Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: I-Miev vil ikke starte, piper og gul varsellampe lyser

Startet av pwb, torsdag 09. juli 2015, klokken 07:16

« forrige - neste »

krl

Har noen her opplevd DU-problemer på biler med autopilot-hardware? Jeg finner lite om dette på forumet, så håper på at problemene er borte på såpass nye DU-enheter..

xxcasd

jepps, min har autopilot og fått ny DU. hørte ikke noe ulyder eller noe. bilen bare nektet å kjøre etter litt feilmeldinger og en omstart, fikk beskjed om at DU skulle skiftes og at de søkte etter flere feil. får se hva de sier når jeg skal hente den.

jkirkebo

Sitat fra: xxcasd på fredag 05. juni 2015, klokken 21:03
jepps, min har autopilot og fått ny DU. hørte ikke noe ulyder eller noe. bilen bare nektet å kjøre etter litt feilmeldinger og en omstart, fikk beskjed om at DU skulle skiftes og at de søkte etter flere feil. får se hva de sier når jeg skal hente den.

Det var nok en elektronikkfeil og ikke en mekanisk feil tipper jeg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

D.O

Vet om 2 som har fått lyd i fremre motor og som venter på servicetime. Ligner klunkelyd, men mere som om det er motorfestet. Spent på å høre hva det er
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Dennis

En jeg kjenner har vært å få byttet noe på sin P85D etter klunke lyd foran. Var vist en stikkaksling i hans tilfelle.

Teslanewbie

Min logiske slutsats hvis det nå viser seg å oppstå DU problem på p85d er at man nedjusterer effekten .
Står vi ovenfor  en nye DU recall ?  Nå av den fremre DU på p85d grunnet at den ikke tåler grisekjøring  over tid ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Gjelder bare de første skal man tro service bulletin. Er problem med bla. foring, stabstag og stikkaksling på de produsert fra produksjonstart av D bilene til tidlig januar.

Ikke noe problem på mine enda som er produsert i midten av februar. Og den brukes hardt ;)
Front DU er såpass ny at man må forvente litt feil der også fra en firma som bruker oss som beta testere :p

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA