Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjemperabatter på nybiler på Finn. Hva skjer med bruktprisene nå?

Startet av Cirrisky, mandag 13. juli 2015, klokken 07:33

« forrige - neste »

Cirrisky

Hm det er mulig, vet ikke helt personlig hvordan det forandrer på ting ;p.

Men sett bort fra akkurat det, noen som har noe feedback re: min siste post på første side? :)

AmocoCadiz

Vil anbefale en kikk til på Kia Soul. Som helhetspakke er den meget god.
Den har det vesentlige utstyret i exclusive utgaven.
Den har cruise, men ikke acc. Dog mener jeg acc ikke er så gunstig i fht. strømforbruk på EV, da den gjerne hekter seg på fossilbiler med uøkonomisk kjøring.
Autobrems er greit hvis man er trøtt og uoppmerksom i kjøringen   (....sic)

27Kwh batteri er gull uansett hvordan man vrir og vender på det, de ekstra Kwh er der hvis noe uforutsett skjer (hetebølge, ekstra kaldt, kø, omkjøring osv.)
Kia soul har også en effektiv og strømsparende "driver only" setting på HVAC, veldig effektivt og smart.
Forbruket er gunstig i lovlige hastigheter.
Strekningen har siden første post også fått flere hurtigladere, slik at strekningen er uproblematisk, siste er jo Kiwi Halmstad rett ved Rygge.
Kia Soul med gode garantier er mye verdt selv kjøpt fra forhandlere av  "gråimport" til noe mer penger hvis man ikke kan vente, bilen kan da leveres da dagen.
Kia Soul EV totalt sett kan anbefales!

K S

Har hatt Soul i nærmere ett år, og folk snur seg fortsatt etter den, kommer med positive kommentarer osv. Har ikke opplevd det før.
Bra rekkevidde sommer og vinter, 140-150 km med krevende topografi vintersdag synes jeg er mer enn godkjent.
Bagasjerommet er mye større hvis en tar bort isoporkassen og lager ny bunnplate.
Største ulempe er manglende hengerfeste, men det har ingen elbiler....
Serviceprisen er nok høyere enn I3 og eGolf, men 7 års garanti vil jeg tro innvirker positivt på annenhåndsverdi.
Må heller ikke glemme innebygget 6,6 kW lader som standard, et stort pluss!

kodalse

Sitat fra: Cirrisky på tirsdag 01. september 2015, klokken 17:47
Så for å recappe, så man ikke trenger å lese førsteposten min igjen.

Målet mitt er som sagt pendling til rygge, som blir 80km hver vei i starten (med lading på flyplassen tilgjengelig), og så senere redusert til antagelig 40km hver vei når jeg får flytta til et sted nermere flyplasen.

Leter etter en bil som funker greit for 2 personer, og funker fint både på sommer og vinter med hurtiglader-muligheter og har bra rekkevidde.
Selv er jeg litt gadget freak, så alt av teknologi er pluss.


For å ta det siste først, vi er vel alle gadget freaks her  8).

Slik du beskriver med lademulighet etter maks 8 mil vil normalt alle biler fungere godt.
Her ville jeg sett etter en vanlig brukt Leaf til 120 - 170 høvdinger.
Mye av verditapet er allerede tatt og om relativt kort tid kommer biler med økt rekkevidde.
Har pengeverdien noe å si ville jeg ikke vært i tvil.

Må du ha ny bil ville jeg sett på de som har de beste kampanjene i øyeblikket.
Igjen 8 - 12 mil går alle bilene i dag.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Cirrisky

Heisann :).

Leaf er uaktuell for meg da designet for min del er helt feil. Så er Soul, I3 og eGolf det er snakk om ;p. Dog mulig det er blitt redusert til i3 og eGolf siden jeg har lyst på mer elektronikk ;p

K S

Sitat fra: Cirrisky på onsdag 02. september 2015, klokken 17:04
Heisann :).

Leaf er uaktuell for meg da designet for min del er helt feil. Så er Soul, I3 og eGolf det er snakk om ;p. Dog mulig det er blitt redusert til i3 og eGolf siden jeg har lyst på mer elektronikk ;p

Vet ikke hvordan du er, men for meg er duppedittene ofte delvis glemt etter at "Julestemningen" har lagt seg

Cirrisky

Hehe, kommer vel ann på hva det er kanskje.

Ryggekamera og parkeringssenorer osv blir brukt hver gang jeg bruker bilen. Medietilkobling osv, blir også brukt nesten hver gang. Adaptiv cruise control hver gang jeg er på motorveien, keyless er jo alltid pluss ;p, køkjøring hver gang det er kø, osv.
Er kanskje noen ting som blir litt mindre brukt, men også en del jeg iaffal tror jeg kommer til å bruke mye ;p.

K S

#22
Keyless er et must!
Vi hadde -10 Tiquan med stor skjerm og ryggesensorer, de var perfekt å ryggekamera var ikke savnet.
På Soulen er det begge deler og da brukes de....
Cruisecontrol er også må ha, men det har vel alle biler som standard?

Bluetooth funker også perfekt på iPhone 6, både telefon og musikk.....

Ventilerte seter har jeg virkelig gledet meg over en gang i sommer, da  sammen med AC på full guffe...

Cirrisky

Ja, ventilerte seter var et stort pluss for min del med Kia :). Spesiell følelse.

OlavEmil

Ventilerte seter er superdupert!

Einaste eg ser at Kiaen manglar, er acc. Likevel usikker på kor mykje eg ville brukt denne, då det som AmocoCadiz er inne på sjeldan er særleg gunstig for økonomikøyringa.

For å svare på spørsmålet ditt: For vår del var det rekkjevidda som gjorde at vi gjekk for Kiaen. Såvidt eg kan sjå av erfaringar, er det vel berre Zoe som kanskje kan måle seg med Kiaen, og den fall overhode ikkje i smak verken hos meg eller kona.

Når Kiaen først kom i hus, vart vi så nøgde at vi no har kvitta oss med Corollaen vi skulle ha som bil nummer 2, og skaffa oss to Kia Soul EV i staden ;) .
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Cirrisky

Hehe, ser den, og Kiaen hadde mange fine ting, dog jeg må innrømme at jeg er litt slave for design også, og design på Kiaen er litt for "rar" for min del (er for all del ikke stygg, men bare litt firkanta ;p).

i3en har kult design innvendig og utvendig, dog den ser litt dårlig ut bakfra, pluss at de bakdørene gir meg helt fnatt, pluss at setene er litt "flate" med mindre sidestøtte. Jeg vet også ikke om jeg innbilte meg det, men jeg følte at den var litt "vinglete" i store hastigheter.

Prøvekjørte golfen, og var veldig fornøyd med de skinn/sportssetene i den, og var oppe i rundt 130km/h med den og den føltes godt plantet på veien.

Så, det virker så langt som om jeg har peilet meg litt inn på egolfen altså ;p Var innom møller, og specca en bil med "alt" til 325,000. Fikk et tilbud på 305,000kr, så 20,000kr rabatt er jo ikke så aller værst.

Må bare takke for all hjelp så langt, får se om jeg kanskje signerer noe neste uke :)

OlavEmil

Må innrømme at vi holdt på å skrinleggje Kiaen straks vi såg første biletet, men no synst eg han ser veldig bra ut ;) .

Einig i at BMWen ser bra ut med unntak av rett bakfrå. Golfen scorar høgt på kjedeleg-skalaen når det gjeld design.

Du blir nok godt nøgd med bilen din uansett kva du vel. Lukke til! :)
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

K S

Sitat fra: Cirrisky på onsdag 02. september 2015, klokken 23:09
Hehe, ser den, og Kiaen hadde mange fine ting, dog jeg må innrømme at jeg er litt slave for design også, og design på Kiaen er litt for "rar" for min del (er for all del ikke stygg, men bare litt firkanta ;p).

i3en har kult design innvendig og utvendig, dog den ser litt dårlig ut bakfra, pluss at de bakdørene gir meg helt fnatt, pluss at setene er litt "flate" med mindre sidestøtte. Jeg vet også ikke om jeg innbilte meg det, men jeg følte at den var litt "vinglete" i store hastigheter.

Prøvekjørte golfen, og var veldig fornøyd med de skinn/sportssetene i den, og var oppe i rundt 130km/h med den og den føltes godt plantet på veien.

Så, det virker så langt som om jeg har peilet meg litt inn på egolfen altså ;p Var innom møller, og specca en bil med "alt" til 325,000. Fikk et tilbud på 305,000kr, så 20,000kr rabatt er jo ikke så aller værst.

Må bare takke for all hjelp så langt, får se om jeg kanskje signerer noe neste uke :)

Som Olav Emil syntes også jeg at Kiaen såg rar ut....men på langt nær så rar som BMW.....
Bakdørene er håpløse og fire seter? Gjerne greit nok med trilling til
150.000 og fire seter?

Cirrisky

Vel da har jeg signert kontrakt, levering i November. Tusen takk for all hjelp folkens :)

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA