Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: montere 12 volt uttak bak i bilen og eller 220volt? er det mulig?

Startet av spigney, onsdag 08. juli 2015, klokken 12:10

« forrige - neste »

spigney

-Nysgjerrig på elbil, men nå ble ny S500 4matic
-Har reservasjon på ny E-golf
-Har bestilt ny E-golf (bestilt 27.12.2016)

Vroom

Hmm, hvis det stemmer at bussen sparer ~15 min på Holmen - Lysaker så er det vanskelig å argumentere for at el-bilen skal ha full tilgang på kollektivfeltet på den strekningen.

Dette har vel uansett lite med SVV sitt tunnelarbeid å gjøre da.. 

Thomas Parsli

"pleid å bruke opp til 27 minutter..."

Smak litt på den setningen.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

NegativeElectrode

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 05. juni 2015, klokken 10:38
"pleid å bruke opp til 27 minutter..."

Smak litt på den setningen.

Thomas

hehe, ja bestcase vs worst-case som sammenligning er vel best egnet til å lure seg selv (eller fremstille ting slik at man kan vise at man hadde rett hele tiden)
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

elektro

#4
Tilsvarende artikkel i Dagbladet. Dette har jo selvfølgelig med at det har vært inntil 30 prosent mindre biler på veien i Oslo generelt. Jeg har hørt om flere som har satt ny fartsrekord inn til Oslo fra Drammen med fossilbilen denne uken. Dette burde Hilde Ulvik fra Vegvesenet ha vært tydelig på.

Her bør kanskje Elbilforeningen på banen og kontre disse sakene?

http://www.dagbladet.no/2015/06/05/nyheter/samferdsel/innenriks/elbil/tesla/39515725/
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Griffel

Det er nok lurt å vente med konklusjoner til køene i fossilfeltene er tilbake til det normale.
Når det som i første omgang skremte bilister over på buss har dempet seg noe.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

F_P

Vi kan vel fint legge til at Ruter selv operer med 12min (express) og 16min på denne strekningen i rutetabellen. Så at de klarer å kjøre på 9min blir kun interessant i teorien siden de må stoppe å vente på div. holdeplasser for å følge egen rutetabell.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Thomas Parsli

Sitat fra: F_P på fredag 05. juni 2015, klokken 12:19
Vi kan vel fint legge til at Ruter selv operer med 12min (express) og 16min på denne strekningen i rutetabellen. Så at de klarer å kjøre på 9min blir kun interessant i teorien siden de må stoppe å vente på div. holdeplasser for å følge egen rutetabell.

Det viser jo at trafikken vi har nå er en ekstremsituasjon.
Jeg har kjørt Asker-Oslo i over 11 år og har aldri sett så lite trafikk på E18, hverken om morgenen eller ettermiddagen.

Det er åpenbart at Norge kan spare de 40.000.000.000,- utbyggingen av E18 er estimert til og heller bruke pengene et annet sted...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Griffel

#8
Sitat fra: F_P på fredag 05. juni 2015, klokken 12:19
Vi kan vel fint legge til at Ruter selv operer med 12min (express) og 16min på denne strekningen i rutetabellen. Så at de klarer å kjøre på 9min blir kun interessant i teorien siden de må stoppe å vente på div. holdeplasser for å følge egen rutetabell.
Nei, ikke bare i teorien, de kan på dem måten ta igjen 3 - 7 minutter av den forsinkelsen de hadde på Holmen.
Jeg tok buss fra Ikea Onsdag den var ca. 10 minutter forsinket på Slependen, og tok igjen et par minutter til Lysaker siden den nå ikke ble forsinket av elbiler.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Carl Anton Stenling

Her har NRK og NTB-avisene opptrådt som mikrofonstativ.

Men det er faktisk ikke så dumt at Ruter går ut og bekrefter at saken er løst. Da blir det vanskelig å klage på elbiler i Vestkorridoren når hverdagen kommer.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Gliderman

Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA