, luft, skinn og to sett hjul, hva tror dere er en grei pris for en slikt utstyrt bil?

Et annet spørsmål er hvilket produksjonsår jeg bør satse på? Er det sånn at bare biler etter et visst år har autopilot eller andre oppgraderinger?

Jeg setter stor pris på noen råd og vink! Forøvrig et hyggelig forum, jeg har vært stille observatør i mange år!

GoProne

Det er jo fristende å si: Kjøp 2016-modell. Så har de gjerne klart å luke ut feilene. Men kjøp før 2017 når det kommer moms på nybiler. Men seriøst; med de rabattene en får på relativt nye brukt-teslaer så har du fått kompensert for variabel kvalitet. Min 2014 juni-modell er ikke å rope hurra for. Kona vil ha Avensis igjen.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Øyvind.h

Avensis? Grøss og gru!
Vi måtte nylig kjøre to biler til en destinasjon. Jeg fikk klar og tydelig beskjed om hvem som skulle få fossilbil med automatgir, og hvem som skulle kjøre Tesla  ;D

Hun liker ikke skrånende bakvinduer fordi det blir mer knotete med barneseter. Og ordinær stasjonsvogn-hekk hadde tidvis vært mer praktisk. Men bilen totalt sett er ingen fossilbil i nærheten av. Og den beskjeden kommer fra en jente som er totalt uinteressert i bil.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Elbil fundamentalist

Sitat fra: glenn.sollid på tirsdag 09. juni 2015, klokken 22:09
Tesla hadde pr i dag ikke noen 85D til gammel pris dessverre. Det de derimot har er godt utstyrte 85 m/ autopilot og P85 m/autpilot.

Gratulerer! Fullspekket?
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 10. juni 2015, klokken 06:37
Avensis? Grøss og gru!
Vi måtte nylig kjøre to biler til en destinasjon. Jeg fikk klar og tydelig beskjed om hvem som skulle få fossilbil med automatgir, og hvem som skulle kjøre Tesla  ;D

Hun liker ikke skrånende bakvinduer fordi det blir mer knotete med barneseter. Og ordinær stasjonsvogn-hekk hadde tidvis vært mer praktisk. Men bilen totalt sett er ingen fossilbil i nærheten av. Og den beskjeden kommer fra en jente som er totalt uinteressert i bil.

Kjøpte en ny Avensis i 2009 og hadde den i 5 år uten problemer. Og nå i juni kommer de med ny modell. Blir fort litt nostalgisk når reklamasjonsjobbene står i kø på Teslaen, og de ikke en gang kan love lånebil, og vi kun har 1 bil i en travel hverdag med 2 unger.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

glenn.sollid

Sitat fra: Elbil fundamentalist på onsdag 10. juni 2015, klokken 14:27
Sitat fra: glenn.sollid på tirsdag 09. juni 2015, klokken 22:09

Gratulerer! Fullspekket?
Ikke vinterpakke og ikke barnesetene. Så droppet jeg vinterhjul. Ellers alt. Var også med utvidet nappaskinn.

timingbeltkiller

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 10. juni 2015, klokken 16:49
Kjøpte en ny Avensis i 2009 og hadde den i 5 år uten problemer. Og nå i juni kommer de med ny modell. Blir fort litt nostalgisk når reklamasjonsjobbene står i kø på Teslaen, og de ikke en gang kan love lånebil, og vi kun har 1 bil i en travel hverdag med 2 unger.
Beklageligvis er ikke Tesla bilmerket å velge dersom ditt hovedkrav er reliability.
Verre er det at det er neppe noen elbilmodell.
Noe som er totalt uforståelig side det er biltypen som i følge teorien burde ligge helt på topp her.

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

hgs

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 10. juni 2015, klokken 00:07
Hei!

GoProne

Det er jo fristende å si: Kjøp 2016-modell. Så har de gjerne klart å luke ut feilene. Men kjøp før 2017 når det kommer moms på nybiler. Men seriøst; med de rabattene en får på relativt nye brukt-teslaer så har du fått kompensert for variabel kvalitet. Min 2014 juni-modell er ikke å rope hurra for. Kona vil ha Avensis igjen.

Vi har Avensis og Model S fra Juni 2014. Kona vil ikke kjøre Avensisen. Kanskje vi kan bytte? Kone altså, evt begge deler  ;)
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

GoProne

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 10. juni 2015, klokken 18:40
Beklageligvis er ikke Tesla bilmerket å velge dersom ditt hovedkrav er reliability.
Noe som er totalt uforståelig side det er biltypen som i følge teorien burde ligge helt på topp her.

Er det så mye problemer med å kjøre en Tesla da, at den ikke er pålitelig? Kan ikke si at jeg har hørt om det før.

Takk forøvrig for alle tips i denne tråden!

fonberg

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 10. juni 2015, klokken 18:40

Så vidt jeg vet er Leaf blant det mest driftsikre som ruller på europeiske veier. Eksempelvis er det blant ca 100.000 biler totalt tre biler som har måttet bytte batteripakke.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA