Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Knirke i sidestøtte / tar bortid mitkonsoll....

Startet av el-i, lørdag 11. juli 2015, klokken 21:54

« forrige - neste »

el-i

Noen som har opplevd dette? Jeg er litt skeptisk hvis ladekabelen ( ladekladden) ryker lett. Den er dyr og det tar tid å skaffe ny. Det hadde vært nyttig om vi kunne bytte sikringer i ladekladden sjøl, hvis det er slikt inni der. Opplever andre grei garanti på ladekabelen?

Sigurd

Sitat fra: el-i på søndag 07. juni 2015, klokken 21:24
Noen som har opplevd dette? Jeg er litt skeptisk hvis ladekabelen ( ladekladden) ryker lett. Den er dyr og det tar tid å skaffe ny. Det hadde vært nyttig om vi kunne bytte sikringer i ladekladden sjøl, hvis det er slikt inni der. Opplever andre grei garanti på ladekabelen?
Jeg kan ikke skjønne at et normalt strømbrudd skulle forårsake noe problem med ladekabelen. Om det er noe unormalt derimot, som et lynnedslag eller unormale variasjoner i spenningen, kan det nok skje. Tror kanskje nettselskapet eller forsikringsselskapet er nærmere å gå etter enn VW i så tilfelle.
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

Caspar

Sitat fra: el-i på søndag 07. juni 2015, klokken 21:24
Noen som har opplevd dette? Jeg er litt skeptisk hvis ladekabelen ( ladekladden) ryker lett. Den er dyr og det tar tid å skaffe ny. Det hadde vært nyttig om vi kunne bytte sikringer i ladekladden sjøl, hvis det er slikt inni der. Opplever andre grei garanti på ladekabelen?

Har du opplevd det?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

el-i

Fikk greit bytte av kabel. Men det ble litt problemer av driftstansen med bilen og plundrete å ordne ny kabel i en travel hverdag. Hvis disse kablene er så skjøre burde vi kanskje ha en ekstra som backup?

odahle

Har vel egentlig aldri sett på kabelen som skjør i løpet av de første 17-18 mndene med bruk, men mulig jeg har andre forventninger.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Sigurd

Sitat fra: el-i på fredag 12. juni 2015, klokken 09:42
Fikk greit bytte av kabel. Men det ble litt problemer av driftstansen med bilen og plundrete å ordne ny kabel i en travel hverdag. Hvis disse kablene er så skjøre burde vi kanskje ha en ekstra som backup?
Fant du ut hva som var den faktiske årsaken til feilen?
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

knutht

Det er vel garanti på ladekladden som på resten av bilen. Jeg hadde ihvertfall forsøkt meg på å få byttet den på garanti om det hadde skjedd meg

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA