Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av PhevVest, tirsdag 14. juli 2015, klokken 15:31

« forrige - neste »

PhevVest

Dvs. i glatt bratt nedoverbakke på vinteren - vil 4WD knappen også fordele den regenerative bremsingen 50/50?

Runeoev

Dette er noe jeg også lurer på så fint om noen vet åssen disse bilene er å kjøre nedover svingete glatt vei :)

LarsErikOsterud

Jeg kjøpte en sånn sak til å sette i diagnoseporten. I følge den så kommer det energi fra både for- og bakhjul når man bremser. Mer foran. Men det er jo som vanlige bremser. Skal bremse hardere foran. Ellers litt interessant resultater som dere ser av bildet....
Lars-Erik Østerud  -  2016 Outlander PHEV  -  http://car.osterud.name

Runeoev

Hei og takk for svar :)
Lurer på om åssen fire hjulstrekken virker når jeg tar bilen ut av garasjen med fullt batteri og skal ned en bratt og svingete vei på glatt føre? Når batteriet er fullt virker det som det ikke bremser med B5 engang?
Erfaringen(med vanlig bil med 4x4) fra veien opp og ned fra huset vårt er at når vi skal ned på glatt føre må vi ha bilen i et lavt gir og la motorbremsen holde farten nede, for ofte når man rører bremsene låser jo forhjul og farten øker :-\

jakvist

Regenerering fungerer ikke på får Nissan Leaf når batteriet er fulladet. Bilen har ikke noe sted å gjøre av energien. Slik er det nok på vår Outlander også.

Alfa Bergen

Identisk på Tesla model S også. Kan ikke "motorbremse" med fullt batteri, og en må ty til vanlige bremser i glatte bakker.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Runeoev


Alfa Bergen

Nå er det også sånn at (i alle fall på Teslaen, men sikkert også på Outlanderen) at du ikke skal kjøre særlig mer enn en kilometer eller to fra fullt batteri til du kan begynne med "motorbrems" igjen.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA