Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gruppekjøp av Blacvue dash cam

Startet av vebjornwa, fredag 10. juli 2015, klokken 01:57

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: emil på tirsdag 09. juni 2015, klokken 21:40
Sitat fra: Griffel på tirsdag 09. juni 2015, klokken 21:31
Sitat fra: RaBalder på tirsdag 09. juni 2015, klokken 21:24
Jeg forstod det slik at denne elektrikeren antydet at han ikke har lov å sette opp industrikontakt for elbillading.

Det er ganske forskjellig fra å ikke anbefale.
Elektrikker skal foreta en risikovurdering. Å se bort fra en anbefaling fra NEK for en jobb i en fellesgarasje krever baller.

Han kan sette opp en industrikontakt, men ikke sikre den mer enn 10A om den er ment som ladepunkt for elbil.
Du sliter litt med å skille mellom anbefalinger og krav.

Men når man snakker om så stort anlegg som trådstarter skisserer vil alt annet enn Mode3 bokser, helst med muligheter for lastfordeling, være det eneste fornuftige.
Jeg tror nok jeg klare det, jeg tror heller ikke at du mener at elektrikker når han vurdere jobben skal se bort fra NEK anbefalinger.

Nå er jo konklusjonen vår den samme om hva som er fornuftig.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Sigurd

Hei,
Anbefaler at dere leser denne før dere bestemmer dere (og gi den gjerne også til de som skal gjennomføre oppdraget):
http://elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3480-ny-veileder-for-installatorer-av-ladestasjoner

Ellers, lykke til med gjennomføringen! :)
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA