Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Siste tøv fra norsk Nissan-forhandler angående USA-import..

Startet av Panduck, mandag 13. juli 2015, klokken 12:24

« forrige - neste »

Panduck

Og mitt tilsvar:

Jeg kjørte sakte bak noen folk på parkeringsplassen på Gardermoen. De merket ikke at jeg var der, men jeg kjørte i samme fart som de gikk, mot betalingsbommen. Holdt god avstand til de intentanende fotgjengere. Så snur han ene seg og skvetter når han innser at det er en bil der. De går til så jeg kan passere. Jeg har vinduet nede, så jeg hører de snakker om hvor skummelt dette var, og hvor farlige elbiler er.

Disse folkene vil nok være i den mengden som har opplevd farlige situasjoner med elbil. Og når man først misliker elbil, skal det VELDIG lite til for å havne i en farlig situasjon. For et medlem i gruppa "vi som ønsker elbilen dit peppern gror!" holder det sikkert å se et bilde av en Tesla for å ha opplevd en farlig situasjon.

Sverre_E

Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

Amoss

Sitat fra: Panduck på mandag 08. juni 2015, klokken 21:45
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/mener-en-halv-million-har-opplevd-trafikkfare-paa-grunn-av-elbiler/a/23467005/

Siterer meg seg fra en annen tråd om samme artikkel:
Sitat fra: Amoss på mandag 08. juni 2015, klokken 22:49
Hmm... en liten bit ble vist borte på veien ett sted (biten er uthevet av meg):
SitatPå spørsmålet om man i løpet av de siste 24 månedene har opplevd farlige situasjoner som følge av elbiler eller stillegående biler, svarte 14 prosent ja på at de hadde opplevd dette en eller flere ganger.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

KjellG


elektrolux

Sitat fra: Panduck på mandag 08. juni 2015, klokken 21:45
Og mitt tilsvar:

Jeg kjørte sakte bak noen folk på parkeringsplassen på Gardermoen. De merket ikke at jeg var der, men jeg kjørte i samme fart som de gikk, mot betalingsbommen. Holdt god avstand til de intentanende fotgjengere. Så snur han ene seg og skvetter når han innser at det er en bil der. De går til så jeg kan passere. Jeg har vinduet nede, så jeg hører de snakker om hvor skummelt dette var, og hvor farlige elbiler er.

Disse folkene vil nok være i den mengden som har opplevd farlige situasjoner med elbil. Og når man først misliker elbil, skal det VELDIG lite til for å havne i en farlig situasjon. For et medlem i gruppa "vi som ønsker elbilen dit peppern gror!" holder det sikkert å se et bilde av en Tesla for å ha opplevd en farlig situasjon.

+1
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

emil

Hvor mange har hatt "farlige opplevelser" med fossilbil?

Hvor mange ulykker har faktisk skjedd mellom fotgjenger og elbil fordi fotgjengeren bare gikk rett ut i veien uten å se seg for?




kodalse

Apropos farlige situasjoner. Fra Bilens historie i Gudbrandsdalen http://www.arkivnett.ol.no/samferdsel/index.php?id=260 leser vi følgende fra 1905:

"Bilen skulle kjøres fra Kristiania til Lillehammer, og planen var å ankomme Lillehammer den 17. mai. Dette fikk de imidlertid ikke lov til, da det var "farlig" å kjøre langs landeveien med bensinmotor på 17. mai. Dette medførte et par dagers forsinkelser, og automobilen ankom Lillehammer 19. mai i stedet. Noen måneder senere tok Skar seg en tur nordover Gudbrandsdalen med automobilen, og avisene rapporterte om både vettskremte hester og folk."

Historien har en lei tendens til å gjenta seg selv...
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

elektrolux

I den første tiden med automobiler og motorsykler så fantes det ikke bensinstasjoner. Det var riktignok slik at man måtte møte opp på et spesielt sted for å få kjøpt olje og bensin, men det kunne gjerne være på apoteket. Heller ikke alle tettsteder hadde bensinutsalg – så det å fylle tanken måtte planlegges nøye! Etter hvert fikk man flere og flere bensindepoter.

Virker også kjent :)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA