Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjørelengde på strøm...

Startet av Leon, mandag 13. juli 2015, klokken 12:16

« forrige - neste »

Leon

Ankom hurtiglader på Notodden med 10% igjen på batteriet, på vei til Bø. Lader viste "lader ikke tilgjengelig - feilen er meldt". Grønn Kontakts side viste ingen problemer. Så for meg halvannen time på 16A type2 for å luske meg til Bø, deretter minst 5 timer på 10A treglader, og dropp av planlagt utflukt derfra, før retur på sparebluss til hurtiglader i Kongsberg. :-[

Ringte likevel Grønn Kontaks kundehjelp for å sjekke, og møtte en svært så hjelpsom person (fornavnet passet med sjefen sjøl...), som etter kort tid kunne konstatere at en sikring var gått. Han skulle ta en rask telefon, og deretter ringe meg tilbake to minutter senere. Og ganske riktig, etter et par minutter kunne han fortelle at en lokal reperatør ville være på plass om 7 minutter - og dette var altså på en søndag formiddag! Gjetter min forsinkelse totalt endte på drøye 15 minutter - det vil si omtrent det samme som om laderen hadde vært opptatt... :D

Hadde for øvrig vært ekstra uheldig å ha blitt stående, siden jeg hadde med min 88 år gamle far. Etter 20 min lading på Notodden, det samme på returen, og 5 minutter på Kjellstad, var vi tilbake i Bærum på grei kveldstid - etter en dagstur på 320 km. :)
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

robinbj

Hei
Fun fact:
Den laderen var det kjerringa som kortslutta på lørdagen. Fulgte instruksjoner som beskrevet heilt til det blafra i gatelysa og laderen ble ute av drift:P
2015 VW e-Golf, Hvit, Har alt untatt Lane assist, Ambient lys og innfellbare speil.

2017 Hyundai Ionic, Svart, Teknikk, Skinn

Ole Henrik Hannisdahl

#2
Hei, og takk for hyggelige tilbakemelding! Vi videreformidler rosen til montøren vår på Notodden, Jostein, som rykker ut på kort varsel når noe skjer. Det er ingen ting vi misliker mer enn ladere som er nede, og vi gjør så godt vi kan for å ha 100% oppetid i nettet vårt. Derfor har vi blant annet avtaler med lokale folk som bor i nærheten av laderne våre, slik at de kan være raskt på plass.

Vi får en alarm hos oss dersom en av laderne våre går ned, men av ulike årsaker er det ikke alltid vi plukker opp dette med en gang. Vi setter derfor veldig stor pris på om dere ringer vakttelefonen vår dersom dere oppdager et problem, slik at vi får fikset det med en gang. På Notodden kan det virke som om vi har et problem med nettet i området, ref "blafring i gatelys". Vi jobber med Notodden Energi for å få løst dette.

Mvh Ole Henrik, Grønn Kontakt
Daglig leder, Grønn Kontakt.

AmocoCadiz

Veldig flott service fra Grønn Kontakt!
Dette er et glimrende eksempel på en positiv holdning fra en hurtigladetilbyder som er med på å bygge opp den viktige stabiliteten og tilliten kring hurtigladenettverket.

svingen

Det her var bra ja,Gjør att man tørr og reise på lang tur med bare 1 lader,bra grønn kontakt :-) vorker som laderen på Notodden er bra I bruk og,var der på en søndag da var det 4 biler på 45 min hvor 1 var en zoe som tok type2 laderen :-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Leon

Sitat fra: robinbj på tirsdag 09. juni 2015, klokken 10:37
Hei
Fun fact:
Den laderen var det kjerringa som kortslutta på lørdagen. Fulgte instruksjoner som beskrevet heilt til det blafra i gatelysa og laderen ble ute av drift:P

Og det var ingen tanke om å ringe og gi beskjed til kundeservice??

Det burde være selvsagt, men oppfordrer herved alle til å varsle kundeservice hvis de kommer over en lader som ikke fungerer, eller laderen slutter å fungere! Desto raskere leverandøren får beskjed, desto raskere kan laderen fikses, i stedet for å overlate problemet til den neste som skal lade. Nummeret står oppslått ved laderen. Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite! :)
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

robinbj

SitatOg det var ingen tanke om å ringe og gi beskjed til kundeservice??

Det burde være selvsagt, men oppfordrer herved alle til å varsle kundeservice hvis de kommer over en lader som ikke fungerer, eller laderen slutter å fungere! Desto raskere leverandøren får beskjed, desto raskere kan laderen fikses, i stedet for å overlate problemet til den neste som skal lade. Nummeret står oppslått ved laderen. Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite! :)

Fruen tør så vidt å kjøre bilen. Når lysa blafra ble det panikk og rekkeviddeangst, med bilen i eco+ og 40 kmt heile veien heim. Jeg fikk vite om det dagen etterpå og hadde ikke lyst til å kjøre til notodden for å se hvilken tlf nr som sto på stolpen:)
2015 VW e-Golf, Hvit, Har alt untatt Lane assist, Ambient lys og innfellbare speil.

2017 Hyundai Ionic, Svart, Teknikk, Skinn

Sandpusher

Sitat fra: robinbj på lørdag 13. juni 2015, klokken 08:40
SitatOg det var ingen tanke om å ringe og gi beskjed til kundeservice??

Det burde være selvsagt, men oppfordrer herved alle til å varsle kundeservice hvis de kommer over en lader som ikke fungerer, eller laderen slutter å fungere! Desto raskere leverandøren får beskjed, desto raskere kan laderen fikses, i stedet for å overlate problemet til den neste som skal lade. Nummeret står oppslått ved laderen. Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite! :)

Fruen tør så vidt å kjøre bilen. Når lysa blafra ble det panikk og rekkeviddeangst, med bilen i eco+ og 40 kmt heile veien heim. Jeg fikk vite om det dagen etterpå og hadde ikke lyst til å kjøre til notodden for å se hvilken tlf nr som sto på stolpen:)
Kanskje du kunne skaffet din kone en mobiltelefon? <\ironi>
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

AmocoCadiz

var kanskje slutt på batteriet i mobiltelefonen... ;)

emil

Sitat fra: AmocoCadiz på lørdag 13. juni 2015, klokken 17:09
var kanskje slutt på batteriet i mobiltelefonen... ;)

Kanskje hun prøvde å lade mobilen og ikke bilen fra hurtigladeren?

AmocoCadiz

Sitat fra: emil på lørdag 13. juni 2015, klokken 17:23


Kanskje hun prøvde å lade mobilen og ikke bilen fra hurtigladeren?

ville gått LYN-raskt... :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA