Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: USB-utgang - Telefon lader ikke

Startet av Elkjell, fredag 10. juli 2015, klokken 13:28

« forrige - neste »

Elkjell

Har opplevd flere ganger nå at bilen bråbremser for objekter utenfor kjørebanen når den har retning mot dem.
Eksempelvis når en buss står parkert på busstopp og det er  en lett venstresving slik at bilen har retning mot den en liten stund.
Dette har inntruffet både som nedbremsing ved ACC og som nødbremsing med rødblink og hele pakken.
Burde ikke dette kunne unngås når den "ser" at bussen står utenfor sidelinjen ?

Andre lignende opplevelser ?
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

Leiha

Jeg hadde en lignende opplevelse i dag, lå i 90 isj med auto cruse ,bil foran var detektert men ikke nær nok til at min hadde begynt å sette ned farten, ingen biler imot. Autovern på høyre side, svak venstresving og en stri elv bak autovernet- plutselig hogg den inn bremsene i et kort øyeblikk og viste kollisjonsadvarsel symbol. Heldigvis lå bilen bak langt nok unna. Blir småskeptisk av sånt....
Hitra, Sør Trøndelag
S85D Levert 3.6.2015
TM3 LR AWD levert 25.6.2019

eg1l

Hva har dere satt "Collision detection warning" til?
Min står på medium og har opplevd det samme et par ganger.

ToWalkOrDrive

Takk og pris for at jeg kjøpte Tesla før sånt drit ble installert. Særlig med tanke på hvordan computeren driver og fusker. Stoler ikke på den. Tilsvarende skumle hendelser skjer på e-golf også. En jeg kjenner kjørte inn i en av Stavangers 8004 rundkjøringer, i en litt snau luke. Han la se dermed litt tett bak bilen som kom, hvorpå e-golfen bråbremset og ble nesten påkjørt av nestemann, som fikk seg litt av et sjokk.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Dennis

#4
Aldri opplevd noe tull med adaptiv cruise eller autobrems funksjonen på min. Men er sikkert enkelte situasjoner hvor det kan skje noe surr.

Uansett mye bedre å ha det enn å ikke ha det og det kommer til å bli forbedret med tiden. Sikkert mange som ikke skulle ha smartmobil, flattv osv når det kom siden det var bare tull og idag har "alle" det. Det samme gjelder "autopilot" muligheter på moderne biler. Mange forventer at en såpass dyr bil har autobrems, kan lukeparkere selv, filholder osv.


Tuxedo

#5
Sitat fra: Cookie Monster på søndag 07. juni 2015, klokken 00:51
Uansett mye bedre å ha det enn å ikke ha det og det kommer til å bli forbedret med tiden.
Jepp, dette tror jeg de får det til å funke knirkefritt før eller siden.  Det er derfor jeg venter litt med å oppgradere fra min 2013 P85. Jeg tror de kommer til å dytte på med enda mere hardware.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Teslanewbie

Sitat fra: Tuxedo på søndag 07. juni 2015, klokken 02:07
Sitat fra: Cookie Monster på søndag 07. juni 2015, klokken 00:51
Uansett mye bedre å ha det enn å ikke ha det og det kommer til å bli forbedret med tiden.
Jepp, dette tror jeg de får det til å funke knirkefritt før eller siden.  Det er derfor jeg venter litt med å oppgradere fra min 2013 P85. Jeg tror de kommer til å dytte på med enda mere hardware.

Min tanke også ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Lynet

Utrolig hvor skeptisk mange er til ny teknologi!
Det må da være mye bedre at du virkelig får bruk for autobrems en gang hvert andre år selv med noen falske napp i bremsene enn at du braser inn i bilen foran fordi du var uoppmerksom et lite øyeblikk.
Personlig har det nappet merkbart to ganger i løpet av to måneder og 5500km. Er mere spent på hva som skjer den dagen en elg kommer byksende ut i veien foran meg, hvem reagerer raskest av meg og Teslaen?
Har forøvrig hørt flere historier fra episoder der autobrems har forhindret ulykker.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA