Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Erfaringer Drammen Karosseri

Startet av GeirHM, lørdag 11. juli 2015, klokken 07:29

« forrige - neste »

MikkelKL

Sitat fra: petersv på mandag 05. oktober 2015, klokken 18:49
Sjekk ut twitter bootstrap Mikkel for designelementer som er enkle å implementere og administrere.

Jeg har godt set Bootstrap, og tænker også at det kunne være en mulighed til fremtiden, men indtil videre har jeg dog fokuseret på andet :)

cairnz

Elbilist

mj

Synes Linkmytesla stort sett fungerer bra.
Bortsett fra at noen ganger nå i det siste har den f.eks vist snitthastighet på over 600kmt på noen få km. Lurte litt på om jeg hadde fått tildelt samlet alle de hk som P85D eierne mangler  :P
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

jazzwheel

Strålende fornøyd selv! Det er opplagt ikke bra at de ikke benytter kryptering, men det er absolutt ikke det samme som å si at noe må gå galt. Man gir uansett fra seg informasjonen til en "ukjent" tredjepart, så det er ikke risikofritt. Regner med at det løser seg snarlig.

For å være litt tryggere på at logininformasjonen ikke kom på avveie er det uansett lurt å bytte passord på teslamotors.com når man har vært innom, da kan man sove ganske godt om natten.

GOS

Sitat fra: mj på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 11:41
Synes Linkmytesla stort sett fungerer bra.
Bortsett fra at noen ganger nå i det siste har den f.eks vist snitthastighet på over 600kmt på noen få km. Lurte litt på om jeg hadde fått tildelt samlet alle de hk som P85D eierne mangler  :P

Litt bugs må man ha. Noen gang viser den også snitthastighet som er høyere enn maks farten på turn
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

dosmont

Har prøvd den, og synes den fungerer greit.
Skal fortsette å bruke den hvis den fungerer greit på 7.0
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

MikkelKL

#36
Hej. Jeg vil lige meddele at Linkmytesla nu kører over SSL, hvilket betyder at forbindelsen mellem brugeren og serveren er fuldt krypteret.

Jeg så at der var nogle som nævnte at de havde enkelte ture hvor at gennemsnitfarten var unormalt højt. Hvis muligt kunne jeg godt tænke mig at høre mere om disse ture, så at jeg forhåbentligt kan finde en løsning til dette.

Jeg vil også lige sige at der er brugere på systemet som kører på version 7.0, som ikke har meldt nogle problemer.

petersv


eldanz

Link my Tesla ser ut til å bli ganske mye sikrere.
Jeg har da spørsmål om innlogging:
For å registrere seg på Link my Tesla, må man registrere seg med eget Tesla brukernavn og passord?
Eller skal det tastes inn senere i login-prosessen?
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

MikkelKL

Sitat fra: eldanz på mandag 12. oktober 2015, klokken 09:09
Link my Tesla ser ut til å bli ganske mye sikrere.
Jeg har da spørsmål om innlogging:
For å registrere seg på Link my Tesla, må man registrere seg med eget Tesla brukernavn og passord?
Eller skal det tastes inn senere i login-prosessen?

Login'et til Linkmytesla er seperat fra dit Tesla brugernavn og kodeord.

Mippen

Jeg benytter meg av denne appen daglig og er svært fornøyd, men i det siste har jeg snakket med en del andre Tesla eiere som er svært skeptisk. Jeg sier at det aldri har vært noe problem, men når de er så bestemt på at det er farlig og at Tesla kan stenge kontoen min blir jeg litt redd. Er det slik at dette er en app som ikke er godkjent av Tesla, og man kan risikere å bli utestengt fra kontoen sin hos Tesla ved bruk av denne? Har ikke lyst å miste tilgangen til appen på mobilen for eksempel.
Fremtiden er elektrisk.

Pompel

#41
Selv bruker jeg evmote.com.

Kryptert kommunikasjon og logger alle reiser. Det jeg synes er den kjekkeste funksjonaliteten der er muligheten til å integrere mot ifttt.com. Da er det enkelt å sette opp tidsbasert start av lading.

edit:
Link til tråd på Teslamotorsclub

Integrasjonen er forøvrig også en potensiell mulighet for trolling. Legg inn ifttt på mobilen til din andre halvdel og få bilen til å tute med hornet når hun/han ankommer jobb :)
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

petersv

Potensielt er det mulig at 3.part får tilgang til funksjonene via appen og passordet ditt. Det handler om du stoler på utvikleren eller ei. Linkmytesla er jo skrevet av en danske som tom. har svart på tiltale her inne og innført sikkerhet(kryptering) på kommunikasjon ved innlogging, så jeg ville ikke vært for bekymret for det hvis jeg var deg.

At Tesla stenger tilgang er bare humbug, de kan, men hvorfor? Det er din bil og ditt problem om noe skjer.

Mippen

Jeg ser ikke noe problem med å bruke appen annet enn at jeg ikke liker å oppgi passordet mitt, men jeg føler meg ganske trygg på at de som står bak linkmytesla ikke finner på noe tull. Men jeg vil være trygg på at passordet mitt ikke blir misbrukt, eller at hackere kan få tilgang til mine opplysninger.  Ikke minst at Tesla stenger tilgangen til bilen min via app og internett.
Fremtiden er elektrisk.

RAW

Ordnet med linkmytesla i går og hadde en testtur i går kveld. I dag skulle jeg sjekke om turen ble logget, men får ikke til å laste opp siden linkmytesla.dk eller linkmytesla.com. Noen som vet? Er linkmytesla nede? Skjer dette regelmessig? Tenkte å bruke dette som kjørebok for kmgodtgjørelse.
Nissan Leaf 2013

TMS 90D mars 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA