Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

400V 32A-adapter til UMC - hvorfor finnes ikke dette?

Startet av Hyperstress, torsdag 09. juli 2015, klokken 11:41

« forrige - neste »

Hyperstress

http://www.moss-avis.no/moss/nyheter/apnet-verdens-storste-ladested-i-moss/s/5-67-91720

Virkelig? Ser ikke så voldsom ut, men bra tiltak. Spesielt at det er satt opp to hurtigladere.

Denne må vel sies å være større, på flere måter:

https://twitter.com/teslamotors/status/603451634455220224
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

jkirkebo

#1
Sitat fra: Hyperstress på fredag 05. juni 2015, klokken 23:33
http://www.moss-avis.no/moss/nyheter/apnet-verdens-storste-ladested-i-moss/s/5-67-91720

Virkelig? Ser ikke så voldsom ut, men bra tiltak. Spesielt at det er satt opp to hurtigladere.

Denne må vel sies å være større, på flere måter:

https://twitter.com/teslamotors/status/603451634455220224

Større i kW, ikke i antall ladepunkter. I Moss er det 16 stk., riktignok kan bare 14 brukes samtidig. Men det forutsetter at man regner med 7.4kW punkter. Skal man også regne med tregere ladepunkter er vel Gardermoen Parkering kanskje størst med sine 100 eller så.

Så om man tar den noe smale disiplinen "ladestedet med flest antall uttak på 7.4kW eller mer, som ikke behøver å kunne brukes samtidig" vinner nok kanskje Ladetorget i Moss.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

AmocoCadiz

Er vel Norges nest største, men veldig flott at det er enda en stor ladestasjon i Østfold med bra redundency, bra beliggenhet og funket fint idag på åpningen!

RaBalder

Var innom i dag tidlig og testet chademo-lader og adapter for Tesla.

Jeg ladet i 20 minutter og hadde vel rundt 45kW effekt. Begynte med 70% på batteriet.

Laderne så ut til å ha mange ventiler for kjøling. Så kanskje det er en type som vil kan holde full effekt hele tiden. Så i alle fall lovende ut.

På siden av laderen stod det efacec, som jeg tror er produsenten.

emil

Sitat fra: RaBalder på søndag 07. juni 2015, klokken 10:31
På siden av laderen stod det efacec, som jeg tror er produsenten.

Er vel Garo som har levert utstyret:

http://www.garo.no/index.php/garo-hurtiglader-50kw-chademo-ccs-combo.html

Men greit å se at den makser ut på ca 45kW, er samme erfaring som jeg har med CHAdeMO på Leaf fra bl.a ABB og Veefil laderene (opp til 47kW). DBT (Kiwi) når maks på 40-41kW

mikkimikk87

Kjempeflott anlegg. men jeg syntes det var no merkelig med oppmerkingen.  Se bilde.

Jeg måtte stå på plassen til hurtigladeren lengst unna på bilde for å kunne lade på hurtigladeren nærmest på bilde. Kabelen var ikke lang nok om jeg stod på P-plassen som er ved siden av, nærmest hurtigladeren som er nærmest på bildet.

Hyperstress

#6
Sitat fra: mikkimikk87 på søndag 07. juni 2015, klokken 21:04
Kjempeflott anlegg. men jeg syntes det var no merkelig med oppmerkingen.  Se bilde.

Jeg måtte stå på plassen til hurtigladeren lengst unna på bilde for å kunne lade på hurtigladeren nærmest på bilde. Kabelen var ikke lang nok om jeg stod på P-plassen som er ved siden av, nærmest hurtigladeren som er nærmest på bildet.

Kanskje laderne er satt opp 90gr feil? Kablene burde være ut mot parkeringsplassen for å nå begge sider av bilene.

EDIT: De er satt opp 90gr feil. Et raskt google søk viser at de normalt settes opp med kablene ut mot parkeringen. Tabbe.  ::)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

hsa77

#7
Sitat fra: Hyperstress på onsdag 10. juni 2015, klokken 20:12
Sitat fra: mikkimikk87 på søndag 07. juni 2015, klokken 21:04
Kjempeflott anlegg. men jeg syntes det var no merkelig med oppmerkingen.  Se bilde.

Jeg måtte stå på plassen til hurtigladeren lengst unna på bilde for å kunne lade på hurtigladeren nærmest på bilde. Kabelen var ikke lang nok om jeg stod på P-plassen som er ved siden av, nærmest hurtigladeren som er nærmest på bildet.

Kanskje laderne er satt opp 90gr feil? Kablene burde være ut mot parkeringsplassen for å nå begge sider av bilene.

EDIT: De er satt opp 90gr feil. Et raskt google søk viser at de normalt settes opp med kablene ut mot parkeringen. Tabbe.  ::)
En tabbe man ikke oppdager dersom man har en bil med en fornuftig plassering av kontakten, nemlig midt foran!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Hyperstress

De har nå funnet ut at de har satt opp laderne feil, og skal snu dem   ;D
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA